Tomb Raider: The Angel of Darkness

  • 230
Eidos plánují ke konci tohoto roku opět zaútočit s prsatou Larou. Nové dobrodružství krásné archeoložky se bude odehrávat po událostech čtvrtého dílu a autoři se chlubí, že hra získá zcela jiný nádech. Dočkáme se klidnějšího pojetí, RPG prvků, Lara už konečně přestane soukromničit a nabídne spoustu dalších novinek.

Tomb Raider: The Angel of DarknessOd minulého čtvrtka, kdy Eidos oficiálně ohlásili již šesté pokračování akční adventury Tomb Raider s podtitulem Angel of Darkness, se to začalo na internetu hemžit více či méně přesnými zprávami o této již rok a půl připravované hře. Podívejme se tedy, co autoři plánují nového. Snad se nebude jednat o další mlácení prázdné Lary.

Ti naivnější z nás pokládali Laru po čtvrtém díle (Tomb Raider: The Last Revelation) série Tomb Raider za mrtvou, někteří dokonce pořádali pietní skupinové zájezdy, aby v anglickém Derby položili před sídlem Core Design kytičku či zapálili na památku své virtuální lásky svíčku. Ovšem o tom, že stejně jako latinskoamerické telenovely, pivo či McDonald, je i Lara Croft věčná, nás nyní (po vzpomínkovém Tomb Raider Chronicles) Eidos definitivně přesvědčili oznámením dalšího pokračování svého soukromého virtuálního zlatého dolu.

Pokud se již těšíte, že slečna Croftová bude mít větší prsa nebo jich snad dokonce bude mít i větší počet, musím vás bohužel zklamat. Autoři si asi uvědomili, že jejich binární bimbo je již dosti vyždímané a Tomb Raider: The Angel of Darknessže další díl postavený pouze na vylepšené grafice by mohl rozlítit i ty nejvěrnější, a tak se rozhodli zarýt do symbolu zvaného Lara Croft svůj programátorský skalpel trochu hlouběji, sem tam něco odříznout a přidat trochu více, než jen pár litrů silikonu. Jak už samotný název napovídá, Lara Croft by měla být temnější, dospělejší a drsnější, což neznamená, že by se z ní stala mozolnatá mulatka s povislým poprsím, jen to již nebude taková stoprocentně kladná postava, na kterou jsme byli zvyklí. Uvidíme, jak se autorům podaří zbořit mýtus, který sami vytvořili (tedy to, že Lara rovná se dvě velká chodící a střílející prsa), a zdali se zrodí nová, zajímavější postava, lidštější a s chybami.

Příběh se odehrává po Tomb Raider: The Last Revelation, ovšem ve hře není přesně specifikováno, jak dlouho, ani co se od té doby stalo a jen občasné prostřihy to hráči pomohou objasnit. Lara je kontaktována svým přítelem, učitelem a rádcem Von Croyem, který ji požádá, aby přijela do Paříže a pomohla mu s hledáním tajemných maleb ze čtrnáctého století. Když se ovšem naše hrdinka dostane do Města nad Seinou, Von Croy je již mrtev a z brutální vraždy je obviněna právě ona. V první třetině nového dobrodružství Tomb Raider: The Angel of Darkness(hra je rozdělena na tři části) Lara zmatená a osamocená utíká před svými pronásledovateli, snažíce se zároveň očistit své jméno. Tento první kus připravovaného herního krajíce by měl být okořeněn RPG prvky, jako je propracovanější interakce s NPC postavami či možnost zlepšit některé Lařiny vlastnosti (přestože by část čtenářů asi uvítala, jednalo-li by se o objem jejích ňader, bude se to týkat zejména síly, rychlosti atd.), méně lineárním příběhem a také by se měl hrát mnohem pomaleji. Druhá část hry bude podle autorů nejvíce podobná starším Tomb Raiderům a Lara v ní potká dobrodruha Kurtise Trenta, který se k ní přidá nejen jako NPC, ale budete ho dokonce moci ve třetí kapitole i ovládat. Právě poslední část hry bude nejakčněji zaměřená a přestože bude Kurt mít své vlastní vybavení i schopnosti a pohyby, ovládání zůstane téměř stejné jako u Lary. Díky svým tělesným proporcím bude během jejich společného putování představovat svaly, kdežto Lara prs... ehm... mozek. :-)

Hra začíná v Paříži, ale spletité nitky osudu Laru zavedou i do Prahy. Nevím sice, kam přesně, ale podle výroku autorů: „...from the back streets of Paris to the hellish depths of Prague“, Tomb Raider: The Angel of Darknessby se dalo očekávat, že se podíváme například do okolí Hlavního nádraží či Holešovické tržnice. Další lokace zatím bohužel nejsou známy, nechme se tedy chlapci z Core Design překvapit.

Lara bude tvořena úctyhodným počtem 5000 polygonů, což znamená, že i pouhé jedno její prso bude propracovanější, než byla celá postava v minulých dílech (o grafických kvalitách se můžete přesvědčit v naší screenshotové galerii). Také přibude množství nových pohybů a triků, které copatá kráska zvládne. Šestému dílu bude dělat reklamu již šestá modelka v roli Lary Croft – tentokráte to bude pěkňoučká dvacetiletá Holanďanka Jill de Jong, která na reklamních fotografiích vypadá obzvláště sexy (mnohem více sexy by ale vypadala, kdyby místo PlayStation 2 držela nabouchané PC s 24“ monitorem :-). Hra vyjde na PlayStaton 2 i PC a bude-li vše probíhat tak, jak má, můžeme se těšit, že se tak stane už někdy ve čtvrtém kvartálu tohoto roku.