Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Top Gear Rally - vibrátor a hra v jednom

  12:00aktualizováno  27. července 2001 9:33
Dlouho ohlašovaná a očekávaná rubrika GameBoy doráží také na BonusWeb, abyste mohli být vůbec poprvé na českých serverech informování i o novinkách z této oblasti. A začínáme hned hrou, která je 3x první a která se pokouší napodobovat force-feedbackové funkce i pro tento handeld. Příjemné počteníčko.
Top Gear Rally

Právě jste začali číst mou první recenzi pro hru na GameBoye, mého věrného přítele při dlouhých nudných cestách z Opavy do Prahy na nudné a dlouhé porady a zároveň také první článek rubriky GameBoy na BonusWebu. A aby těch "prvních" nebylo málo, do třetice všeho dobrého - Top Gear Rally, hra, kterou jsem si dnes vzal na paškál, je podle mých informací prvním rádoby force-feedbackovým titulem pro tento "handeld". Takže se pohodlně usaďte do svých křesel, dejte ruce pryč ze svých myšek, aby vás to nelákalo přeskakovat z wokna do wokna či dokonce přímo "přeladit" na jiný server a pokračujte ve čtení tohoto článku.

Když jsem prvně držel tuto "hračičku" ve svých rukou, netušil jsem, že hry na ni mohou být tak vychytané a že mě můžou mnohdy bavit více, než tituly na PC. Je fakt, že ne všechny jsou na takové úrovni, jako Top Gear Rally, nicméně i kvůli nim stojí za to GameBoye mít. Grafika, oproti očekávání, nevypadá vůbec zle a byť se celá hra odehrává na malinkaté obrazovce jen v několika málo barvách, dokáže vás do sebe vtáhnout dříve, než si to stačíte uvědomit a ani nevíte jak a nemůžete se od ní odtrhnout, alespoň ne vlastní silou. Ani mě se to mnohdy nepovedlo a už se mi podařilo u GameBoye také usnout, neboť jsem jako realaxaci zvolil jeho hraní a přecenil jsem schopnosti mého, Top Gear Rally prací a bezesnými nocemi vyčerpaného organismu. To je však zase jiná kapitola a dále se budeme v článku namísto "nočního života šéfredaktora BonusWebu" věnovat Top Gear Rally samotné.

Tuhle bezesporu zajímavou a v jistém směru i originální hru mají na svědomí chlapíci z Kemca a jak je vidno z obrázků, pořádně se na to vrhli. Po grafické, nebo možná vzhledem ke schopnostem GameBoye řekněme spíše vizuální, stránce vypadá hra opravdu pěkně, o čemž svědčí i obrázky obklopující tuto recenzi. Ačkoliv GameBoy Color nemá příliš velkou barevnou škálu, Kemco se ji v Top Gear Rally použilo využít, jak jen to bylo možné a výsledkem toho je opravdu pěkný pohled, který se vám na prťavém displeji nabízí. Kromě toho i zvuk, který tvoří vlastně jen vrčení auta, je asi ten nejrealističtější, jaký jsem zatím na tomto "handeldu" slyšel.

V závodu máte zpočátku k dispozici dvě auta a tři tratě, přičemž postupem času dostáváte k dispozici další a další vozítka a samozřejmě v případě, že se na všech zpřístupněných tratích umístíte do třetího místa, tak se vám objevují další. Nutno však podotknout, že například první tři tratě, Top Gear Rally které je nutno odjet pro odkrytí dalších, mi připadaly zcela stejné a až na to, že jedna se jela na asfaltu, druhá po poušti a třetí v džungli, se samy sobě podobaly jako vejce vejci. Na druhou stranu postupně odkrývající se závodní okruhy na tom byly již o poznání lépe.

O čem jsem se ale zmínil již v úvodu tohoto článku a co považuji za vskutku převratnou novinku v hrách pro toto zařízení je jakási snaha o force-feedback. Herní kazetka totiž kromě grafických a zvukových instrukcí obsahuje také jakési vibrační zařízení fungující na zvláštní baterku, které v závislosti na stylu vaší jízdy třese s vaším GameBoyem a vzhledem k tomu, že se tak děje jen v případě vyjetí z tratě, smyku či vrážení do soupeřových vozidel, informuje vás o tom, že něco není v pořádku. Touhle vymožeností si u mě chlapíci z Kemca šplhli, ale neznamená to, že je budu jenom chválit a přehlídnu záporné vlastnosti, jimiž Top Gear Rally také disponuje. Bohužel.

Ačkoliv by se dalo jistě vytýkat mnohé, vzhledem k tomu, že jde o GameBoye a že jsem ještě neodehrál desítky her potřebné k objektivnímu srovnávání, budu se věnovat jenom realističnosti, v níž Top Gear Rally pokulhává docela hodně. Nejvíc mi vadil kontakt s ostatními auty. Přiblížit se k nim na dohled není problém a netrvá to vůbec dlouho, ale předjet je už je horší, Top Gear Rally neboť zde je již pouhé přibližování se na kontaktní vzdálenost mnohem pomalejší a obtížnější, byť máte vyšší rychlost než soupeř. Možná je to zkreslené právě nezvykle rychlým přibližováním na pohled a pak mnohem pomalejším přibližováním se tak, abyste s nimi byli v kontaktu. Navíc ani předjíždění není jednoduché, soupeři se vás snaží blokovat, v čem bych problém neviděl, vadí mi ale, že po nárazu se auto příliš nezpomalí a hlavně soupeř se o mnoho nevzdálí. Navíc nemůžete auta, která se snažíte předjet, vytlačovat ze silnice a to ani v případě, že se snažíte sebevíc a ruce už vám brní od neustálého vrnění se vašeho milého GameBoye.

Až na těchto pár drobností je však Top Gear Rally nejlepší závodní hra, kterou jsem měl zatím možnost na GameBoyi spatřit. V mnohém je originální, co se vizuální podoby týče, je pěkně udělaná, ale v některých věcech, hlavně co se hratelnosti týče, je tak trošku odfláknutá. Škoda, nebýt těch pár drobností, na kterých mě osobně záleží mnohem více, než na grafice (zvláště pak na GameBoyovské grafice), byla by Top Gear Rally hrou, kterou bych bez mrknutí oka označil za titul atmosférou na hlavu porážející leckterého konkurenta na PC.

Autor:




Nejčtenější

Hearthstone: Knights of the Frozen Throne
Jak se s Death Knighty změnil Hearthstone? První dojmy

Nová expanze Knights of the Frozen Throne pro karetní Hearthstone je venku pár dní, a tak se pojďme podívat, jak se hrou zahýbaly nové karty.   celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

League of Legends
Slavný fotbalista vyhrál soud s autory League of Legends

Slavný nizozemský fotbalista Edgar Davids uspěl s žalobou proti provozovatelům hry League of Legends. Jedna z postav se totiž notně inspirovala jeho vzhledem.   celý článek

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Další z rubriky

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
RECENZE: Warhammer 40 000: Dawn of War 3 je velkým šlápnutím vedle

Pokud se mohli vývojáři z Relic Entertainment něčím chlubit, tak tím, že jejich realtimové strategie patří k naprosté špičce žánru a při jejich koupi...  celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Hearthstone: Knights of the Frozen Throne
Jak se s Death Knighty změnil Hearthstone? První dojmy

Nová expanze Knights of the Frozen Throne pro karetní Hearthstone je venku pár dní, a tak se pojďme podívat, jak se hrou zahýbaly nové karty.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.