Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dojmy z Titanfallu 2: Krok k dokonalosti, nebo zbytečné pokračování?

aktualizováno 
První Titanfall měl jeden zásadní problém. V základu to byla revoluční akce s řadou skvělých nápadů a strhující hratelností, ale chyběla tomu jistá magická ingredience, díky které by lidé u hry zůstali i po delší době.

Před Titanfallem 2 tak stojí nelehký úkol. Hra musí eliminovat nenápadné problémy prvního dílu, aniž by ztratila cokoliv ze své původní atraktivity.

Pokračování navíc může rozhodnout o tom, jestli má značka potenciál pro soutěžní hraní (eSports), či upadne do vývojářského cyklu plného nevýrazných pokračování a drobných změn.

Hlavní novinkou je tentokrát přitahovací lano, které působí takřka jako záblesk návrhářské geniality. Jediné tlačítko totiž přidává celou řadu možností. Tvůrcům se tak daří přidat taktickou vrstvu, aniž by hru příliš komplikovali.

S přitahovacím lanem se totiž lze vcelku rychle přesouvat přes rozsáhlé prostory, přemístit se s ním k nepřátelským robotickým titánům a přitahovat si okolo prolétající hráče.

Pohyb s lanem však není zcela frenetický a při jeho použití se z vás může stát lehký cíl. Jako nástroj pro přesun přes otevřené prostranství plné nepřátel tedy neposlouží.

Titanfall 2
Titanfall 2

V hrané ukázce jsem navíc spatřil jen minimum titánů. Zdá se, že tentokrát budou k dispozici s menší frekvencí. A mění se i jejich dynamika. Speciální uskakování se dobíjí pomaleji, a jeho využití proto bude vzácnější.

Menší jsou navíc i herní úrovně a z některých režimů mizí počítačem ovládaní nepřátelé. Cílem je totiž úprava tempa. Zatímco původní Titanfall nabízel téměř neustálou akci, dynamika druhého dílu bude více připomínat filmy. Očekávat tak můžete chvíle plné napjatého očekávání, ale i momenty plné nervydrásající akce.

Právě to by ostatně mohlo být klíčem k návykovosti a delší životnosti hry. Podobného principu totiž využívají akce, kterým se daří hráčskou základnu udržovat aktivní ještě dlouho po vydání. Tradičním příkladem může být střílečka Counter-Strike. Zatím se však daří i nedávno vydanému Overwatchi.

Titanfall 2

Tvůrci tentokrát chtějí vsadit také na komplexnější systém odemykání zbraní a výbavy. V tomto případě nezbývá než doufat, že to hře spíše neuškodí. Lepším řešením zpravidla bývá okamžité zpřístupnění celého arzenálu a možnost postupně odemykat kosmetické úpravy.

Titanfall 2 tentokrát nabídne i příběhovou kampaň, která podle prvních informací zněla nadějně. Při sledování ukázek za zavřenými dveřmi jsme se však nemohli zbavit dojmu, že jde především o dynamiku Call of Duty zasazenou do kontextu Titanfallu.

Nechybí tedy tvrdí hoši, velkolepé exploze a hordy tupých protivníků. Akci by však přece jen měly okořenit pohybové možnosti, díky kterým titul bude zahrnovat otevřenější úrovně a pasáže připomínající tradiční plošinovky.

Fotogalerie

V těch bude hlavní přesun mezi plochami, například za pomoci běhání po stěnách či dvojitých skoků.

Titanfall 2 zatím působí především jako opatrné pokračování. Síťová složka se hrála skvěle, na směrodatné posouzení novinek si však budeme počkat na vydání plné verze. Jejich význam lze z patnácti minut hraní odhadnout jen těžko.

V rámci prvních dojmů se přikláním spíše k možnosti, že je hra obezřetnou sázkou na jistotu a atraktivita její akce čerpá především z výjimečnosti prvního dílu. Pokud si však pokračování dokáže uchovat početnou hráčskou základnu, vývojáři svůj hlavní úkol splnili. Prvnímu dílu totiž bylo možné vytýkat jen máloco.

Autor:


Témata: Call of Duty


Nejčtenější

Far Cry 5
První trailer potvrzuje zasazení Far Cry 5 do americké Montany

Firma Ubisoft zveřejnila krátké poutací video, z něhož je patrné, že pátý díl populární akční série Far Cry bude zasazen na americký severozápad.  celý článek

Resident Evil (2002)
Tak to netrvalo dlouho, filmový Resident Evil dostane reboot

Zombie podívaná Resident Evil bude oživena dříve, než se čekalo.  celý článek

Destiny: Rise of Iron
Porazili všechny bosse v Destiny bez jediného výstřelu

Přes 60 hodin zabralo skupině hráčů porazit ty nejtěžší záporáky ve hře Destiny, bez jediného výstřelu, pouze za využití útoků na blízko a speciálních...  celý článek

Umělá inteligence se učí řídit díky GTA 5
Chytrá auta se učí řídit v Grand Theft Auto 5

Vědci, snažící se vyvinout inteligentní auta, která by se dopravou pohybovala samostatně, využívají pro „učení“ umělé inteligence počítačovou hru Grand Theft...  celý článek

Minecraft
Opustil práci, aby mohl provozovat Minecraft server pro autistické děti

Stuart Duncan je otcem malého autisty. Jelikož je hra Minecraft jedním z mála prostředí, kde se jeho syn cítí dobře, rozhodl se opustit dobře placenou kariéru...  celý článek

Další z rubriky

Killing Room preview build
Český Killing Room zatím zabíjí jen nudou a rutinou

Podžánr roguelike poslední dobou zažívá mohutný rozmach. Her, které jsou záměrně těžké a smrt je v nich definitivní a znamená nutnost začít znovu, se poslední...  celý článek

Microsoft E3 2016 - Dead Rising 4
Čím více zabitých, tím větší zábava. První dojmy z akce Dead Rising 4

Není třeba dalšího vážného příběhu z postapokalyptického světa. Taková je filozofie hry Dead Rising, která filmové pojetí her nahradila poctivě bezhlavou...  celý článek

For Honor
Dojmy: For Honor je důkaz, že se velkorozpočtové hry probírají z letargie

For Honor připomíná, že hra nemusí být atraktivní jen revolučním obsahem. Titul totiž působí jako tradiční rubačky, jaké bylo pod jinými názvy a s...  celý článek

Fatra, a. s. - Blanka Hrabinová
TECHNIK ZAŘÍZENÍ BUDOV-PROVOZ CHLADÍCÍCH ZAŘÍZENÍ

Fatra, a. s. - Blanka Hrabinová
Zlínský kraj
nabízený plat: 28 000 - 30 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.