Timeline - cesta časem s M. Crichtonem

  • 2
Ať už máte či nemáte rádi knihy Michela Crichtona, možná byste mohli zkusit přistoupit k jeho počítačově herní prvotině s nezaujatou myslí. Příběh o cestě časem do minulosti (konkrétně do Francie 14. století), abyste jako student našli svého ztraceného profesora, koneckonců nezní tak nejhůř.
Timeline

Jméno Michaela Crichtona asi nebude neznámé nikomu z vás. Knihy jako Jurský park, Kongo, Vycházející slunce, Koule nebo Kmen Andromeda se uhnízdily i v českých knihovničkách, a kdo nemá pozitivní vztah ke čtení, mohl všechny výše jmenované tituly shlédnout i v tuzemských kinech (případně TV kanálech). Sám spisovatel je znám jako velký nadšenec a obdivovatel všeho technologicky nového a pokrokového (kterážto vlastnost na mě sice občas v jeho knihách působí až rušivě, ale většině čtenářů to evidentně vyhovuje), takže není divu, že jeho pozornosti neuniknul ani herní průmysl. Společně s Eidosem se Crichtonova společnost Timeline Computer Entertainment rozhodla pustit do výroby akčně adventurního titulu Timeline.

Za předlohu si vybrali Crichtonovu stejnojmennou knihu o cestování v čase. Příběh začíná ve 21. století, kdy se cesty časem staly pro vědce vítanou příležitostí, jak si na vlastní oči ověřit fakta, která o historii sepisují do svých knih. Jeden z nich - profesor Edward Johnston - se však z jedné takové expedice nevrátil a jediné, co po něm zbylo, je 600 let Timelinestarý vzkaz psaný jeho rukou, který studenti někde našli. Jako Christopher Huges (student Yale) se vydáváte zpátky do roku 1357 do míst, kde se profesor ztratil - do Francie.

Francie té doby není zrovna dvakrát mírumilovně naladěna. Na své cestě za odhalením chyby, která k profesorově zmizení vedla, se potkáte se spoustou agresivních rytířů, mnichů a jiných zákeřných bytostí. Design prostředí jistě nebude slabou stránku hry - hrady a zámky, na kterých se pořádají rytířské turnaje, nebo klikaté dungeony, v nichž přebývají houfy všelijakých stvůr, které celá staletí čekaly jen na vás - tak nějak bych si to představovala. Obecně se snad dá říct, že akční náplně bude méně a adventurního vybavování a řešení puzzlů více. Druhým dechem však autoři dodávají, že o zabíjení hráči nepřijdou - zprávy o přítomnosti mečů a luků ve hře tomu nasvědčují.

Ačkoliv práce na Timeline byly ohlášeny teprve letošního června, s vydáním finální verze hry se počítá už o letošním podzimu. I když se tedy zdá, že dokončení je skoro za dveřmi, informacemi o hře autoři rozhodně neplýtvají a nic dalšího, než co už jsem vám vyzradila, známo zatím není.


Témata: Dům roku