World of WarCraft - Paladin

World of WarCraft - Paladin

This is madness – World of WarCraft měsíc před vydáním rozšíření

  • 11
Nevím, jak dlouho ještě si zachovám zdravý rozum. Jsem slabý. Hladovím a musím jíst... jíst... mozky...

World of WarCraft - Echoes of DoomThis is madness (tohle je šílenství) je oblíbená hláška z akčního a k parodiím náchylného filmu 300. Zároveň ale vystihuje pocity mnoha hráčů populární online hry World of WarCraft. Měsíc před vydáním rozšíření s podtitulem Wrath of Lich King totiž vychází nový obsahový balíček Echoes of Doom.

Mezi novinkami nalezneme interaktivní kalendář akcí, novou profesi Inscription, kadeřníky za úplatu měnící vzhled hrdiny, Achievementy (záznam úspěchů hráčů) a samozřejmě talenty prohlubující dovednosti postav. A právě síla, kterou mnohá povolání nyní disponují, je tak zničující, že kompletně rozbila veškeré pokusy o vyvážení hry. Také léčitelé mají v potyčkách mezi hráči těžší život, poněvadž všichni zkrátka umírají strašně rychle.

Video - invaze zombies


World of WarCraft - Echoes of DoomPři pohledu na seznam změn je jasné, že Echos of Doom je pouze zavádějící název pro rozšíření Wrath of Lich King. Jinými slovy: Echoes of Doom = Wrath of Lich King bez nového kontinentu, bez možnosti vytvořit si novou postavu Death Knighta a bez možnosti vylevelovat si postavu na 80 úroveň.

Ačkoliv ne všem se, z hlediska PvP (player vs. player), toto šílenství měsíc před novým datadiskem zamlouvá, rychlejší hru si mnozí hráči užívají. Zejména tedy ti, kteří jsou aktuálně na vrcholu potravního řetězce :).

 World of WarCraft - Echoes of Doom
Není důležité vyhrát, dokonce ani přežít, ale nakazit co nejvíce ostatních hráčů!!!

Možná vás napadlo jednoduché – proč? Jasně, nového obsahu není nikdy dost (což v případě WoW platí doslova a do písmene). Není to ani proto, že by Blizzard tak moc myslel na hráče.

V prvé řadě si potřebuje připravit servery na příchod datadisku. Asi každý se rozčiloval na neustálými výpadky serverů a lagováním po aplikaci patche Echoes of Doom. A teď se představte, jak by to vypadalo, kdyby nešlo o pouhou část nového obsahu, ale rovnou celý datadisk. Tímto mezikrokem se Blizzard připravil, počítám, na méně problémový příchod Wrath of Lich King.

Druhou věcí jsou testy. Matematické vzorečky a interní testy nikdy nemohou nahradit statistická data z live serverů. Vývojáři podle nich snadno určí u kterých postav ještě mohou přidat a kde naopak přestřelili. Důležité jsou i ohlasy hráčů.

World of WarCraft - Echoes of DoomAktuálně se nejvíce nadává na Retribution Paladiny, nové mašiny na zabíjení. Není sporu o tom, že tito bojovníci světla potřebovali tuning, nicméně ve výsledku jsou, vzhledem k ostatním postavám, až příliš silní.

Paradoxně tento omyl Blizzardu může nejvíce ublížit právě hráčům těchto bojovníků, poněvadž plánované změny je mohou poslat zpátky pod průměr. Hráči si dále stěžují na dosud trvající lagy v bitevních arénách.

Podivná slova z rozkládajícího se deníku Erica Farringtona
Pomozte mi, byl jsem pokousán!
Začínám na svém těle pociťovat účinky nákazy. Bůh mi pomáhej abych se znovu setkal se svojí rodinou a přáteli. Nevím, jak dlouho ještě si zachovám zdravý rozum. Jsem slabý. Hladovím a musím jíst...
jíst...
mozky...



Naopak za skvělý úspěch lze považovat systém achievementů (úspěchů). Ty se týkají v podstatě všech aspektů hry, jako je boj (příklad: obejmi zabitého nepřítele dříve než se oživí), průzkum (příklad: prozkoumej všechna zákoutí světa) či sběr předmětů. Hráči se pustili do plnění těchto úkolů hodně s vervou, takže na pár dní zase ožívá starý kontinent a instance v něm.

Invaze začala

 WoW
"Když je nemůžeš porazit, přidej se k nim"

Nadcházející příchod Lich King Arthase pociťují i hráči ve hře. Začalo to ojedinělými infekcemi, které hráče proměnily na zombie. Zombie disponuje několika vlastními útoky, náleží k vlastní frakci a byť jednotlivě nejsou moc silné, jejich zákeřnost tkví v možnosti dalšího šíření infekce.

Hráči se mohou pustit do nových úkolů, zabít nového bosse v hradě Kharazan a pořídit si třeba i novou výbavu určenou pro boj se zombies.

Osobně ale musím přiznat, že infekce už je trochu otravná, protože hráči neustále zabíjejí důležité NPC postavy ;). Suma sumárum ale dobrý nápad, byla by škoda nechat příchod tak důležité postavy z univerza WarCraft, jakou Arthas dozajista je, zcela bez povšimnutí.