Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tomb Raider: Underworld - Lara Croft v plné slávě

aktualizováno 
Nové dobrodružství Lary Croft vypadá skvěle a zdá se, že slavnou archeoložku vrátí zpět do hvězdných výšin herního průmyslu. I proto, že bude pořádně temné.

Tomb Raider: UnderworldO příběhovém pozadí nejnovějšího pokračování znovuzrozeného Tomb Raidera se zatím moc neví. Eidos zarytě mlčí, a tak se nám podařilo vypátrat jen tolik, že do hry bude mnohem více zataženo Lařino sídlo, tedy sídlo rodu Driftů (Croft Manor). Ovšem jaká bude přesná souvislost mezi drobícími se anglickými zdmi a excesivním akrobatickým cvičením v gigantické ruině jednoho z mexických chrámů, zatím zůstává v temnotě. Ovšem cíl dalšího výletu slečny Croftové je dobře znám – jedná se o podzemí plné mayských mýtů.

Tomb Raider: UnderworldTomb Raider: Underworld je tradici série věrný na sto procent. Dosud byla filozofie ságy taková, že se v každém novém díle Lara Croft naučila novým kouskům. I tentokrát to bude splněno a archeoložka toho umí o něco více než minule. Poznáte to opravdu rychle, protože sotva položíte nohu do archeologického zázraku, který pro pozdější generaci vytvořili Mayové, už na vás útočí stádečko panterů spolu s partou vykradačů hrobek. Namísto toho, aby Lara vytáhla své dvě bouchačky s neomezenou municí, ukazuje právě to, čemu se přiučila. Ladným skokem se dostává až k nepřátelům a pomocí několika dobře mířených úderů pěstí je skládá na hromadu lépe než Rocky Balboa ve své nejlepší formě.
 
Tomb Raider: UnderworldJen co složíte posledního protivníka, objevuje se nový problém. Obrovské dveře, které jsou ovšem zavřené a klíč je kdovíkde. Stačí se ale rozhlédnout a už vpravo nahoře vidíte vyčnívající kus zdi. Aha, s tím by se dalo něco provést – jenže, jak se k němu dostat. Všechny ostatní výstupky jsou příliš vysoko. Řešení je poměrně překvapivé a dosvědčuje výrazně vyšší interaktivitu nového Tomb Raidera. Stačí uchopit na zemi se válející dřevěnou tyč a vrazit ji do díry ve sloupu. Vyskočíte na ní, párkrát se zhoupnete a vyletíte přesně tam, kam potřebujete. Ale o pár desítek metrů dále už vyvstává další komplikace, která se zdá být tradiční akrobacií hrdinky nevyřešitelná. Před vámi se rozevírá hluboká propast, chodba pokračuje až příliš daleko. Skok nepřipadá v úvahu, ovšem ony tu dokonce chybí i římsy! V takové chvíli každému hráči zatrne, protože to znamená, že se bude pěkně dlouho potit, než přijde na řešení. Jenže ono stačí si skutečně jen osvojit nové schopnosti hrdinky i funkce hry. Po bližším prozkoumání narazíte na podezřele vypadající vytesané reliéfy. Když se s hrdinkou přiblížíte blíže, tato se zachytí a celá věc je vyřešena, což zároveň znamená splněný sen „freeclimberů“. Volnost ve slézání zvrásněných stěn je skutečně značná.
 
Tomb Raider: UnderworldJakmile se ocitnete v útrobách chrámu, narazíte na podezřelý kamenný kvádr, který si to trůní přímo na špičce sloupu. Popravdě nevypadá příliš stabilně. Pohled na křehký povrch země napovídá jediné: kámen musí z výšky spadnout a prorazit cestu dále. Jenže jak ten zatracený balvan shodit? Sloup je příliš tlustý na to, aby se na něj dalo vylézt a nahoře by stejně nezbývalo místa ani síly k sesunutí kamene. To je přesně chvíle pro nasazení lana, které v Tomb Raider: Legend sloužilo jen k tahání a kývání. V Underworld s ním bude možné i posouvat předměty, respektive je shazovat z podstavců. Lano zachytíme pomocí háku o železný výběžek blízko šutru, uděláme několik pohybů a obrovská masa už se řítí dolů, rozbíjí zem a vy tak můžete dále do podzemí. Tam nicméně nenajdete žádné tajemné podzemní prostory, které daly hře dokonce jméno, nýbrž pouze relikvii. Tu Lara potřebuje, aby aktivovala mechanismus vlastní brány vedoucí do mayských katakomb. Jenže ta brána je v úplně jiném chrámu!
 
Tomb Raider: UnderworldÚrovně by podle autorů měly být v Underworld výrazně delší než v Legend. Podle dojmů zahraničních novinářů se to dá skutečně potvrdit. V Mexiku běžíte několik minut, kydlíte nepřátele, přeskakujete a plníte rychlé hádanky. V tom narazíte na hádanku evidentně větší. Ta tvoří počátek mechanismu, na jehož konci je vstup do kýženého podzemí. Nejprve je třeba natočit obligátně různé předměty, aby do sebe takříkajíc zaklaply. Tím se začne brána otevírat, nicméně je ještě poměrně daleko a nebude otevřená věčně, nýbrž jen asi minutu. Proto je třeba rychle sednout na motorku a pádit džunglí až k ní. Je to pořádný adrenalin a nic jednoduchého, takže se připravte na opakování. Příjemné je, že animaci zavírající se brány vidíte pokaždé z jiného úhlu – to podle toho, kam jste se dostali. Vypadá to monumentálně a aspoň tak nejste vysloveně znechucení.
 
Tomb Raider: UnderworldFilozofie série dále hovoří o tom, že Lara musí v každém dalším dobrodružství vypadat lépe než v tom předešlém. I tady Underworld svou úlohu plní. Archeoložka už není naleštěnou panenkou, ale opravdovou ženou, která nemá ve tváři blahosklonný úsměv, nýbrž výraz pořádného nakvašení. Co se týče chlouby připevněné k hrudníku, nemá se stále za co stydět, ale celkově vypadá Lara mnohem realističtěji, ať už to je stavba figury, pohyby nebo skutečnost, že se čas od času ušpiní – to když proběhne třeba bahnem. Zablácená zůstane do chvíle, než zaprší a špína se smyje.
 
Tomb Raider: UnderworldPotom, co jsme před několika lety Tomb Raidera a Laru Croft fakticky odepsali, je příjemné vidět její slavný comeback. Legend ještě nebyl ideální, ale rozhodně šlo o dobrou hru, Anniversary dalo vzpomenout na to, jak skvělá Lara dokáže být a Underworld by měl sérii nakopnout zpět do hvězdných výšin. Slunečního svitu si tu ale příliš neužijete, Underworld bude jedním z nejtemnějších dobrodružství Lary Croft – i proto, že se problémy budou týkat přímo její osoby.
Autor:




Nejčtenější

Gwent Thronebreaker
Kartičková minihra ze Zaklínače dostane vlastní příběhovou kampaň

Populární karetní hra Gwent už jednu svoji hru má. V chystaném titulu Gwent Thronebreaker však tradiční partie obohatí i příběhová omáčka.  celý článek

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

Biomutant
Nově oznámený Biomutant vypadá jako Kung Fu Panda pro dospělé

Konečně zase nově oznámená hra, která nemá v názvu číslovku. Biomutant láká na otevřený svět a možnost přizpůsobit si vlastního hrdinu k obrazu svému.  celý článek

Project Scorpio
Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

Další z rubriky

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

For Honor
Hlavně neztratit hlavu. Brutální řežba For Honor baví chytrými bitvami

Když se potkají rytíři, samurajové a vikingové, není z toho žádné vyprávění historek u ohně, ale nemilosrdná řež, v níž vyhrávají pouze přeživší. Hraní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.