Tom Clancy musí být v balíku. Když si v Hollywoodu neusmyslí, že nenatočí další adaptaci některého z jeho knižních románů, tak se o slovo přihlásí francouzský Ubisoft. Dnes velmi populární vydavatel sám pravidelně přináší další díly ze svých populárních sérií Rainbow Six, Splinter Cell a právě Ghost Recon. Nemyslím si, že většina hráčů tuší, že byl původně originální Ghost Recon stejně jako první Splinter Cell určen kromě PC jen a jen pro Xbox, ale to je u6 jedno. Titul vypadal velmi zajímavě a díky své atraktivitě (a potencionálnímu komerčnímu úspěchu) se v Ubisoftu rozhodli k jeho multiformátovému vydání. Xboxová verze se stala velmi oblíbená a sklidila zasloužené ovace. I podpora Xbox Live měla na úspěchu Ghost Reconu pro Xbox nemalou zásluhu. Hra byla tak úspěšná, že se brzy dočkala nejenom reedice pro Classics sérii ale i samostatného datadisku Island Thunder. Ubisoft tak ukázal, že vývojáři z Red Storm Entertainment jsou lidmi na svém místě a cesta k případnému pokračování byla otevřena.
AI vašich armádních společníků je přinejmenším zarážející.
V Ubisoftu stáli před velkým rozhodnutím. Jak zaujmout i hráče PS2 verze? Nápad byl tu - exkluzivní design! Ubisoft tedy potvrdil vývoj GR2 s tím že PS2 verze bude odlišná od té pro Xbox a PC, ale ve všech bude možnost hrát hru z pohledu třetí osoby (oproti first-person pohledu z GR1) Příběh Ghost Reconu 2 pro PS2 se dokonce bude odehrávat několik let před xboxovou verzí a podíváme se do úplně odlišných lokací. Znělo to zajímavě, ale výsledek bohužel nenaplnil očekávání a PS2 Ghost Recon 2 se stal tak trochu fiaskem. Verze pro PC byl k velké nelibosti tamních hráčů zrušena a jediný „pořádný“ GR2 se tedy objevil jen pro Microsoft Xbox. Hra se odehrávala v Jižní Koreji a nabídla neuvěřitelné možnosti, co se bojového taktizování týče. Vizuálně byla opravdu famózní a mnozí hráči ji přirovnávali k PC modle Far Cry. Neuvěřitelný arzenál hi-tech zbraní (z toho mnoho koncepčních) musel potěšit snad každého herního vojáka z povolání.Ubisoft a Red Storm Entertainment slavili s xboxovou verzí úspěch, a tak netrvalo dlouho a máme tady pořádný stand-alone datadisk Ghost Recon 2 Summit Strike (GR2SS). Ten se odehrává několik let po GR2, a podíváme se tak na válkou zmítané území Afghánistánu. Prostředí je překvapivě velmi rozmanité a zabojujete si jak v zasněžených tundrách, tak i v hustých lesech. Podíváte se na nepřátelské základny i do civilního města. GR2SS nabízí v singleplayer story módu neuvěřitelných 11 misí ve velmi rozlehlých levelech. To znamená cca 10 hodin čisté herní zábavy! Ano, je to standard pro akční hry, ale pro datadisk (byť samostatný)? Bravo, tleskám. Ubisoft by hru mohl klidně vydávat za Ghost Recon 3 a nikdo by ani nepípnul! Podobnost s GR2 je sice zřejmá, ale to počítám to v případě GR2SS za výrazně kladný faktor. Znovu se ocitnete v roli kapitána Scotta Mitchella, který se opět společně s týmem Ghostů vydává do boje s vidinou následovného globálního míru.
Nebýt Red X Bugu a nedotažené AI vašich parťáků, byla by hra absolutně bezchybná.
GR2SS je akčně-taktická střílečka založená především na týmové kooperaci, ale nechybí anii „lone wolf“ mise, ve kterých se vydáte do boje proti teroristům jen čistě s jednou postavou. Excelentní volba byla možnost zvolit si viděnou perspektivu, stejně jako v GR2. Velkou rozmanitost misím přináší zmiňované střídání týmových misí a oněch obtížných misí pouze pro jednoho. Co je v GR2SS a GR2 oproti GR1 i GRIT (super zkratky, že?) odlišné, je počet vámi ovládaných vojáků. I v týmových výsadcích budete ovládat pouze heroického kapitána Mitchella. Ostatní vojáci se budou muset spokojit s jednoduchými příkazy typu zneškodni, ochraň atd. Zadávání rozkazů je příjemné, intuitivní a také velmi důležité (ať už manuálně, či pomocí headsetu).
|
Z mého osobního hlediska mi přišly jednočlenné mise ještě zajímavější než ty týmové. V nich se vám, totiž zpřístupní úžasná puška s protileteckými granáty – koncepční M29. Ta je opatřena miniaturní kamerou, která je skrz váš bojový oblek propojena s integrovaným monitorem ve vaší helmě. Odstřelování nepřátelských jednotek s M29kou patří k nejlepším zážitkům z celé hry. To samé se dá říci o odstřelení helikoptéry raketometem. Zničit rychle se pohybující objekt je opravdu obtížné a pocit sladkého vítězství nad nerovným protivníkem si opravdu vychutnáte. Exploze ve hře jsou ztvárněny opravdu efektně a řekl bych, že ještě o třídu lépe než ve famózních Mercenaries. A to je co říct. Nepřátelských jednotek je ve hře opravdu spousta od jeepů (efektní prostřelování pneumatik), tanků až po masivní protiletecká děla. Úkoly jsou opravdu rozmanité a nebudete se ani na chvíli nudit. Příjemným pomocníkem v jejich splnění je možnost kdykoliv si hru uložit a i po vypnutí konzole pak znovu začít z daného místa. Bohužel tato možnost skýtá i nepříjemné překvapení.
Sigleplayer obsahuje kromě podařené kampaně i povedený skirmish. Zvolíte si druh mise, mapu a hurá do boje. Navíc tyto mise obsahují dalších 14 map a Red Storm tak všem doslova vytřel rozmanitostí a rozlehlostí hry (připomínám, že jde o stand-alone datáč) zrak. Multiplayer je jednou z nejsilnějších stánek GR2SS. Na jednom Xboxu je přítomný až pro čtyři hráče a nabízí jak
|
GR2SS je výborná hra a kdyby neexistoval GR2 bylo by výsledné hodnocení jistě vyšší. Nebýt Red X Bugu a nedotažené AI vašich parťáků, byla by hra absolutně bezchybná. Red Storm ukázali, že jsou stále mistry oboru a díky ohlášené verzi Ghost Recon: Advanced Warfighter pro Xbox 360 asi i nadále budou.
Tom Clancy’s Ghost Recon 2: Summit Strike | ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
|