Ilustrační obrázek obchodu Humble Store

Ilustrační obrázek obchodu Humble Store

TOP 5 TÝDNE: Vývojáři označili zákazníky za bezcenné

  • 0
Realitu digitálních distribucí odhalilo menší vývojářské studio, pro které jednotliví zákazníci údajně nemají hodnotu a které je závislé jen na celkové sumě prodejů.

Nezávislé studio se opřelo do stávajících obchodních modelů

Autor ze studia Puppy Games analyzuje situaci, ve které prý digitální distribuce zcela devalvovaly cenu menších titulů a hodnota jedné prodané hry tak pro ně odpovídá dolaru. Zároveň však tvrdí, že zákazníci požadují technickou podporu související se zastaralými ovladači a dalšími problémy, které způsobují prodejci hardwaru.

Studio proto argumentuje tím, že v minulosti hodnota jednoho zákazníka odpovídala 400 korunám a technický servis se jim většinou vyplatil. Kvůli slevovým akcím a balíkům typu Humble Bundle však cena her klesla, a v novém ekosystému se tak již péče o zákazníky nevyplatí. Vývojáři proto tvrdí, že jsou pro ně zákazníci bezcenní (čtěte více).

Diablo 3: Ultimate Evil Edition. Blizzard opět získal srdce hráčů

Konzolová verze Diabla 3 se rozšířila o datadisk Reaper of Souls a podporu konzolí nové generace. Blizzard opět odvedl precizní práci a převedení hry na konzole působí naprosto přirozeně. Nevědět, že PC verze vyšla jako první, mohli bychom věřit, že třetí Diablo vznikalo rovnou pro konzole.

Ultimate Evil Edition je samostatná hra, která v sobě již zahrnuje i první datadisk. Náš recenzent Emanuel Svoboda navíc tvrdí, že se titul s konzolovým ovladačem hraje lépe než na PC. Titul tak hodnotí 90 % a píše: "Pokud nemáte alergii na akční hry na hrdiny a máte jednu z nových konzolí, neměla by vás ultimátní edice minout. Zejména možnost hrát ve více lidech u jedné televize je k nezaplacení." (čtěte recenzi)

Diablo III: Ultimate Evil Edition

Rozhovor s týmem, který modernizuje i třicet let staré hry

Tým ZXRetrosoft se skládá z větší části z Čechů a předělává některé klasické hry. Pro dvě modernizace například získal povolení původních autorů a některé tituly vytváří jako neoficiální pokračování. Cílem je zachovat retro náladu, kterou však pomocí některých změn přibližují stávajícímu publiku. Šéf týmu Zdeněk Šimek nám přiblížil své úvahy nad vývojářskou prací (rozhovor).

Zděněk Šimek, který tým ZXRetrosoft vede.

Shadow of Mordor je netradiční hra z Tolkienova světa

Middle-earth: Shadow of Mordor je na poměry Pána prstenů nadstandardně akční titul. Odehrává se dlouho před událostmi filmů, a Mordor tak lze spatřit ještě v dobách, kdy prostředí není vyprahlé a spálené. Místo toho je to svět plný zeleně, agresivní skřeti však nechybí.

Shadow of Mordor je hra, která sází na krvavou akci. Tahákem mají být unikátní povahy každého nepřítele a jejich schopnost utéct z boje a později se mstít v mnohem silnější formě. I nepřátelé totiž nabírají úrovně (více o hře).

Middle-earth: Shadow of Mordor

Služba PlayStation Network opět pod palbou hackerských útoků

Kybernetickým útočníkům se podařilo dočasně vyřadit z provozu herní síť PlayStation Network a distribuční kanál Sony Entertainment Network. Podle vyjádření Sony se útočníkům nepodařilo získat žádná data. „Nemáme žádné důkazy, že by síť byla narušena, a nezaznamenali jsme žádný neautorizovaný přístup k osobním datům,“ psalo Sony na svém blogu.

PlayStation Network


Témata: Blizzard, Diablo