Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Theme Park World

  11:43aktualizováno  30. ledna 2000 11:44
Theme Park World
Theme Park World

Tak a máme tu další velice očekávaný "hit" tohoto roku. Vy, kteří si hrajete se svým počítačem déle a pamatujete éru třiosmšestek, jistě znáte více jak čtyři roky starý titul s názvem Theme Park, který zaznamenal velký úspěch na všech platformách. Tato hra pochází od Bullfrogu. Bullfrog je znám hlavně nějakými originálními nápady. Z jejich dílen je i Dungeon Keeper a Theme Hospital. Podle mě žádná firma není tak významná jako Bullfrog. Vlastně do vydání Rollercoaster Tycconu byl Theme Park stále vynikající hra, která byla v této kategorii asi nejlepší. Ale to je asi věc názorů. No prostě tímto jsem chtěl říct, že tento titul je od velice dobré firmy a to je pro začátek až dost. Po době, která od vydání prvního dílu uplynula, se na TP nezapomnělo, ale naopak začíná vznikat Theme Park World. Z týmu sice odešel tvůrce hry, ale zato přibyl Jeff Gammon, který má s hrami velké zkušenosti. Podílel se například na Warhammer: Dark Omen. Doufejme, že tento muž dodá TPW hodně nových nápadů.

Theme Park World

TPW by mě být veliký krok dopředu ke zlepšení kvality, technologie a designu. Tato hra se objeví plně v 3D grafice s podporou všech možných a nemožných 3D karet. Od minulého dílu zmizela burza, která nebyla moc populární, ale byla důležitá. Také se zrušilo objednávání zásob do obchodů, odkoupení pozemku parku, apod. Vlastně dá se říct, že se celé ovládání dost zjednodušilo na jednoduché point-and-click ovládání. Ale co znamená pro TPW přechod do 3D? Není to tak, jak si myslíte. 3D tu není jenom proto, že je v módě, ale podpora karet je tu hlavně kvůli zvýšení hratelnosti. Říkáte si, jak je možné, že přechod ke 3D zvýší hratelnost? Odpověď je jednoduchá. Co by jste řekli na takové nasednutí na prehistorickou potvoru a proletětění se na ní po parku, abyste viděli, co se kde děje. Nebo se přepnout do pohledu z vlastních očích některé postavičky a procházet se po parku. No a co říkáte na to, že celý park je interaktivní? Ano je to tak. Můžete se z pohledu z vlastních očí projet na horské dráze, kterou jste postavili, zkusit si vystřelit pouťovou růži, či se projet v domě hrůzy? A teď mi už určitě věříte, že 3D prostředí TPW prospěje.

Theme Park World

Jako v každé konstrukční strategii i v TPW budete hlídat, jestli jsou vaši návštěvníci šťastní, vytvářet nové atrakce, obchody, budete vybírat vstupné, najímat personál a k dohrání i vydělávat nějaké ty penízky. Jak už asi znáte z prvního dílu, i v TPW budete mít poradce. Je tu ale menší změna. V prvním díle tam byl spíše jako zpestření (používali jste ho vůbec někdo?), zato v TPW bude velice důležitou součástí, hlavně pro orientaci. TPW bude rozsáhlá hra, jenomže vy v danou chvíli uvidíte pouze část vašeho parku, ale potřebujete vědět, co se děje i v jiných částech parku. Takže v tomto ohledu vám bude nápomocen. Ale tvůrce hry nám slibuje, že to nebudou už jenom nějaké suché kecy! Také se velice zapracovalo na umělé inteligenci návštěvníku, takže když teď lidé uvidí nějakého baviče, shromáždí se kolem něj. Ostatní pak vidí, že se tam něco děje a když se jim to líbí, tak zůstanou, když ne, tak jdou dál. Prostě jako v normálním životě.

Docela zajímavý dotaz na Jeffa byl, jestli si myslí, že je pro něj Rollercoaster Tyccon konkurencí. Odpověď byla jednoznačně NE! Theme Park World

V TPW si můžete postavit libovolnou dráhu a vést ji můžete třeba kolem celého parku. Design je velmi propracovaný, můžete dělat různé loopingy, ale nezapomeňte, že zde platí fyzikální zákony. Když trať špatně postavíte, návštěvníci mohou vypadnout z vozíku.V takovéto reálnosti se můžeme s RCT v klidu měřit. V TPW však nemusíte stavět jen horské dráhy, navíc si můžete libovolnou atrakci zkusit na vlastní kůži. TPW je zkrátka živější a bohatší, takže RCT pro něj konkurencí není.

A jak je na tom TPW s hardwarovými nároky? Tak to teda nemusíte mít vůbec strach, protože minimální požadavky jsou Pentium 166 s 16MB RAM, bez potřeby 3D karty. Engine skvěle zvládá i softwarové renderování! Tento engine je použit i v Dungeon Keeper 2 tak si to budete moct v blízké době vyzkoušet na vlastní kůži. Detaily jdou vypnout, nebo zvolit nižší rozlišení a hra bude i tak vypadat a chodit skvěle.

No a na závěr pár slov. Theme Park World

TPW vypadá skvěle, jako každá hra od Bullfrogu, jen se trošku bojím, že to nebude ten starý dobrý Theme Park, ale o tohle vlastně autorům jde. Oni TPW vytváří jako zcela novou hru, což dokazuje i to, že na tomto projektu dělá jenom jeden člověk, který pracoval i na prvním díle. V prodeji by se měla hra objevit ještě tento rok okolo vánoc, tak ji všichni očekávejte s otevřenými náručemi (a hlavně peněženkami - by Vreco).

  • TPW bude kompletně v 3D s podporou všech dostupných 3D karet
  • Čtyři rozdílné světy: Ztracené království, Vesmír, Fantasy a Halloween
  • Zvláštní podpora Internetu. Vy uveřejníte své parky na Internetu, ostatní se na ně podívají a pak budou hlasovat o nejlepší park
  • Jednoduché a intuitivní ovládání
  • Na Internetu možnost stažení různých přídavků do vašich parků (další atrakce, obchody atd..)
  • Vysoká inteligence návštěvníků vašeho parku, obrovská volnost
  • Je to od Bullfrogu. To vám nestačí? :-))

  • Autor:


    Témata: Interaktivní


    Nejčtenější

    Jaenette Voerman - Vampire the Masquerade: Bloodlines
    Vymodlená pokračování. Třicet her, které snad neřekly poslední slovo

    Některá pokračování s nadějí vyhlížíme rok co rok, v jiné už ani nedoufáme. Níže nabízím svůj seznam čítající rovných třicet kousků. Při jeho sestavování...  celý článek

    Dark Souls 3
    Ovládá hry taneční podložkou, volantem a banány. A je v tom fakt dobrý

    Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

    Age of Empires 4
    Skvělá zpráva, Microsoft oznámil Age of Empires 4

    Přání fanoušků byla vyslyšena. Microsoft oživuje legendární značku historických strategií, jejíž poslední díl vyšel již před dlouhými 12 lety.  celý článek

    Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
    Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

    Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

    Project Scorpio
    Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

    Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

    Další z rubriky

    FIFA 18
    Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

    Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

    Detroit: Become Human (PS4)
    Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

    Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

    Hobo: Tough Life
    Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

    Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.