Timeline - kompletní průvodce hrou

  • 2
Ne snad, že bych vás tak podceňovala a podezírala vás z toho, že nebudete v Timeline vědět, co dělat dál, ale při neobvyklém přístupu autorů by se mohlo stát, že sice budete vědět, co a proč máte dělat, ale nebude tak zcela jasné, jakými prostředky toho dosáhnout.
Timeline

V úvodní části vykonávejte všechno tak, jak je to po vás vašimi instruktory vyžadováno. Jakmile se jim bude zdát, že jste si dostatečně procvičili pohled nahoru a dolů, případně výskok na bednu, posunete se cestičkou dál do budovy, odkud budete odlétat. Tam se vaši dva dobrodinci přesunou do cestovních kapslí a vy musíte v časovém limitu vykonat několik akcí, které jsou vám opět polopaticky vysvětleny. Cosi namačkáte na konzoli vlevo, pak se přemístíte dolů k přístroji, otevřete si vchod do kapsle a pak už letíte.

Jakmile přistanete v dávných dobách, čeká vás po nějakých těch videích jízda dolů po skalnaté cestičce. Cestou je třeba vyhýbat se balvanům a párkrát poposkočit, aby všechno probíhalo tak, jak má. Po úspěšném slalomu se dostanete do města, kde na vás hned za branami číhají vojáci. Až se vaše průvodkyně začne snažit o otevření zamčených dveří, musíte zatím zabavit stráže. To uděláte tak, že budete přistupovat k okolním sudům, které vám budou naskakovat do rukou a vy už je pak jen budete po strážích házet tak dlouho, dokud se dveře neotevřou (to trvá nějakých pět nebo šest stráží). Poté otevřenými dveřmi proběhněte dál, doplňte chybějící zdraví a po schodech pokračujte dolů. Ve městě je třeba nejdřív najít zamčenou bránu, kterou hlídá voják. Až ní přijdete, spustí se video s průvodem a vy se dozvíte, že máte jít do hospody ukrást tuniku. Hospoda je o pár kroků zpátky, ale nepustí vás dovnitř, protože nemáte peníze. K těm přijdete tak, že se vedle hospody účastníte sportovního klání, které spočívá ve střílení lukem na vycpané pytle. Až se vám všechny podaří sestřelit v časovém limitu, získáte menší obnos peněz, s nimiž teď můžete do hospody.

Timeline

Uvnitř je roztroušena spousta uzdravovacích jablek, které ale zatím vůbec nevyužijete. Potřebujete se sice dostat nahoru do prvního patra, ale schody zatím blokují dva vojáci, takže jděte malými dvířky do zadní části domu, kde v kuchyni na stole najdete meč. Vezměte si ho a u rytíře v zelenobílém obleku si s ním párkrát sekněte do figuríny. Až vás to přestane bavit, můžete si to ještě zopakovat na opilci na rohu, ale nezapomeňte, že ho nesmíte zabít - jakmile poklekne, musíte mu dát pokoj. Vraťte se do hlavní místnosti, kde už jsou schody volné a vyjděte po nich nahoru. Když budete do místností v prvním patře nakukovat špehýrkou, zjistíte, že tunika visí až v té poslední, která nejde otevřít. Jděte tedy do té první, oknem vylezte na římsu a po ní přejděte do místnosti s tunikou. Až jí vezmete, rychle vyskočte oknem na nádvoří a po žebříku na protější straně vylezte na střechu. Pak po okraji přejděte zpátky do pokoje, kde jste vzali tuniku a chodbou se vraťte zpátky do přízemí hostince ke vchodovým dveřím.

Pokud jste utrpěli nějaká zranění, snězte uzdravovací jídlo a vyjděte ze stanu. Naskočte na koně a v následném klání se pokuste shodit každého ze tří jezdců proti vám. Obvykle stačí se do nich 5x trefit, aby spadli z koně definitivně. Až porazíte i králova oblíbence, přenesete se na hradní nádvoří.

Rychle projděte branou dřív, než se za vámi zavře. Na nádvoří otočte kolem u velkého přístroje, který pohybuje s plošinkou. Vejděte dovnitř budovy, kde k vám zády otočený stojí strážný. Omračte ho tyčí a vyjděte do patra, kde pokračujte jedinými otevřenými dveřmi dál. Timeline Vpravo od dveří pak najděte páku a spusťte padací most. Po vzniklé cestičce pokračujte až k žebříku a od něj nalevo by měla být vysunutá plošinka. Naskočte na ní a nechte se přenést na druhou stranu hradu. Tam pokračuje cestička pouze vpravo, tak jí sledujte a dojdete do chodbičky, odkud je dveřním průzorem vidět na další dveře. Dívejte se okýnkem ven a když jsou k vám stráže otočené zády, vyjděte ven. Hned uskočte vlevo na římsu za hradbami a propližte se na druhou stranu. Tam zase sledujte pohyb stráží a až budou zády, skočte zpátky na cestu a projděte dveřmi dál. Teď je třeba dostat se do zadního traktu. V hlavní chodbě se uhněte do výklenku vlevo a počkejte tam, až přejdou stráže (je tam i něco k snědku). Pak jděte za nimi, ale na křižovatce, kde půjdou vpravo, vy odbočte vlevo a schovejte se za rohem. Až proběhne rozhovor mezi lordem Oliverem a jeho poskoky, vydejte se chodbou dál. Brzo se dozvíte, že musíte najít tajnou chodbu. Ta se skrývá za jedním z gobelínů, který tak nějak podezřele trčí půl metru od zdi. Nejdříve si vyposlechněte jeden rozhovor a pak jděte dál, až ke Kate a k profesorovi. Rozběhne se animace, která skončí až tím, že se ocitnete na koňském hřbetě.

Následuje scénka, v níž cváláte hořícím městem a snažíte se přeskakovat shluky lidí a padající trámy. Ať jsem běžela, jak chtěla, vždycky jsem nakonec doběhla k bráně, takže kůň je nejspíš samonaváděcí. Po průjezdu branou vám bude přečten profesorův dopis a vy se přenesete ke starému mlýnu.

Timeline

Skočte do vody a nesměrujte se k mlýnskému kolu. Vlivem proudu (nebo bůhvíčeho) se dostanete dovnitř mlýna, kde vás čeká hopsací část. Hopsat budete po mlýnském soukolí a to tak, abyste se propracovali k žebříku, po kterém pak vyšplháte ke Kate. Jediná rozumná cesta se zdá být proskočení kolem vpravo a potom pořád podél zdi až k žebříku. Až se vyštracháte nahoru, seberte meč a o kousek dál po dalším žebříku zase slezte dolů. Stojí tam sice blízko stráže, ale jako skoro všichni v této hře, jsou k vám otočeni zády. Stačí za ně přijít a jednoho z nich sejmout omračovací tyčí. Druhého si vezme na starost Kate, takže vyběhněte po schodech a pokračujte za zeď k druhé hopsací části. Tentokrát je vaším cílem plošina na opačné straně o něco níže, než stojíte vy. Strážného na druhé straně zase klepněte tyčí a jděte dveřmi dál. Tam zjistíte, že další cesta je tak ucpaná strážemi, z nichž ne všichni stojí otočeni k vám zády, takže je nutné najít náhradní řešení. Tím je cesta vlevo, která vede pod most - ten musíte přeskákat na druhou stranu.

Tam vás čeká další mlýnské soukolí a hned za dveřmi v rohu ještě luk a šípy. Naskočte na pojízdný pás, rychle se přikrčte, abyste nedostali kladivem a nechte se odvézt až na konec k žebříku. Vylezete nahoru, vylákejte strážného z můstku a až ho opustí, vběhněte na něj sami. Na konci seskočte doprava na pás, opět se rychle přikrčte a dojeďte na konečnou. Seskočte na zem, propližte se točícími se koly a vejděte do velké místnosti s měchy a ohništěm. Na balkón se dostanete jedině tak, že naskočíte na vozíky, které tam putují nahoru a dolů. Až Timeline na jednom z nich vyjedete nahoru, musíte přeskočit vedle na plošinu a rychle se ukrýt za dřevěnou ohradou. Vojáci na druhé straně vás totiž zavalí mořem šípů, které dokonce prorážejí tu dřevěnou ohradu, takže je lépe být od ní trochu dál. Až se hroty šípů přestanou objevovat, můžete klidně vstát - Kate už všechny vojáky vyřídila. Holt to vypadá, že je o dost lepší než vy. Nastupte na pás a s rozběhem přeskočte na plošinu k ní. Projděte dveřmi, otevřete ty další a až na vás vypadne mrtvý člověk a Kate z něj sebere to, co hledáte, klikněte na zrcadlo. Pak už stačí jen vyběhnout ven do zeleně a popojít pár kroků po cestičce do kopců.

Následuje přenos zpět do současnosti, kde jste se ale nedopatřením ocitli v maličkém vydání, takže musíte zase hopsat, jen tentokrát na tlačítkách. Vyťukejte doporučený kód, pak skočte na Unload, pak na Load a odtud rychle na pojízdnou plechovku, která je přistavená vedle. Seďte na ní, dokud definitivně nezastaví a pak se vydejte směrem doleva a vejděte do své transportní kapsle. Budete přeneseni zase do minulosti.

Přejděte most a dejte se vpravo od něj. Až narazíte na spadlý kmen stromu, obejděte ho a z opačného konce na něj vylezte. Pak po něm přejděte na druhý konec tak, aby se převrátil jako houpačka. Až to udělá, otočte se na místě a jděte po něm zase nazpátek, přičemž na konci skočte do díry vpravo. Uvnitř kaple vyjděte po schodech doprostřed k páce a pohněte s ní. Rozběhne se kolo a vy dostanete milou společnost. Pak zkoušejte přidřepávat na Timelinetlačítkách v dráze, po které projíždí kolo a nechte se jím přejet (má tam pro ten účel otvor, takže se vám nic nestane). Jedno z nich bude to pravé a otevře vám cestu dál. Proběhněte novým průchodem a dostaňte se k řece. Tam naskočte na člun a snažte se plnit instrukce své průvodkyně. Počítejte s tím, že cestou se pěkně potlučete, protože vyhnout se všem balvanům a vodním vírům by byl nadlidský výkon. Ve vlastním zájmu si často ukládejte pozici a uvidíte, že nakonec se skrze jeskynní labyrint dostanete. Konec poznáte tak, že se před vámi zjeví podobné molo, na jakém jste na loďku nastupovali.

Vyskočte na břeh a dejte se chodbou dál, kde se povaluje spousta jablek na uzdravení. U schodů vám Kate zašveholí do ucha, abyste si dávali pozor na past a radši rozsvítili svíčku u sochy. Až tak učiníte, ukáže její stínová ruka na druhé tlačítko výš na schodech. Zmáčkněte ho a pak můžete projít dveřmi, které vás dovedou do velké místnosti, kde je Kate i s profesorem. Po videu nejdřív dvěma dobře mířenými šípy udolejte strážného, který stojí dole před Kate, čímž zároveň získáte klíč (poněkud nelogické, ale ne nepříjemné). Pak seskákejte dolů (vždycky jen po jednom patře, ne najednou :-) a úplně dole se musíte skrčit, abyste prolezli dírou dál. Pak ještě přelezete pár hromad kamení a jste dole v centrální místnosti. Nejdřív osvoboďte Kate a potom zkuste zastavit profesorovu klesající klec. Bohužel se to nepodaří, a tak se musíte vydat otvorem, kterým jste ještě nešli, po dvou žebříkách vzhůru. Tam se přikrčte a proplazte ke schodům, které vedou přímo k náhradní tyči Timelinek přístroji dole. Abyste se dolů dostali co nejrychleji, skákejte po výstupcích na terasách, čímž se vyhnete zdlouhavé cestě zpět. Náhradní kliku strčte do rumpálu, zatočte s ním a počkejte, až to profesora vytáhne nahoru. Pak na něj klikněte a po krátkém videu si to vyřiďte s přiběhnuvším vojákem.

Teď je třeba najít cestu nahoru - vede stejným směrem, jako když jste šli pro kliku, jenom potom neodbočíte pod schody, ale půjdete pořád dál. Nahoře se do vás pustí padouch v černém, tak mu to řádně oplaťte a pak pokračujte dál dveřmi za ním. Za dalšími dveřmi padají ohnivé balvany, tak pozor na ně, a hned o kousek dál na vás čeká rozzlobený Oliver. Mečem nebo lukem a šípy ho donuťte pokleknout a pak po spadlém trámu vyšplhejte ke stropu, kde se skákáním po trámech musíte přemístit na druhou stranu místnosti a tam proskočit oknem. Až se vám to povede a objevíte se na hradbách, přeskočte průrvu a dejte se doprava po schodech dolů a pak pořád dál, až narazíte na známou tvář v modrém plášti s kapucí - musíte ještě pokořit jeho, abyste měli cestu ke stroji času konečně volnou. Pak třikrát zatočte klikou u padacího mostu, přeběhněte ho a kdesi směrem vpravo už byste měli narazit na aktivovaný stroj času - až vběhnete do svého oddělení, nebude už k závěrečným titulkům daleko.


Témata: Socha