Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dojmy z Titanfallu 2: Krok k dokonalosti, nebo zbytečné pokračování?

aktualizováno 
První Titanfall měl jeden zásadní problém. V základu to byla revoluční akce s řadou skvělých nápadů a strhující hratelností, ale chyběla tomu jistá magická ingredience, díky které by lidé u hry zůstali i po delší době.

Před Titanfallem 2 tak stojí nelehký úkol. Hra musí eliminovat nenápadné problémy prvního dílu, aniž by ztratila cokoliv ze své původní atraktivity.

Pokračování navíc může rozhodnout o tom, jestli má značka potenciál pro soutěžní hraní (eSports), či upadne do vývojářského cyklu plného nevýrazných pokračování a drobných změn.

Hlavní novinkou je tentokrát přitahovací lano, které působí takřka jako záblesk návrhářské geniality. Jediné tlačítko totiž přidává celou řadu možností. Tvůrcům se tak daří přidat taktickou vrstvu, aniž by hru příliš komplikovali.

S přitahovacím lanem se totiž lze vcelku rychle přesouvat přes rozsáhlé prostory, přemístit se s ním k nepřátelským robotickým titánům a přitahovat si okolo prolétající hráče.

Pohyb s lanem však není zcela frenetický a při jeho použití se z vás může stát lehký cíl. Jako nástroj pro přesun přes otevřené prostranství plné nepřátel tedy neposlouží.

Titanfall 2
Titanfall 2

V hrané ukázce jsem navíc spatřil jen minimum titánů. Zdá se, že tentokrát budou k dispozici s menší frekvencí. A mění se i jejich dynamika. Speciální uskakování se dobíjí pomaleji, a jeho využití proto bude vzácnější.

Menší jsou navíc i herní úrovně a z některých režimů mizí počítačem ovládaní nepřátelé. Cílem je totiž úprava tempa. Zatímco původní Titanfall nabízel téměř neustálou akci, dynamika druhého dílu bude více připomínat filmy. Očekávat tak můžete chvíle plné napjatého očekávání, ale i momenty plné nervydrásající akce.

Právě to by ostatně mohlo být klíčem k návykovosti a delší životnosti hry. Podobného principu totiž využívají akce, kterým se daří hráčskou základnu udržovat aktivní ještě dlouho po vydání. Tradičním příkladem může být střílečka Counter-Strike. Zatím se však daří i nedávno vydanému Overwatchi.

Titanfall 2

Tvůrci tentokrát chtějí vsadit také na komplexnější systém odemykání zbraní a výbavy. V tomto případě nezbývá než doufat, že to hře spíše neuškodí. Lepším řešením zpravidla bývá okamžité zpřístupnění celého arzenálu a možnost postupně odemykat kosmetické úpravy.

Titanfall 2 tentokrát nabídne i příběhovou kampaň, která podle prvních informací zněla nadějně. Při sledování ukázek za zavřenými dveřmi jsme se však nemohli zbavit dojmu, že jde především o dynamiku Call of Duty zasazenou do kontextu Titanfallu.

Nechybí tedy tvrdí hoši, velkolepé exploze a hordy tupých protivníků. Akci by však přece jen měly okořenit pohybové možnosti, díky kterým titul bude zahrnovat otevřenější úrovně a pasáže připomínající tradiční plošinovky.

Fotogalerie

V těch bude hlavní přesun mezi plochami, například za pomoci běhání po stěnách či dvojitých skoků.

Titanfall 2 zatím působí především jako opatrné pokračování. Síťová složka se hrála skvěle, na směrodatné posouzení novinek si však budeme počkat na vydání plné verze. Jejich význam lze z patnácti minut hraní odhadnout jen těžko.

V rámci prvních dojmů se přikláním spíše k možnosti, že je hra obezřetnou sázkou na jistotu a atraktivita její akce čerpá především z výjimečnosti prvního dílu. Pokud si však pokračování dokáže uchovat početnou hráčskou základnu, vývojáři svůj hlavní úkol splnili. Prvnímu dílu totiž bylo možné vytýkat jen máloco.

Autor:


Témata: Call of Duty


Nejčtenější

Splatoon 2
Fantastická týmovka, která se obejde bez krve. Recenze Splatoon 2

V týmové akci Splatoon nejde jen o přesnou mušku, ale i taktiku související s přebarvováním herní plochy. Druhý díl, který vychází exkluzivně na Switch, je...  celý článek

Antihrdinové
Hrdina, nebo padouch? Vybíráme nejlepší herní antihrdiny

Během herní historie jsme měli možnost zahrát si za spoustu hlavních postav, které z nekonečné řady klasických klaďasů nějakým způsobem vybočovaly. Podívejme...  celý článek

Odhalení sochy na počest videoherní série Dragon Quest v japonském Sumotu.
V Japonsku postavili sochu slizu na počest oblíbené hry

Hra Dragon Quest zaznamenala miliony prodaných kopií, teď se jí však dostalo další cti, když jí v japonském městě Sumoto nechali vztyčit sochu.  celý článek

Neberte videohry moc vážně.
Mladí muži pracují stále méně. Podle vědců za to mohou lepší videohry

Podle amerických výzkumníků klesá průměrná doba strávená v práci u mladých mužů daleko významněji než u těch starších. Většinu tohoto času navíc pak tito lidé...  celý článek

Bojovnice Cammy ze Street Fightera 5
Až příliš sexy kostým. Soutěžící musel změnit své bojovnici oblečení

Postava Cammy ze série Street Fighter je na televizní vysílání zřejmě až příliš sexy. Na turnaji vysílaném stanicí ESPN proto musel jeden ze soutěžících změnit...  celý článek

Další z rubriky

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.