Tom Clancy's Ghost Recon: Jungle Storm

Jako velitel elitního oddílu vojáků máte nemilosrdně zničit teroristické bojůvky na Kubě a v Kolumbii. Hra čerpající z předlohy oblíbeného spisovatele vhodně využívá i hlasových povelů a nabízí tentokrát souboje i v otevřené krajině!

Tom Clancy's Ghost Recon: Jungle Storm Další kousek z dlouhé řady taktických her jménem Jungle Storm vychází prakticky shodně s další taktickou akcí Rainbow Six 3, která ale obsahuje tradiční bitky v uzavřených prostorech budov tak, jak je známe již dlouhá léta z PC. Jungle Storm je ale odlišně zaměřená akční hra, kde hlavní a jedinou roli hrají pomalé a obezřetné průniky otevřenou krajinou a eliminace zloduchů tamtéž. Jako následník původního Ghost Reconu nabízí 16 misí rovným dílem rozvržených na Kubu a Kolumbii blízké budoucnosti. Fidel Castro je již po smrti a na svobodném ostrově se začíná rozmáhat chaos a anarchie. Spojené státy jsou přirozeně znepokojeny těmito událostmi a tak vysílají na ostrov elitní skvadru šesti válečníků, kteří mají pěkně v tichosti za úkol potlačit revoluci a zničit její vůdce.

O několik měsíců později ale musí Amerika řešit další choulostivou situaci v Kolumbii. Zde ohrožuje silný drogový kartel její zájmy v Tom Clancy's Ghost Recon: Jungle Storm oblasti a tak USA poskytnou kolumbijské vládě bratrskou výpomoc v podobě výsadku stejné elitní jednotky zvané Ghost. Je jasné, že příběh hraje v Jungle Storm až druhé housle, alespoň se můžete při zabíjení na co vymlouvat. Jungle Storm totiž není úplně nová hra, nýbrž konverze Ghost Reconu z PC a Xboxu. K převzatým misím z těchto titulů přidává právě další osmičku nových úkolů v Kolumbii. Na počítačích a Xboxu spolu mohlo přes internet hrát až 16 hráčů, oproti tomu PS2 varianta zvládne hráčů zřejmě pouze 8. Obě kampaně jsou ale samostatné a nemají spolu hlubší souvislost, což hru tak trochu kouskuje. Navíc nejsou nijak dlouhé, a ani jednotlivé mise na sebe moc nenavazují, takže Jungle Storm připomíná spíše datadisk než plnohodnotnou hru jak má být. Několik prvních misí budete zažívat principy boje a pak už to jde jako po másle a za slabých 10 až 12 hodin budete na konci.

Boje v rozlehlých venkovních oblastech nedávají moc šancí blízkému souboji, tudíž se více uplatní odstřelovací styl. I když jsou spolubojovníci dobře nápomocni, často budete spíše jednat na vlastní pěst a odolávat pokušení nechat zbytek čety někde vzadu na vartě. Rozhodně se dá většina misí splnit i v roli osamělého vlka. Napětí v očekávání nepřítele za každým rohem tu přichází Tom Clancy's Ghost Recon: Jungle Storm vniveč, protože lokace jsou až na pár výjimek vesměs hodně otevřené a ploché. Přímá palba se sice rovná smrti, ale plazení v buši s odstřelováním na dálku tolik nechytne. Výhodou Jungle Stormu v porovnání s originálním Ghost Reconem, nebo oblíbeným Socomem je ale možnost okamžitého přepínání mezi bojovníky, čímž změníte aktuálně i velitele čety. Takže se nemusíte bát, že vám ho zabijí a vy budete muset opakovat misi.

Také určení waypointů pro spolubojovníky je zde lépe provedeno a velmi pomáhá správně instruovat zbytek komanda. K této činnosti totiž můžete využít služby přehledné mapy bojiště, či pohledu z první osoby. Systém střelby je rozdělen do tří stupňů obtížnosti, kdy na nejlehčí máte k dispozici radar a nepřátelé jsou indikováni červenou barvou zaměřovacího kříže. S každým následným stupněm o jednu z těchto vymožeností přijdete. Odstřelování na dálku je ale docela nepřesné. Jistě vás překvapí, když zamíříte na hlavu a pacholek to schytá do hrudníku a naopak. Jungle Storm evidentně nerozlišuje zásahy do více zón jako třeba Soldier of Fortune, nýbrž i těsný zásah bere jako platný hit.

Tom Clancy's Ghost Recon: Jungle Storm Inteligence spolubojovníků je místy příkladná a místy zase hodně divoká. Zatímco vojáci reagují na spatření nepřítele rychle a adekvátně, překonání zdí a překážek je pro ně mnohdy nadlidský úkol. Zběsilá střelba jednoho z členů týmu do zdi, za kterou se skrývá nepřátelský terorista, ale zamrzí již více, protože vaši polohu bude znát i vyděšená zvířena široko daleko. Výše zmíněnou nepřesnost při střelbě má na svědomí také zastaralá a hrubá grafika, která by dělala čest první PlayStation, ale na nextgen konzoli patří k tomu nejhoršímu, co vaše oči dokážou unést. Obrázek je dokonce tak odpudivý a barevně nevýrazný, že se na začátku hry div neodvrátíte od televize a nevrátíte večeři zpět na talíř. My jsme při hraní Jungle Stormu radši moc nejedli a pro všechny případy se jistili Kinedrilem. Textury jsou kostičkové a rozmazané, polygonů je méně než v balíčku předražených ředkviček u zelináře a snímkování se občas znatelně trhá. Také pohyb nepřátel je dosti divoký a při zaměřování optikou zdatně připomíná hru „škatulata hejbejte se“, takže je krajně obtížné dobře zacílit, protože jejich trhavý pohyb je nepředvídatelný.

Tom Clancy's Ghost Recon: Jungle Storm Naproti tomu alespoň zvukový projev zbraní pokračuje ve slušných mezích her od Toma Clancyho a také hudební motivy jako by z oka vypadly nějakému válečnému filmu z vietnamské války. Ovládaní je také dostatečně intuitivní a při použití headsetu i přes malý, ale dostačující počet příkazů vám vedení týmu nebude dozajista činit žádné potíže. Stejně tak zbraňový arzenál a vystrojování týmu před akcí je zažité z minulých dílů, tudíž nepřináší nic nového. Ještě doplním, že Jungle Storm obsahuje i splitscreen pro dva hráče, ale pohled na dění je tak hrubý, že z toho začnete snad i šilhat. Jungle Storm je tedy sice další dobře hratelná a snadno pochopitelná taktická akce s hlasovým ovládáním, ale výsledný dojem hodně kazí špatné zpracování a hrubý obrázek.

Tom Clancy's Ghost Recon: Jungle Storm
Výrobce/Vydavatel Ubisoft/Ubisoft
Multiplayer: 2 hráči (online až 8 hráčů)