Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na vlastní oči: Historický Total War a Warhammer je skvělá kombinace

  10:29aktualizováno  10:29
(Od zpravodaje Bonusweb.cz) - Po krásném traileru k monumentální strategii Total War: Warhammer jsme konečně viděli i ukázku přímo ze hry. A vypadá to skvěle!

Série Total War, to byla vždy nirvána pro milovníky historie. Politika, války, možnost svými strategickými rozhodnutími měnit chod dějin a v taktickém režimu pak decimovat nepřátele v epických bitvách.

Total War: Warhammer

Total War: Warhammer

Jak nám ale na E3 vysvětlili sami autoři z Creative Assembly, po těch letech už to chtělo změnu. Ne nijak dramatickou, jsou to totiž stratégové tělem i duší, ale zmítala jimi touha konečně se osvobodit od těch historicky přesných událostí, předem daných map a původních jednotek. Kombinace se silnou licencí Warhameru je tak na první pohled ideální.

Na uzavřené prezentaci jsme viděli pouze taktický, divácky vděčný mód, v němž se střetly armády lidí a orků v bitvě o Průsmyk černého ohně. Fanouškům legendární stolní hry to možná něco řekne, já viděl pouze perfektně vymodelovanou a atmosféricky poničenou krajinu.

Už z výšky působí vše daleko monumentálněji. Sešikované jednotky lidských pěšáků doplňují jezdci na griffinech, vojáci s halapartnami i střelci. Vše z dálky jistí dalekonosná artilerie a skupinka mocných mágů. Co je to ale proti pohledu do srdce orcké armády.

Total War: Warhammer

Total War: Warhammer

Tam, kde největší odvaz dosud byl maximálně tak jezdci na slonech nebo smečky psů, se najednou otvírá pole pro nejrůznější obludy. A že jich svět Warhammeru nabízí.

Jezdci na vlcích, ohromní pavouci, obři, trollové, každý s unikátními schopnostmi a tedy i specifickým strategickými využitím budou jistě pro každého výzvou. Novinkou jsou také poprvé v historii série letecké jednotky, což znamená i monumentální draky a wyverny.

Když se armády střetly, člověk by nejraději pustil ovládání z ruky a jen se kochal probíhající bitvou. Obři svými útoky odhazují drobné protivníky jako hračky, gigantičtí draci na sebe nalétávají a chrlí oheň, nad bitevním polem se míhají efektní kouzla. Do hry vstupují i samotní hrdinové a velitelé armád, na které můžete věšet všemožné vybavení. Bohužel jsme se nedozvěděli, co se stane, když na bitevním poli přijdou o život.

Fotogalerie

Tvrdé jádro příznivců teď možná skřípe zuby, ale pokud netrpíte vyloženě alergií na fantasy, nemusíte se ničeho obávat. Kolová strategická část prý neztratí nic ze své komplexnosti a náročnosti. Díky tomu, že mají poměrně volnou ruku a nejsou svázáni opravdovou historií, mohli se autoři trochu rozšoupnout a do poněkud stagnující série přinést spoustu oživujících prvků.

Velkou novinkou mají být předem předdefinované „quest battles“, díky nimž je zde mnohem větší možnost vyprávět v kampaních pořádné příběhy. Ty budou zřejmě nakonec čtyři, po jedné za každou rasu (lidé, greenskins, trpaslíci a upíři).

Nezbývá než tedy držet palce, aby vše dospělo do zdárného konce. To, co jsme zatím viděli, vypadalo skvěle a jelikož autory zřejmě netlačí žádný termín (až to bude, tak to bude) bude zřejmě dost času vše pečlivě vyladit. A na závěr - pokud se vám z nějakého důvodu tento koncept nepozdává, není potřeba psát výhružné dopisy autorům, dokonce ani sprosté nadávky na naše fóra. Jedná se o ojedinělý spin off a Creative Assembly slibují, že historickou látku určitě definitivně neopustili!

Autor:


Témata: E3 2015




Nejčtenější

Arcade Saga
HTC vyvíjí vlastní hry pro virtuální realitu, první vydá v prosinci

Vive Studios v následujícím roce uvede na trh okolo dvanácti titulů určených pro přilbu HTC Vive. Vive Studios poslouží jako vydavatelská značka, se kterou...  celý článek

DOOM
Majitel DOOMu bojuje s hrou zdarma, autor natruc vydal zdrojový kód

Ačkoliv tvůrci hry DOOM měli ve zvyku zveřejňovat zdrojové kódy svých technologií, nový majitel značky fandovské projekty potírá. Programátor John Carmack...  celý článek

Alan Dabiri ze společnosti Blizzard Entertainment
Nový šéf vývoje Heroes of the Storm: Překonáme očekávání hráčů

Vývojáři Heroes of the Storm prý překonají veškeré hráčské sny. Věří v to nový kreativní ředitel Alan Dabiri, který otěže tvorby po třech letech přebírá po...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.