Thrust, Twist ´n´ Turn

12:20aktualizováno  10. července 2001 12:41
Thrust, Twist ´n´ Turn
Thrust, Twist ´n´ Turn

Jestli chcete zažít pravé peklo, tak se vrhněte na TTT! Zažijete krutější věci, než kdybyste studovali satanismus

Ano, je to skutečně tak. Troufám si říct, že o tomto vím hodně, protože jsem si nedávno tyto "trapné" chvilky studia sám zažil. V Satanské bibli se nepíše o žádných krutostech (a taky se tam nepíše o žádném porcování a obětovávání novorozenců Satanovi, je to jen trapná a utkvělá představa Křesťanů. Tím nechci ale říci, že bych sám byl Satanistou), které vám TTT předvede, je to opravdu procházka sadem. Na TTT jsem se snažil najít alespoň jeden klad a je pravdou, že jsem si po asi hodině přemýšlení uvědomil, že ta hudba je celkem fajn. Hudba tvoří polovinu hodnocení, které je tuším zatím nejnižší, jaké jsme kdy jaké hře udělili. Pojďme si ale tuto ďáblovu hříčku trochu rozebrat, ale nečekejte nic dlouhého a moc vysvětlujícího, TTT chci věnovat maximálně 3/4 stránky a to i s hodnotící tabulkou.

Hrůza první, aneb spouštění pekla, neboli Hell on Earth
Když jsem si krabičku s hrou donesl domů, tak jsem se nedočkavě začal do ni dobývat (jako do té krabičky), nutno si přiznat, že krabička je opravdu bytelná. Po 3 minutách bojů s krabičkou jsem vytáhl (no, co si schválně myslíte?) CDčko a tříjazyčný manuál. Vložím CD do mechaniky, spustí se autorun, prostě klasika. Instalace vám zabere asi 100 MB na HD a nutno říct, že než se TTT nainstalujete, tak si stihnete v klidu dát kávičku a malou svačinku. Thrust, Twist ´n´ Turn I když jsem měl už trochu zkaženou náladu dlouhou instalací, pořád jsem se na samotnou hru hodně těšil, protože v jednom časopise jsem si přečetl poměrně kladnou recenzi na TTT (proč jsem nevěřil kamarádům, kteří mě před TTT varovali). Konečně jsem TTT spustil, monitor asi tak 5x zablikal, chvíli byla zobrazena černočerná tma, chvíli jsem se zase mohl oddávat pohledu na mé krásné Win98. Po 30 sekundách takovéhohle poblikávání se mi naráz objevilo menu, které mě vyzvalo, abych si vybral, jestli chci hrát přes Matroxe nebo přes Voodoo 2 (suck). Zvolil jsem Matroxe a doufal jsem, že se už konečně zobrazí nějaké hezké logo Take 2, které hru distribuuje. Po dalších 15 sekundách jsem se pravda dočkal loga, ale bohužel ne hezkého, to je ale detail, který na výsledný verdikt kupodivu nemá vliv. Po ještě několika stupidních logách se spustilo intro, lidi to je hrůza, něco tak strašně pixelovaného jsem fakt ještě neviděl snad ani na topinkovači teda Playstationu (už se těším, jak nám všem vytře zrak jejich PSX2:-)). Konečně se objevilo něco z herních menu, TTT mě vyzvalo abych zadal své jméno. Řikám si již hodně podrážděně, že to už teď bude snad dobré. Vydávám se do hlubin naprosto stupidního a totálně nefungujícího menu (to jsem v tu dobu ještě nevěděl). Pro příklad uvedu zmatenost menu: vlezu do menu s nastavením grafiky a vidím tam u všech efektů Disabled. Říkám si, že by můj stroj byl tak pomalý, že by nezvládal tyto efekty, to je snad blbost, proto u všech efektů dávám Enable. Jaké ale bylo moje zjištění, že když bylo v menu Disabled, tak že to znamená Enabled (chápete, že jo:-)???), hrůza. Thrust, Twist ´n´ Turn Teď už se ale dostávám k výběru herních modů. Máme tu Arcade a Time Trial a Multiplayer. Nic moc, co říkáte, takový championát by nebyl od škody. Zvolím si tedy Arcade, kde se na mě okamžitě vyvalí další menu. Prý si mám vybrat trať, tak nyní už se značnou nedůvěrou volím hned první nabízenou trať. Po skoro minutovém načítaní, se mě TTT zeptalo jaké, že bych chtěl auto, jelikož všechny vypadaly naprosto divně, tak jsem si zvolil auto s nejvyšší rychlostí (brzo se však ukázalo, že atributy u aut ve skutečnosti nemají na jízdní vlastnosti žádný vliv) a konečně jsem se objevil na trati, ale o tom níže.

Hrůza druhá aneb samotná hra
Jak už jsem psal, objevil jsem se na trati, která vypadala docela hnusně. Ona vlastně veškerá grafika hry je na hrubou pi.., stejně jako design všech osmi tratí. Grafika a design je velmi daleko za jedničkami v oboru jako RollCage nebo DeathKartz. Největším šokem pro mě bylo chování auta, jelikož se jedná o futuristické závody, tak jsem nečekal žádnou realističnost (jak také), ale něco takového, co předvádí TTT, to je hrůza. Každý z vás, komu připadal RollCage špatně ovladatelný, by tady opravdu zešílel.

Thrust, Twist ´n´ Turn
Výrobce: Cart Entertainment
Distributor: Take 2
Minimální konfigurace: P200, 32MB RAM
Doporučená konfigurace: P2-300, 64MB RAM
3D karty: Ano
Multiplayer: Ano
Verdikt: Tak takhle špatnou závodní hru jsem ještě neviděl.
Hodnocení 2/10
Něco tak hrozného jsem prostě ještě ve svých upařených rukou neměl. Auta se chovají jak chtějí, létají ze strany na stranu, padají do já ani nevím čeho, silnice levituje ve vzduchu, stejně jako okolní baráky, tunely a různé rampy, vy když se snažíte auto u kočírovat, tak musíte prudce zabrzdit, to vás ale zase všichni předjedou, takže si nevyberete, ale stejně, když pojedete rychle, tak v první trochu ostřejší zatáčce vyletíte do "pole".

Abych řekl pravdu, tak mě už nebaví popisovat hru, kterou si stejně nikdo rozumný nekoupí. Je to prostě takový velký shit, jak jen může shit hnusný býti. Jediné proč dávám TTT tak vysoké hodnocení je fakt, že hra má celkem hezkou muziku (a taky, proto že TTT prodává JRC - by Vreco). Takže ještě jednou TTT je špatná hra, co špatná, hrůzná, ruce pryč, radši si znovu zajezděte RollCage než jen jednou TTT. A vidíte to, původně jsem chtěl napsat jen 3/4 stránky, a teď už ji mám celou a to mám ještě dělat tabulku, tfuj!

Témata: jízdné