The Witcher – dojmy z hraní

  12:10
Zavítali jsme do sídla Varšavského studia CD Projekt Red, kde se v současné době dokončuje očekávaný projekt The Witcher. Na vlastní kůži jsme okusili jak se tento titul hraje. Zde jsou naše dojmy!

The Witcher Pátek 16.3.2007 byl pro nás opravdu velkým dnem. Konečně jsme si mohli na vlastní kůži vyzkoušet velmi očekávanou herní adaptaci slavné knižní ságy Zaklínač, kterou nemá na svědomí nikdo jiný, než legendární spisovatel Andrzej Sapkowski. Již den předtím jsme však poseděli na neoficiální schůzce s Michalem Madejem, hlavním projektantem The Witcher, který nám sdělil mnohé zajímavé informace ze zákulisí a něco málo o sobě i svých zálibách. Velmi nás zaujalo, že CD Projekt Red pracuje na hře „pouze“ tři roky. Předtím byla v rukou vývojářů ze studia Metropolis (Infernal, Aurora Watching), ale jejich vize hry nebyla příliš hodná předlohy. Šlo o klasické akční hack & slash RPG ve stylu slavného Diabla. Práva tak byla od Metropolis odkoupena a od té doby se aktivně pracuje na herním Witcherovi tak, jak jsme ho měli možnost doposud znát jen z několika málo videí a screenshotů. Původní idea byla, že hlavní postava bude bezejmenný Zaklínač, kterého si hráč na počátku hry vytvoří.

Ať se však snažili designéři projektu jakkoliv moc chtěli, tak se stejně jejich výtvor nevyrovnal slavnému Geraltovi, hrdinovi z knižní ságy. Proto se tak nakonec lidé z CD Projekt Red moudře rozhodli a hlavní role hry nakonec opravdu připadla na Geralta z Rivie.

The Witcher Ať se však snažili designéři projektu jakkoliv moc chtěli, tak se stejně jejich výtvor nevyrovnal slavnému Geraltovi, hrdinovi z knižní ságy. Proto se tak nakonec lidé z CD Projekt Red moudře rozhodli a hlavní role hry nakonec opravdu připadla na Geralta z Rivie, za což jsme nesmírně rádi. Příběh hry se odehrává několik let po skončení knižní série. Klan Zaklínačů byl opět téměř vyhlazen a jen hrstka přeživších dokázala uniknout krutému osudu. Geralt přežil samozřejmě také, jenže ne bez újmy. Ztratil veškerou paměť a neví kdo je, kde je, ani co se stalo. Pokud jste tak žádnou z knih nikdy nečetli, tak vás příběh skvěle uvede do celého fantasy světa této slavné ságy. Žádnému Zaklínači však netrvá osvojení jeho schopností příliš dlouho a tak se i hráč brzy sžije s hlavní postavou, jejími schopnostmi a ovládáním. Měli jsme možnost okusit úryvek z tutoriálu a musíme uznat, že na osvojení základních ovládacích metod stačí opravdu malá chvilka. Ovládání je přitom navíc opravdu komplexní a bude vyhovovat jak zkušeným RPG harcovníkům, tak začátečním hráčům, kteří například nepřišli s daným žánrem ještě vůbec do styku. The Witcher Obrovskou výhodou The Witcher je možnost hrát hru pouze pomocí myši. Pokud budete samozřejmě chtít, tak si můžete vypomoci několika klávesovými zkratkami, ale opravdu si můžete vystačit se zmiňovanou myší. Pro používání předmětů, změnu bojového stylu či kouzlení si vystačíte s malým menu, které je implementované přímo do HUDu. Sami tvůrci nazývají tuto ovládací metodu jako konzolovou, přesto však uzpůsobenou pro hraní na PC. Michal Madej nám sdělil, že se snažili vytvořit hru tak, aby zaujala hráče, kterým Zaklínač dosud nic neříkal. Tudíž by mohl titul zaujmout i hráče na západním trhu. To, že chtějí lidé z CD Projektu prorazit i do amerických států není žádné tajemství a sami tvůrci nám to na místě potvrdili. Ambice projektu jsou opravdu veliké, aneb jak sám Michal řekl: „Doufáme, že se rok 2007 stane rokem Zaklínače“. Po tutoriálu jsme měli tu možnost okusit ještě další tři úseky hry. The Witcher je stále ve fázi vývoje a některé aspekty hry se neustále dolaďují, proto jsme byli předem požádáni, abychom brali v potaz konkrétní nedostatky hry. O nich jsme se zavázali nehovořit a jediný důvod, proč zde tento fakt zmiňujeme, je ten, že přestože The Witcher vyjde až v září tohoto roku, tak již nyní vypadá opravdu skvěle. Grafický engine Aurora od BioWare, který byl použitý například v Neverwinter Nights, nebo Star Wars: Knights of The Old Republic je sice letitý, ale v případě Witchera vypadá opravdu líbivě. Samozřejmě jde o updatovanou verzi enginu, ale i tak musíme tvůrcům aplaudovat za jeho skvělé využití.

A když už jsme u toho stylu, tak co se týče vizuálního ztvárnění, tak se ho tvůrci od začátku snažili vytvořit tak, aby co nejmíň evokoval TV zpracování Wiedźmin, které sami tvůrci hry označili jako „sr***u“ a ostudu polské tvorby, přičemž jim můžeme dát jen zapravdu.

The Witcher The Witcher se možná nemůže rovnat v současné době po grafické stránce s hity jako Gothic 3 nebo The Elder Scrolls IV: Oblivion, ale i tak má svůj osobitý styl, který se nám hodně líbil. A když už jsme u toho stylu, tak co se týče vizuálního ztvárnění, tak se ho tvůrci od začátku snažili vytvořit tak, aby co nejmíň evokoval TV zpracování Wiedźmin, které sami tvůrci hry označili jako „sr***u“ a ostudu polské tvorby, přičemž jim můžeme dát jen zapravdu. Zpět však k ovládání, potažmo bojovému systému, na který jsou lidé z CD Projekt Red po právu pyšní. Než jsme v pátek dostali možnost hru vyzkoušet, tak jsme se Michala zeptali, k jakému jinému bojovému systému z existující hry by ten z Witchera přirovnal. Nejdříve se ho zdráhal k čemukoliv přirovnat, ale poté připustil, že vzdáleně připomíná ten ze starší hry Summoner. Po odzkoušení hry mu v rámci možností musíme dát za pravdu. Představte si klasickou situaci například v známějším Dungeon Siege. Na útočící nepřátele kliknete a postava pak odvede většinu práce za vás. Byť se i k tomuto bojovému systému dá ten z Witchera přirovnat, tak ten jde mnohem dál.

Pokud zadáte povel k útoku, ponecháte kurzor na nepříteli a poté zmáčknete ve správný okamžik tlačítko myši podruhé, tak vytvoříte efektní kombosekvenci. Pokud bojujete se skupinkou protivníků, tak stejný postup můžete aplikovat i na ně. Stačí přitom přemístit kurzor na dalšího účastníka boje a vyčkat na správný okamžik. Na výběr máte navíc ze tří bojových stylů – strong, fast a group. Jak již jejich názvy napovídají, tak každý se hodí na jiný typ situace. K dispozici bude mít Geralt i mnoho kouzel a lektvarů, které mu pomohou vypořádat se s veškerými nástrahami krutého fantasy světa. V jednom levelu, kde jsme se setkali s Ghouly a Elfy (jistě víte jak Sapkowski tato stvoření v knihách vylíčil), měl Geralt možnost útočit telekinetickými schopnostmi, firebally, vyčarovat okolo sebe bariéru a jedním kouzlem získat dočasně na svojí stranu nepřátele, kteří pak bojovali po našem boku. Ve finální verzi pak bude mít hlavní postava k dispozici kouzel více, ale jak je vidět, tak se CD Projekt Red vydal v tomto směru správnou cestou. Velmi zajímavě vypadala možnost používat speciální lektvary, které zesilovaly Geraltovi schopnosti. My jsme například využili jeden, který zostřil naše vidění ve tmě. Každý tento lektvar je však plný toxinů, které by normálního člověka zabily. The Witcher Zaklínači jejich pozření přežijí, ale i na ně mají tyto negativní účinky lektvarů špatný vliv. Pod ukazatelem zdraví je tak přítomná i čára znázorňující intoxikaci vaší hlavní postavy. K jejímu snížení budete muset používat antitoxin, který se však nebude vyskytovat na každém rohu, takže budete muset používat zmíněné lektvary s rozvahou. Reálie Sapkowskiho univerza dodávají hře mnohé. Na vlastní oči jsme viděli lokace známé z knih a tvůrci nám prozradili, že s dobrou polovinou monster, na které ve hře narazíme, jsme se již v Zaklínačské knižní antologii setkali také. Celý svět navíc působí velmi živým dojmem. Stejně jako v mnoha jiných RPG na vás reagují různá NPC jinak. Celkově však budí Zaklínači u kolemjdoucích strach, takže se vám většinou budou spíše vyhýbat a malé děti před vámi rovnou utečou. Například u dam však můžete vzbudit svojí tvrďáckou vizáží zájem a pokud je obdarujete například růží, tak si můžete získat i jejich srdce. Musíte si uvědomit, že poté, co ztratil Geralt paměť, tak zapomněl samozřejmě i na Yennefer z Vengerbergu, jeho tehdejší lásku. Nic mu tedy nebrání v navazování kontaktů s jinými slečnami. Tato část hry nám velmi připomínala Fable: Lost Chapters, ale dosti pochybujeme, že by byl Geralt ochoten si vzít nějakou vesničanku za ženu nebo vyzkoušet registrované partnerství.

Celá hry bude obsahovat velké množství hlavních i vedlejších questů, přičemž spoustu z nich bude možné splnit pouze v určitou denní dobu.

The Witcher Celá hry bude obsahovat velké množství hlavních i vedlejších questů, přičemž spoustu z nich bude možné splnit pouze v určitou denní dobu. Pokud tak nebudete chtít čekat polovinu dne než se setmí, tak jistě oceníte, že lidé z CD Projekt Red Geraltovi dali do vínku možnost hluboce meditovat. Díky této schopnosti tak přeskočíte klidně celý den během několika vteřin. To, že ve Witcherovi narazíte na dynamické změny v počasí, pak považujeme za samozřejmost. Samotný vývoj postavy je pak ztvárněn opravdu velmi zajímavě a stylově. Sapkowski stvořil Zaklínače jako mutanty, čehož si byli vývojáři moc dobře vědomi a také toho náležitě využili. Postupem času budete jako v každém RPG získávat zkušenosti, které budete umísťovat do jednotlivých slotů s různými efekty. Ve hře narazíte na tři různé slotové stromy, do kterých budete umísťovat jednotlivé zkušenosti a hezky tak posloupně vylepšovat svojí postavu, jak jen to půjde. Tato rozsáhlá větvení jsou vizuálně ztvárněna jako genetické buňky, což k Zaklínači opravdu sedí. The Witcher Poslední věc, která na nás zapůsobila a kterou jsme si záměrně nechali na konec, je animace hlavních postav vytvořená pomocí technologie motion capturing. Jelikož ke Geraltově výbavě patří dva meče (včetně legendárního stříbrného), tak na jeho šermířských schopnostech hodně záleželo. V tomto směru jsme byli opravdu ohromeni. Záběry ze zákulisí opravdu odhalily, že na motion capturingu si dali lidé v CD Projekt Red opravdu záležet a najatý tým kaskadérů odvedl opravdu vynikající práci. Sice nevíme, jak se hodí do Witchera zakomponování wire-fu, ale budiž. Ten samý den večer jsme měli tu možnost vidět práci kaskadérů na živo, když nám předvedli jednu z perfektně choreograficky sehraných scén. Celý výlet do polské Varšavy byl perfektně zorganizován a chtěli bychom obzvláště poděkovat celému CD Projektu i zaměstnancům CD Projekt Red za to, že nás opravdu zasvětili do tajů Witchera a byli velmi sdílní, co se týče informací. Hoši, děkujem!

Index očekávání: 87%

Témata: Rozvaha, Toxin, Zaklínač
  • Nejčtenější

Tak to se nepovedlo. Opětovné vydání dvacet let staré hry skončilo ostudou

Radost z opětovného vydání retro stříleček Star Wars: Battlefront nevydržela fanouškům dlouho....

Nosit sexy obleček se v chystané hře nevyplácí, boj s ním bude daleko těžší

Natěšeným fanouškům chystané akční hry Stellar Blade učaroval přiléhavý kostým, který si hlavní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

To byla rychlost. Polda 8 sehnal za den milion a rozloučí se s Luďkem Sobotou

Za pouhý den se podařilo sehnat peníze na vznik české komediální adventury Polda 8. Naposledy v něm...

Generace Z už na konzolích hrát chtít nebude, myslí si bývalý šéf Xboxu

Bývalý šéf značky Xbox Peter Moore se v rozhovoru s magazínem IGN nechal slyšet, že hardware...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vydělali jsme víc peněz, než naše malé studio zvládne, říká tvůrce Palworldu

Letošní herní hit Palworld už japonskému studiu Pocket Pair vydělal miliardy a stále se prodává...

VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...

Vyrábějí seznam woke her, fandí jim i Musk. Herní protestní hnutí nabírá sílu

O odporu proti konzultantské firmě, která podle kritiků kazí moderní hry korektní propagandou, se v...

Návrat legendárních Commandos se blíží, nový trailer vzbuzuje nostalgii

Po několika nepovedených remasterech původních dílů se letos dočkáme i regulérního pokračování...

Unikly specifikace PlayStationu 5 Pro, převezme žezlo nejvýkonnější konzole

Ačkoliv oficiálně nebylo prozatím nic oznámeno, citelně výkonnější verze konzole PlayStation 5 s...

Oblíbená deskovka ze světa Duny vyšla i v digitální podobě. A v češtině

Na Steamu se nečekaně objevila digitální adaptace populární deskové hry Dune: Imperium. K dispozici...

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...