Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

KOMENTÁŘ: Připravte se na otřesnou budoucnost. Mikrotransakční peklo čeká

aktualizováno 
Ohlášení mikrotransakcí u hry s pořizovací cenou přes tisíc korun před dvěma lety vyvolalo poprask. Tou hrou byl Dead Space 3 a koncept oznámilo vydavatelství Electronic Arts. Po několika obdobných pokusech se situace na čas zklidnila a zdálo se, že firmy od této praktiky raději upouštějí.

Rise of the Tomb Raider | foto: Bonusweb.cz

Podle všeho však bylo cílem jen nechat kritiku ustat a koncepci do nových her opět vrátit. V praxi to funguje tak, že si koupíte titul třeba za 1 300 korun. Ten zahrnuje systém odemykání předmětů či dovedností, které lze zpřístupnit hraním, ale zároveň je můžete získat rychleji, když ještě nějakou tu korunku připlatíte.

Takový přístup mi je proti srsti, ale stále je to jen náznak věcí nadcházejících. Vlaštovkou temné budoucnosti je především hra Rise of the Tomb Raider, kterou začátkem příštího roku vydá společnost Square Enix.

Rise of the Tomb Raider zahrnuje expediční karty, které umožňují ovlivnit zážitek ze hry. Podle serveru IGN jimi pro síťovou hru půjde získat například lepší brnění, extra dovednosti či možnost upravit si vzhled. Karet je ve hře celkem 300 a dostupné jsou buďto za body získávané hraním, nebo ve formě mikrotransakcí.

Sběratelská edice Rise of the Tomb Raider
Rise of the Tomb Raider
Rise of the Tomb Raider
Rise of the Tomb Raider

Zdá se tedy, že nenasytnost velkých vydavatelství pokračuje a v základu budeme získávat méně a méně obsahu. V minulosti již mnohokrát vyplulo na povrch, že stahovatelný obsah měl být součástí hlavní hry a k jeho oddělení došlo kvůli snaze o zisk.

Kombinovat prodej titulu za plnou cenu s mikrotransakcemi pak působí jako pomyslné plivnutí hráčům do tváře. Koupíte si hru, ve které jiní lidé mohou získat výhody za další peníze, a částečně tak eliminují vaše hráčské schopnosti. Odemykání herních prvků proto začíná působit jako další umělý způsob, jak z peněženek hráčů vylákat extra bankovky.

Prosím, takhle tedy ne.

Autor:




Nejčtenější

Battlefield 1 - They Shall Not Pass
Zažijte verdunský mlýnek na maso v Battlefieldu 1. Recenze přídavku

Balíček They Shall not Pass je první ze čtveřice chystaných rozšíření úspěšné válečné hry Battlefield 1. Konečně v něm máte možnost bojovat za vojáky...  celý článek

Resident Evil 7: Biohazard
Klíčem k úspěchu nového Resident Evilu byla 90. léta

Inspirací pro sedmý díl Resident Evilu bylo pojetí her v minulosti. Titul se přitom původně přikláněl k akčnějšímu stylu šestého dílu.  celý článek

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

Ryse: Son of Rome
Dubnové hry zdarma s Xbox Live Gold: akce Ryse a seriál Walking Dead 2

V dubnu se majitelé s aktivním předplatným Xbox Live Gold mohou zdarma vydat ve hře Ryse: Son of Rome v kůži římského generála zabíjet barbary. Ale i zbylé hry...  celý článek

World of Warcraft: Legion
Blizzard se po více než dvaceti letech rozloučil se sítí Battle.net

Společnost Blizzard Entertainment dostála svému prohlášení z loňského roku a službu Battle.net přejmenovala. Nově se aplikace jmenuje jednoduše Blizzard a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.