Dishonored se tedy inspiroval v jejích předchozích dílech a následná podobnost nového Thiefu byla logickým důsledkem. Přesto však producent hry Stéphane Roy prozradil, že vydání Dishonored v týmu vyvolalo četné diskuse.
"Když Dishonored vyšlo a hráli jsme ho, řada lidí se těch podobností bála. Někteří byli dokonce paranoidní a obávali se toho, že máme v týmu donašeče," řekl Roy v rozhovoru pro časopis Game Informer.
Po řadě dohadů pak došli k závěru, že chtějí pokračovat ve stávající vizi, a Thiefa vyvíjeli i nadále stejným stylem. Jenže informace o práci na hře odhalují, že titul měl původně zahrnovat zkušenostní systém a sekvence s rychlým mačkáním tlačítek. Ty zmizely teprve v reakci na negativní ohlasy hráčů.
V minulosti také některé zprávy naznačovaly značně komplikovaný vývoj (čtěte více). K tomu nicméně Roy říká: "Působil vývoj hry oproti jiným titulům velmi odlišně? Podle mých zkušeností opravdu ne." Někdy se prý stává, že lidé mají na věci různé názory a během prací je zkrátka třeba vizi sjednotit.
Nový Thief vyšel letos v únoru a od Bonuswebu získal hodnocení 65 %. "Když navazujete na výjimečný počin, který řada hráčů řadí mezi své nejoblíbenější hry (série), musíte k němu přistupovat s úctou a citlivostí. To se v tomto případě nestalo a výsledek je zklamáním," napsal o titulu David Sillmen (čtěte recenzi).
Thief tak ve výsledku sklidil horší hodnocení než konkurenční Dishonored. Zatímco se průměrné hodnocení letošního Thiefa pohybuje okolo 69 %, Dishonored dosáhlo 91 % (recenze).