Total War: Rome 2

Total War: Rome 2

Strategie Total War: Rome 2 bude komplexnější a temnější. První pohled

  • 28
Léty osvědčená strategická série Total War jede dál a připravuje se na další zastávku ve starověkém Římě. Těšit se můžete na ještě propracovanější správu říše.

Po vydání Total War: Shogun 2 bylo jen otázkou času, kdy se druhého dílu dočká také další z oblíbených historických období, do kterých nekonečná série strategických her Total War zabloudila - Řím.

Obzvlášť když si o Rome 2 hráči ve velké míře sami psali. Ostatně, podle vlastních průzkumů vývojářského studia Creative Assembly byl právě Rome nejoblíbenějším dílem celé série vůbec. S Total War: Rome 2 chtějí autoři dosáhnout nové evoluční úrovně své značky. A pochopitelně nezapomínají dodat, že to celé bude větší, hezčí a živější než kdy předtím.

Kdo je seznámen s vývojovým cyklem série Total War, dobře ví, že každé dva díly (nepočítaje přídavky) udělá velký skok kupředu. Shogun a Medieval nabídly strategickou mapu ve stylu deskové hry a bitvy s plochými 2D jednotkami. Rome a Medieval 2 přinesly trojrozměrnou strategickou mapu i jednotky. Empire a Shogun 2 vylepšily strategické možnosti, mimo jiné tím, že rozšířily vývoj a stavbu budov mimo města.

Total War: Rome 2

A motto Total War: Rome 2 zní: "Jdeme opět do šířky". Po relativně hubeném Shogunovi 2, ve kterém se za všechny frakce hrálo tak nějak stejně, by měla novinka nabídnout znovu větší míru různorodosti. Už jen proto, že vedle samotných Římanů bude možné hrát za různé národy barbarů.

Za Řím i barbary

Těch bude ještě více než v prvním díle Rome. Autoři toho chtějí dosáhnout rozšířením strategické mapy na východ. Jak daleko, to zatím neupřesňují, ale hlavní designér hry James Russell zmiňuje "východní pouštní království". To by potenciálně mohlo znamenat i účast Parthů, kteří si v jedničce střihli jen okrajovou roli.

Východní barbarské kmeny budou pochopitelně zcela odlišné než ty západní, mezi něž patří tradičně Germáni či Keltové. Všechny hordy budou mít jedinečné jednotky, což představuje velký rozdíl vůči Shogunovi 2. Ten však ze své omezené nabídky ale vykouzlil takřka bezchybnou funkčnost. S Rome 2 to mají autoři mnohem těžší, přestože se snaží problémy maximálně eliminovat. "Rozsáhlost je přesně tím, proč je vývoj téhle hry tak náročný," říká James Russell.

Total War: Rome 2

V Rome 2 najdete na strategické mapě mnohem více provincií a tím i měst. Aby se to nevymklo kontrole, bude možné jednotlivá města ovládat prostřednictvím provincie, a jednoduše tak stanovovat například daňovou sazbu. Stavební projekty ale bude stále možné řešit pro každé město jednotlivě.

Místo regimentů armády

Změn dozná také vojenský systém. "Namísto starosti o jednotlivé regimenty by hráči měli uvažovat v měřítku celé armády. Rozhodnutí tak budou padat na vyšší úrovni," vysvětluje James Russell, aniž by prozradil detaily.

Total War: Rome 2

Mimochodem: narozdíl od prvního dílu Rome nebude nutné startovat kampaň za Římany a teprve postupným dobýváním jiných národů si je zpřístupňovat ke hraní. Tentokrát budou hratelné všechny od začátku.

Na jedné straně nabídne Total War: Rome 2 dosud neviděnou míru detailu, kdy bude možné kameru přiblížit až k obličeji vojáka, na straně druhé pak rozšíří bojiště. Jedním z důsledků bude také propojení pozemních a námořních bitev. Bude tak možné přirazit například ke Kartágu loděmi, nechat z nich vystoupit své legie a rovnou se vrhnout na obléhání města.

Total War: Rome 2 znovu dokazuje, že se tahle série stále má kam vyvíjet a rozhodně neopakuje jen starou známou písničku. Fanoušci se mají jednoznačně na co těšit, jen si budou muset počkat až do příštího roku.