Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Timeline - cesta časem s M. Crichtonem

  12:00aktualizováno  30. října 5:52
Ať už máte či nemáte rádi knihy Michela Crichtona, možná byste mohli zkusit přistoupit k jeho počítačově herní prvotině s nezaujatou myslí. Příběh o cestě časem do minulosti (konkrétně do Francie 14. století), abyste jako student našli svého ztraceného profesora, koneckonců nezní tak nejhůř.
Timeline

Jméno Michaela Crichtona asi nebude neznámé nikomu z vás. Knihy jako Jurský park, Kongo, Vycházející slunce, Koule nebo Kmen Andromeda se uhnízdily i v českých knihovničkách, a kdo nemá pozitivní vztah ke čtení, mohl všechny výše jmenované tituly shlédnout i v tuzemských kinech (případně TV kanálech). Sám spisovatel je znám jako velký nadšenec a obdivovatel všeho technologicky nového a pokrokového (kterážto vlastnost na mě sice občas v jeho knihách působí až rušivě, ale většině čtenářů to evidentně vyhovuje), takže není divu, že jeho pozornosti neuniknul ani herní průmysl. Společně s Eidosem se Crichtonova společnost Timeline Computer Entertainment rozhodla pustit do výroby akčně adventurního titulu Timeline.

Za předlohu si vybrali Crichtonovu stejnojmennou knihu o cestování v čase. Příběh začíná ve 21. století, kdy se cesty časem staly pro vědce vítanou příležitostí, jak si na vlastní oči ověřit fakta, která o historii sepisují do svých knih. Jeden z nich - profesor Edward Johnston - se však z jedné takové expedice nevrátil a jediné, co po něm zbylo, je 600 let Timelinestarý vzkaz psaný jeho rukou, který studenti někde našli. Jako Christopher Huges (student Yale) se vydáváte zpátky do roku 1357 do míst, kde se profesor ztratil - do Francie.

Francie té doby není zrovna dvakrát mírumilovně naladěna. Na své cestě za odhalením chyby, která k profesorově zmizení vedla, se potkáte se spoustou agresivních rytířů, mnichů a jiných zákeřných bytostí. Design prostředí jistě nebude slabou stránku hry - hrady a zámky, na kterých se pořádají rytířské turnaje, nebo klikaté dungeony, v nichž přebývají houfy všelijakých stvůr, které celá staletí čekaly jen na vás - tak nějak bych si to představovala. Obecně se snad dá říct, že akční náplně bude méně a adventurního vybavování a řešení puzzlů více. Druhým dechem však autoři dodávají, že o zabíjení hráči nepřijdou - zprávy o přítomnosti mečů a luků ve hře tomu nasvědčují.

Ačkoliv práce na Timeline byly ohlášeny teprve letošního června, s vydáním finální verze hry se počítá už o letošním podzimu. I když se tedy zdá, že dokončení je skoro za dveřmi, informacemi o hře autoři rozhodně neplýtvají a nic dalšího, než co už jsem vám vyzradila, známo zatím není.

Autor:


Témata: Dům roku


Nejčtenější

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Další z rubriky

Fallout 4: Game of the Year  Edition
Koncem září vyjde Fallout 4 v edici Game of the Year

Necelé dva roky po vydání vyjde kompletní edice postapokalyptické hry na hrdiny Fallout 4.   celý článek

Turnaj The International ve hře DoTa2 nabídl rekordní výhry.
Vítězové turnaje v Dota 2 si odnesli rekordních 10 milionu dolarů

Právě skončený světový turnaj ve hře Dota 2 byl přinejmenším z hlediska vyplacených výher tou dosud největší událostí ve světě e-sportu. Vítězové si přišli...  celý článek

Postava Hanza v Overwatch
Blizzard změnil názor, v Overwatchi bude režim deathmatch

Ještě loni na akci Blizzcon se tvůrci týmové střílečky Overwatch bránili přidání režimu deathmatch, v němž zápasí všichni proti všem. Po uvedení sekce Arcade...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.