Pokračuje tak ve směřování, které naznačila již před herním veletrhem E3. Otočkou v předcházejících týdnech bylo například ohlášení Xboxu bez snímače Kinect. Otázkou však zůstává, zdali Microsoft na tužby svých (potenciálních) zákazníků reaguje dostatečně rychle.
O čem je tedy řeč? Zatímco firma Sony se loni soustředila i na podporu nezávislých her, od Microsoftu o nich nepadlo ani slovo. Během letošní tiskové konference tak společnost představila několik menších titulů a sestřihu drobných hříček věnovala i závěrečné video.
Konference samotná byla výbušnou podívanou s úctyhodným citem pro detail. Návštěvníci obdrželi náramky se světelnou diodou, která dokázala hrát přibližně deseti barvami. A organizátoři je umně synchronizovali s klíčovými momenty a hudbou. Celý sál tak v některých momentech vytvářel strhující vizuální podívanou.
I tak ale celé show chyběl moment, který by divákům vyrazil dech a mluvilo se o tom další týdny. To se pochopitelně nepodaří při každé konferenci.
Letošní rok je však bojem o ustálení uživatelské základny pro nové konzole a Microsoftu mohou chybět dostatečné trumfy.
Jistě, Halo Master Chief edice je milé překvapení. Titul v sobě zahrnuje první čtyři díly, a to s možností přepínat mezi moderní a původní grafikou. Ve finále je to však pouhá recyklace staršího materiálu a vydavatelství by mělo sázet spíše na nové a výjimečné značky. Například v březnu vydaná akce Titanfall toho byla zářným příkladem.
Microsoft se tak oproti loňskému roku polepšil, ohromující to však ještě nebylo. Budiž ale společnosti ke cti, že z letošního souboje Sony vs Microsoft vyšla se vztyčenou hlavou.
Na rozdíl od konkurence se totiž vyvarovala levných útoků a neustálého pokřikování: "Všechno je lepší na naší platformě." Na někoho to možná funguje, je to však nízké a zbytečné. Nabízejte kvalitní obsah a nechte to posoudit hráče.