Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Strategie Total War: Rome 2 bude komplexnější a temnější. První pohled

aktualizováno 
Léty osvědčená strategická série Total War jede dál a připravuje se na další zastávku ve starověkém Římě. Těšit se můžete na ještě propracovanější správu říše.

Po vydání Total War: Shogun 2 bylo jen otázkou času, kdy se druhého dílu dočká také další z oblíbených historických období, do kterých nekonečná série strategických her Total War zabloudila - Řím.

Obzvlášť když si o Rome 2 hráči ve velké míře sami psali. Ostatně, podle vlastních průzkumů vývojářského studia Creative Assembly byl právě Rome nejoblíbenějším dílem celé série vůbec. S Total War: Rome 2 chtějí autoři dosáhnout nové evoluční úrovně své značky. A pochopitelně nezapomínají dodat, že to celé bude větší, hezčí a živější než kdy předtím.

Kdo je seznámen s vývojovým cyklem série Total War, dobře ví, že každé dva díly (nepočítaje přídavky) udělá velký skok kupředu. Shogun a Medieval nabídly strategickou mapu ve stylu deskové hry a bitvy s plochými 2D jednotkami. Rome a Medieval 2 přinesly trojrozměrnou strategickou mapu i jednotky. Empire a Shogun 2 vylepšily strategické možnosti, mimo jiné tím, že rozšířily vývoj a stavbu budov mimo města.

Total War: Rome 2

A motto Total War: Rome 2 zní: "Jdeme opět do šířky". Po relativně hubeném Shogunovi 2, ve kterém se za všechny frakce hrálo tak nějak stejně, by měla novinka nabídnout znovu větší míru různorodosti. Už jen proto, že vedle samotných Římanů bude možné hrát za různé národy barbarů.

Za Řím i barbary

Těch bude ještě více než v prvním díle Rome. Autoři toho chtějí dosáhnout rozšířením strategické mapy na východ. Jak daleko, to zatím neupřesňují, ale hlavní designér hry James Russell zmiňuje "východní pouštní království". To by potenciálně mohlo znamenat i účast Parthů, kteří si v jedničce střihli jen okrajovou roli.

Východní barbarské kmeny budou pochopitelně zcela odlišné než ty západní, mezi něž patří tradičně Germáni či Keltové. Všechny hordy budou mít jedinečné jednotky, což představuje velký rozdíl vůči Shogunovi 2. Ten však ze své omezené nabídky ale vykouzlil takřka bezchybnou funkčnost. S Rome 2 to mají autoři mnohem těžší, přestože se snaží problémy maximálně eliminovat. "Rozsáhlost je přesně tím, proč je vývoj téhle hry tak náročný," říká James Russell.

Total War: Rome 2

V Rome 2 najdete na strategické mapě mnohem více provincií a tím i měst. Aby se to nevymklo kontrole, bude možné jednotlivá města ovládat prostřednictvím provincie, a jednoduše tak stanovovat například daňovou sazbu. Stavební projekty ale bude stále možné řešit pro každé město jednotlivě.

Místo regimentů armády

Změn dozná také vojenský systém. "Namísto starosti o jednotlivé regimenty by hráči měli uvažovat v měřítku celé armády. Rozhodnutí tak budou padat na vyšší úrovni," vysvětluje James Russell, aniž by prozradil detaily.

Total War: Rome 2

Mimochodem: narozdíl od prvního dílu Rome nebude nutné startovat kampaň za Římany a teprve postupným dobýváním jiných národů si je zpřístupňovat ke hraní. Tentokrát budou hratelné všechny od začátku.

Fotogalerie

Na jedné straně nabídne Total War: Rome 2 dosud neviděnou míru detailu, kdy bude možné kameru přiblížit až k obličeji vojáka, na straně druhé pak rozšíří bojiště. Jedním z důsledků bude také propojení pozemních a námořních bitev. Bude tak možné přirazit například ke Kartágu loděmi, nechat z nich vystoupit své legie a rovnou se vrhnout na obléhání města.

Total War: Rome 2 znovu dokazuje, že se tahle série stále má kam vyvíjet a rozhodně neopakuje jen starou známou písničku. Fanoušci se mají jednoznačně na co těšit, jen si budou muset počkat až do příštího roku.

Autor:




Nejčtenější

Ukázka ze hry Fapic
Kvantita na úkor kvality, Steam praská pod náporem špatných her

Ani nově zavedený vstupní poplatek nedokáže zabránit vydávání stále většího množství špatných her. Jen za první týden tohoto měsíce jich vyšlo přes 200.  celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

GTA 5
Prestižní škola využívá Grand Theft Auto 5 jako učební pomůcku

Kanadská prestižní střední škola Royal St. George’s College využívá Grand Theft Auto 5 jako učební prostředek, na kterém studentům ukazuje zakořeněné...  celý článek

Hearthstone: Knights of the Frozen Throne
Jak se s Death Knighty změnil Hearthstone? První dojmy

Nová expanze Knights of the Frozen Throne pro karetní Hearthstone je venku pár dní, a tak se pojďme podívat, jak se hrou zahýbaly nové karty.   celý článek

Arma 3 Laws of War
Přídavek do Army 3 umožní hrát za humanitárního pracovníka

Ve hrách zcela neobvyklý pohled na válečné peklo nabídne přídavek Laws of War pro Armu 3. Vyzkoušíte si v něm roli nestranného humanitárního pracovníka.   celý článek

Další z rubriky

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Soutěž: vyhrajte první český elektrokočárek
Soutěž: vyhrajte první český elektrokočárek

Pohon, světla, automatické houpání a ohřívač stravy vám usnadní každý výlet.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.