Soccerinho

Soccerinho | foto: Bonusweb.cz

TOP 5 TÝDNE: Výjimečná hra takřka zlikvidovala český vývojářský tým

  • 6
Ani naprostá orientace na kvalitu a snaha vytvořit unikátní počin není zárukou k úspěchu. V rozhovoru pro Bonusweb to prozradil Pavel Platil, který vedl vývoj projektu Soccerinho i hry Bob a Bobek: Lední hokej.

Zkušenosti českých vývojářů s AppStorem a mobilním trhem

Pavel Platil pohovořil o stávající dynamice mobilního trhu. Například jejich projekt Soccerinho byl dostupný jako jednorázový nákup a volba tohoto obchodního modelu se týmu nevyplatila. Titul s pořizovací cenou 4,79 eura v době her, které jsou k vyzkoušení zdarma a obsahují mikrotransakce, totiž příliš neuspěl.

Dva roky vývoje hry s propracovanou grafikou a pozitivními recenzemi tak pro tvůrčí studio mohly být likvidační. V současné době však kromě vlastních titulů vytvářejí i reklamní projekty a chtějí pomáhat také začínajícím vývojářům (čtěte více).

Soccerinho

Soccerinho

Bob a Bobek: Lední hokej

Bob a Bobek: Lední hokej

Unikátní předělávky klasických postav z pohledu fanoušků

Gordon Freeman jako stařec, ježek Sonic jako zabiják či realističtější zpracování Bombermana. Neoficiální tvorba hrám vždy měla co nabídnout. Ať už jsou to nové mapy, rozličné modifikace, nebo třeba fandovské ilustrace. Vybrali jsme proto osm nejzajímavějších předělávek klasických hrdinů.

Realistické zpracování Maria pro mlátičku Super Smash Bros (vlevo).

Mario a Luigi ze hry Super Mario Bros v naturalistickém zpracování (vlevo) opouštějí původní idealizovanou stylizaci.

Jinak milý ježek Sonic je v tomto zpracování drsňák, kterému bychom neradi zkřížili cestu (vlevo).

Shepard ze série Mass Effect je ve fanouškovském pojetí ještě větší tvrďák (vlevo).

Vyšel Wolfenstein: The Old Blood. Je to tichý kandidát na hit

Oznámení nového Wolfensteina bylo překvapující. Žádné velkolepé náznaky a měsíce spekulací. Vývojáři zkrátka pár měsíců před vydáním ohlásili projekt Old Blood, který využívá technologie loňského The New Order a je pouze kratším datadiskem. Podle prvních ohlasů je však kvalitativně srovnatelný právě s dílem z roku 2014.

Pro vývojáře a hráče počítačových her na Krymu se život po anexi zkomplikoval

Server Kotaku UK přinesl podrobný vhled do situace na Krymu z pohledu příznivců her. Na poloostrově například není možné kupovat hry na Steamu a Apple vývojáře zbavil licencí pro publikaci titulů v obchodě AppStore. Někteří tak přišli o práci, zdroje peněz jim totiž plynuly z prodeje her v amerických internetových obchodech (podrobnější informace).

Broken Age nastartovalo popularitu komunitního financování. Jaká je výsledná hra?

Malebná adventura ze staré školy. To bylo lákadlem hry Broken Age, jejíž vývoj vedl proslulý návrhář Tim Schafer. Ten se v minulosti podílel na tvorbě klasik jako The Secret of Monkey Island, Full Throttle, Grim Fandango a dalších. Adventura z jeho dílny tak působila lákavě a v komunitním financování v roce 2012 vybrala v přepočtu okolo 66 milionů korun.

Koncem dubna pak vyšla druhá část, která vývoj projektu uzavřela a Honza Srp ji v recenzi ohodnotil 70 %. „Historie si bude Broken Age pamatovat jako hru, která spustila kickstarterovou mánii, nikoli jako výjimečnou adventuru, která bořila hranice,“ napsal o titulu (čtěte recenzi). Hru hodnotí jako slušný standard s povedeným technickým provedením. Nová legenda se však nezrodila.

Broken Age (PC)
Broken Age (PC)

Adventura Broken Age


Technika

Studia

Očekávané

Elektromobilita

Termíny

Biatlon 23/24

Nepřehlédněte