Tomb Raider

Tomb Raider

Mladá Lara zaujala. Restartovaný Tomb Raider je komerčně nejúspěšnější

  • 31
Archeoložka Lara Croft léta drancovala kobky, sbírala artefakty, střílela po nepřátelích a tu a tam vyřešila i hlavolam. Předloňský restart, jednoduše nazvaný Tomb Raider, ukázal její začátky a u hráčů zabodoval.

Vydavatel Square Enix se pochlubil, že prodal více než 8,5 milionů kopií, což stačí na to, aby se Tomb Raider z roku 2013 stal komerčně nejúspěšnějším dílem série. Cesta na vrchol však byla trnitá.

Vydavatelství v březnu 2013 oznámilo, že prodaných 3,4 milionu kusů nestačí na to, aby se zaplatil vývoj (více v názorovém článku o obludných rozpočtech). Do zisku se hra dostala až koncem roku 2013, prodeje pak v roce 2014 nakopla definitivní verze pro PlayStation 4 a Xbox One.

„Z umělohmotné sexbomby v minišortkách s dvojicí pistolí u pasu se v nové hře stala roztřesená holka, která absolutně neví, co dělat v divočině, a hrozí, že se nedožije rána. Buď umrzne, nebo ji sežere divoká zvěř,“ napsal v dobové recenzi PC verze Petr Zelený.

Pokračování nazvané Rise of the Tomb Raider naváže na předloňský díl. Lara už se trochu otrkala a tvůrci slibují i více hrobek k prošmejdění. Kdy? Koncem letošního roku, ale pouze v případě, že máte konzoli Xbox One. Po vypršení časové exkluzivity se dočkají i majitelé PC a PlayStation 4.

9. června 2014