Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tiberium - akční Command and Conquer

aktualizováno 
Command and Conquer je skvělou strategickou sérií. Jak se zdá, má rozhodně co nabídnout i v akční formě!
 
Pokud jsme od Electronic Arts něco opravdu nečekali, pak to, že se pustí do podniku, který mu už jednou nevyšel. Možná Tiberium (PC)producenti stejně jako my nechápeme, proč to tenkrát nefungovalo. Proč se papírově skvělý a hratelnostně přinejmenším velmi dobrý Command and Conquer: Renegade nezachytil aspoň pomyslným drápkem v srdcích hráčů. Jistě, CaC, to je především synonymum pro strategie, o to lákavější ale bylo ponořit se do propracovaného světa z intimnější perspektivy. Plnění zajímavých misí a využívání mnoha ze známých strojů si ale oblíbilo tak malé množství hráčů, že vzhledem k velkým očekáváním můžeme mluvit o propadáku, byť pouze komerčním (což je ale možná ještě horší, než kdyby se hra skutečně nepovedla). Proto jsme brali spekulace o dalším pokusu s podobně rozdanými kartami s rezervou. Jak se však ukazuje, EA v sílu značky v akčním provedení doopravdy věří a Renegade nejspíš berou jen jako nepochopení.
 
Tiberium (PC)Tiberium se bude odehrávat po událostech známých z nedávného třetího pokračování strategické série. Skončila třetí tiberiová válka, která se nevyznačovala pouze konfliktem tradičních kohoutů na smetišti, tedy GDI a NODu, ale nově také mimozemské rasy Scrin. Země byla takřka zdevastována, přesto se však Scriny podařilo vypudit. Tedy alespoň zdánlivě, protože jak se zdá, vesmírný šmejd tu zanechal stopu větší než malou. V tiberiem nejzamořenější středomořské oblasti si totiž dokázal vybudovat jakýsi monolitický portál, kterým se k nám může teleportovat ze své domoviny. Pokusy o zničení tohoto nepříjemného pozůstatku a zároveň obří hrozby pro lidstvo se nedaří zničit konvenčními metodami. Několik útočných skupin si tu již vylámalo zuby, a tak musí na scénu veterán poslední tiberiové války Ricardo Vega. Ten se osvědčil v celé řadě náročných operací (tipnuli bychom si, že se s ním setkáme v datadisku Kanes Wrath) a nyní je na nátlak někdejších nadřízených nucen sundat flintu z hřebíku a jít lidstvu naposledy pomoct.
 
Tiberium (PC)Na rozdíl od Renegade ale hrdina tentokrát nebude osamocen. Zatímco v předchozím pokusu šlo o víceméně tradiční akci, tady získá střílení taktický element. Bude třeba opatrně postupovat, protože střemhlavým útokem byste proti značné přesile uspěli stěží. Předpokládáme, že herní styl bude připomínat Rainbow Six: Vegas, tedy žádné velké vyčkávání, protože dynamičnost hry přeci jenom musí šlapat na jedničku, aby to bavilo i méně zkušené hráče. To znamená rozdávání rychlých příkazů, lehká spolupráce, zkrátka vše bude šlapat jako po drátkách, ale hráč by měl získat pocit, že to on kočíruje celou situaci tak, aby skutečně vyšla. Úrovně by navíc měly být otevřenějšího charakteru, což znamená, že se nebudete muset omezovat na jediný lineární postup, ale na mnoha místech zapojíte vlastní invenci a problém vyřešíte podle svého.
 
Tiberium (PC)Ovšem nejen taktický, ale i strategický element výrazně ovlivní hratelnost. Autoři do hry zakomponovali jakousi schematickou strategickou mapu, na níž vidíte určité území, po kterém se pohybujete. Díky ní můžete také zadávat příkazy svěřencům. Ale pozor – to už zavání jiným žánrem. Ano, je tomu skutečně tak, EA jde do rizika a snaží se o oživení prosté akční hratelnosti. Jistě, většinu času budete v pohledu první osoby kosit emzáky, ale je třeba si také rozmýšlet zabírání různých tiberiových polí či mimozemských základen. Pokud se vám podaří první zmiňované, přiletí okamžitě základna a započne těžba. S tím se však pojí i otevření nového slotu pro další jednotku. Tímto způsobem si lze budovat malou armádičku, která přeci jenom přesáhne hranice dané konkurenčními taktickými akcemi. Zároveň by však jednotek nikdy nemělo být příliš – to by potom jejich management přebil prioritní akci. Ono také nebude jednoduché si získané sloty udržet. Alieni totiž mohou vaše državy opět dobýt a tím vám znemožní další respawn té které jednotky.
 
Tiberium (PC)Velkým příslibem je využití všech možných strojů z širokého repertoáru Command and Conquer. Neměly by to být přitom pouze lidské vehikly a poletuchy, ale jelikož se dostaneme i do scrinských fabrik, tak i lákavé mimozemské technologie. Tvůrci se ale přeci jen chtějí odlišit od zavedeného univerza. Proto angažovali tým výtvarníků a designérů, aby jim pomohl vytvořit mnohem temnější obrázek sci-fi světa. Tito borci se prý podíleli již na světech známých z Terminátora 2 či Matrixu. Výsledkem tak možná bude skutečnost, že některé prvky z Tiberia znalcům strategické série nepřijdou příliš povědomé, některé však zcela určitě ano. Doplňme, že Ricardo Vega bude disponovat zajímavou flintou, která má být sice osamocena, na druhou stranu bude disponovat čtyřmi zcela odlišnými a do jednoho využitelnými módy palby. V základu jde o obyčejný, byť zatraceně svižný samopal, druhý mód připraví silný výboj energie, při kterém se ale kvér rychle přehřeje. Pak je čas na vystřelení několika granátů.Tiberium (PC) A pokud zrovna musíte čelit vzdušným škůdcům, jistě vezmete zavděk salvou naváděných raket, která z nebe sundá takřka všechno v dohledu.
 
To vše si užijete jak v singleplayerové, napínavým příběhem doplněné kampani, tak především v multiplayeru. Již Renegade si na síťových bitvách zakládal, a když už ho lidé hráli, bylo to převážně tímto způsobem. Není divu, šlo o velmi slušnou alternativu k Battlefieldu, a když se podaří v případě Tiberia zakomponovat všechny zmíněné vychytávky i do síťových klání, vyjde nám z toho konkurence pro jakoukoliv multiplayerovou akci.
 
Tiberium (PC)Electronic Arts nevěří, že by se neúspěch s kvalitní hrou mohl opakovat a nám to také nejde na mysl. Obzvlášť když Tiberium vypadá tak skvěle. A propós grafika – spekuluje se, zda hra využívá Unreal engine 3 či CryEngine 2. Ať ten či ten, rozhodně jí to sluší a hratelnost jistě také bude stát za to! Vezmeme-li v potaz velice zkušené vývojáře ze studia Electronic Arts Los Angeles, můžeme Tiberium směle označit dokonce za jednu z největších akčních nadějí tohoto roku. Tedy doufáme, že se s ním ještě letos setkáme. Předběžné datum vydání je stanoveno někdy na druhou polovinu roku, tak snad nedojde o odkladu.
Autor:




Nejčtenější

Dark Souls 3
Ovládá hry taneční podložkou, volantem a banány. A je v tom fakt dobrý

Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

Biomutant
Nově oznámený Biomutant vypadá jako Kung Fu Panda pro dospělé

Konečně zase nově oznámená hra, která nemá v názvu číslovku. Biomutant láká na otevřený svět a možnost přizpůsobit si vlastního hrdinu k obrazu svému.  celý článek

Project Scorpio
Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

Star Wars Battlefront II
Podívejte se na nové trailery Battlefront 2 a Assassin’s Creed: Origins

U příležitosti právě započatého Gamescomu dostaly dvě z nejočekávanějších her současnosti nové trailery. A oba vypadají fantasticky.   celý článek

Další z rubriky

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám
Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám

Jak se jiné ženy postavily k nevěře a co jim pomohlo.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.