Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na vlastní oči: Historický Total War a Warhammer je skvělá kombinace

  10:29aktualizováno  10:29
(Od zpravodaje Bonusweb.cz) - Po krásném traileru k monumentální strategii Total War: Warhammer jsme konečně viděli i ukázku přímo ze hry. A vypadá to skvěle!

Série Total War, to byla vždy nirvána pro milovníky historie. Politika, války, možnost svými strategickými rozhodnutími měnit chod dějin a v taktickém režimu pak decimovat nepřátele v epických bitvách.

Total War: Warhammer

Total War: Warhammer

Jak nám ale na E3 vysvětlili sami autoři z Creative Assembly, po těch letech už to chtělo změnu. Ne nijak dramatickou, jsou to totiž stratégové tělem i duší, ale zmítala jimi touha konečně se osvobodit od těch historicky přesných událostí, předem daných map a původních jednotek. Kombinace se silnou licencí Warhameru je tak na první pohled ideální.

Na uzavřené prezentaci jsme viděli pouze taktický, divácky vděčný mód, v němž se střetly armády lidí a orků v bitvě o Průsmyk černého ohně. Fanouškům legendární stolní hry to možná něco řekne, já viděl pouze perfektně vymodelovanou a atmosféricky poničenou krajinu.

Už z výšky působí vše daleko monumentálněji. Sešikované jednotky lidských pěšáků doplňují jezdci na griffinech, vojáci s halapartnami i střelci. Vše z dálky jistí dalekonosná artilerie a skupinka mocných mágů. Co je to ale proti pohledu do srdce orcké armády.

Total War: Warhammer

Total War: Warhammer

Tam, kde největší odvaz dosud byl maximálně tak jezdci na slonech nebo smečky psů, se najednou otvírá pole pro nejrůznější obludy. A že jich svět Warhammeru nabízí.

Jezdci na vlcích, ohromní pavouci, obři, trollové, každý s unikátními schopnostmi a tedy i specifickým strategickými využitím budou jistě pro každého výzvou. Novinkou jsou také poprvé v historii série letecké jednotky, což znamená i monumentální draky a wyverny.

Když se armády střetly, člověk by nejraději pustil ovládání z ruky a jen se kochal probíhající bitvou. Obři svými útoky odhazují drobné protivníky jako hračky, gigantičtí draci na sebe nalétávají a chrlí oheň, nad bitevním polem se míhají efektní kouzla. Do hry vstupují i samotní hrdinové a velitelé armád, na které můžete věšet všemožné vybavení. Bohužel jsme se nedozvěděli, co se stane, když na bitevním poli přijdou o život.

Fotogalerie

Tvrdé jádro příznivců teď možná skřípe zuby, ale pokud netrpíte vyloženě alergií na fantasy, nemusíte se ničeho obávat. Kolová strategická část prý neztratí nic ze své komplexnosti a náročnosti. Díky tomu, že mají poměrně volnou ruku a nejsou svázáni opravdovou historií, mohli se autoři trochu rozšoupnout a do poněkud stagnující série přinést spoustu oživujících prvků.

Velkou novinkou mají být předem předdefinované „quest battles“, díky nimž je zde mnohem větší možnost vyprávět v kampaních pořádné příběhy. Ty budou zřejmě nakonec čtyři, po jedné za každou rasu (lidé, greenskins, trpaslíci a upíři).

Nezbývá než tedy držet palce, aby vše dospělo do zdárného konce. To, co jsme zatím viděli, vypadalo skvěle a jelikož autory zřejmě netlačí žádný termín (až to bude, tak to bude) bude zřejmě dost času vše pečlivě vyladit. A na závěr - pokud se vám z nějakého důvodu tento koncept nepozdává, není potřeba psát výhružné dopisy autorům, dokonce ani sprosté nadávky na naše fóra. Jedná se o ojedinělý spin off a Creative Assembly slibují, že historickou látku určitě definitivně neopustili!

Autor:


Témata: E3 2015


Nejčtenější

Splatoon 2
Fantastická týmovka, která se obejde bez krve. Recenze Splatoon 2

V týmové akci Splatoon nejde jen o přesnou mušku, ale i taktiku související s přebarvováním herní plochy. Druhý díl, který vychází exkluzivně na Switch, je...  celý článek

Neberte videohry moc vážně.
Mladí muži pracují stále méně. Podle vědců za to mohou lepší videohry

Podle amerických výzkumníků klesá průměrná doba strávená v práci u mladých mužů daleko významněji než u těch starších. Většinu tohoto času navíc pak tito lidé...  celý článek

Odhalení sochy na počest videoherní série Dragon Quest v japonském Sumotu.
V Japonsku postavili sochu slizu na počest oblíbené hry

Hra Dragon Quest zaznamenala miliony prodaných kopií, teď se jí však dostalo další cti, když jí v japonském městě Sumoto nechali vztyčit sochu.  celý článek

Logo UbiSoftu
Osmdesát procent tržeb Ubisoftu za první čtvrtletí je z digitálu

Ubisoft zveřejnil první čtvrtletní zprávu fiskálního roku 2017-2018, tedy finanční výsledky za tři měsíce, končící 30. června. A nevede se mu špatně.   celý článek

Albion
RETRO: V Albionu se herní doba nepočítala na hodiny, ale na měsíce

Připomeňte si s námi fantastickou hru na hrdiny, kterou u nás hrál snad každý, kdo měl v půli devadesátých let počítač.  celý článek

Další z rubriky

Killing Room preview build
Český Killing Room zatím zabíjí jen nudou a rutinou

Podžánr roguelike poslední dobou zažívá mohutný rozmach. Her, které jsou záměrně těžké a smrt je v nich definitivní a znamená nutnost začít znovu, se poslední...  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.