Traitors Gate - návod

Vy to chcete dokázat! Jen Vy chce ukrást ten nejcennější poklad na celém světě. Ale nevíte jak. Přiznejte si to, jste prostě v koncích. Už několik dní nemůžete deaktivovat poplašné zařízení nebo otevřít trezor v knihovně. Tak dobře, že jste to Vy, tak já Vám poradím. Ale pssst! Nikomu to neříkejte!
Mapa kanalizace v Traitors Gate - pro zvětšení klikni
VY to chcete dokázat! Jen VY chce ukrást ten nejcennější poklad na celém světě. Ale nevíte jak. Přiznejte si to, jste prostě v koncích. Už několik dní nemůžete deaktivovat poplašné zařízení nebo otevřít trezor v knihovně. Tak dobře, že jste to VY, tak já VÁM poradím. Ale PSSST! Nikomu to neříkejte!

Vítejte v návodu na Traitors Gate (TG). Tento návod jsem rozdělil na dvě části: Ta první obsahuje vlastní návod jak hru zdárně dokončit, v té druhé vám pak prozradím jak objevit dvě tajné chodby ve Věži, které budou jakousi třešničkou na dortu této nevídané loupeže.

Ještě dříve, než započnu s konkrétním návodem, dovolil bych si vám dát několik rad:
1) často si ukládejte pozici ve hře, neboť nebezpečí číhá téměř na každém kroku.
2) používejte klávesu "mezerník" - označí vám v nastaveném herním výhledu aktivní předměty.
3) vždy, když se budete chtít přihlásit do PDA (po načtení pozice atd.), klikněte na PDA, potom na políčko ACCESS a zadejte své krycí jméno, tedy "RAVEN".
4) jakékoliv animace přeskočíte stisknutím klávesy ALT zároveň s tlačítkem na myši (např. při chůzi).
5) bylo by dobré, kdybyste si přečetli všechny informace, které jsou uloženy ve vašem PDA.
6) V kanalizačních prostorách Věže používejte podrobnou mapku chodeb (je někde na této stránce), na které jsou označena všechna důležitá místa. Návod se bude na tato místa odkazovat.
7) Pro lepší orientaci v prostorách Věže často používejte mapu celého areálu (je součástí PDA).
8) Pokud se zajímáte o historii Věže a jiné zajímavosti, doporučuji si fotografovat nejrůznější exponáty (samozřejmě pouze ve výstavních částech Věže) na které narazíte (nebo i různé informační tabule na zdech Věže). Informace vám po čase přijdou mailem.
A nyní již vzhůru do Londýnské Věže...

ČÁST 1: SPLNĚNÍ MISE "TRAITORS GATE"

V Bílé věži

  • Jakmile po intru vylezete ze své skrýše, otočte se, otevřete papírovou krabici a seberte z ní olejový sprej, lucernu a sponku.
  • Otevřete dveře, vyjděte z komory a jděte až na druhou stranu haly.
  • Otevřete žlutou truhlu (je uložená ve vozíku) a seberte z ní kleště a kladívko (kladívko ale nebudete k ničemu potřebovat).
  • Opusťte halu dveřmi nalevo od vstupu do komory (kde jste začínali).
  • Projděte dveřmi a jděte doleva až k oplocené studnici.
  • Otevřete branku u studnice (klikněte na kliku), na zámek použijte kleště a otevřete mříž.
  • Ve studnici použijte lucernu a ponořte se do vody.

    Traitors Gate

    V kanálech

  • Pomocí mapky se dostaňte až k mříži s bezpečnostním zařízením.
  • Prozkoumejte malou zelenou krabičku na mříži a otevřete ji šroubovákem (součást multitoolu, což jest šedivý předmět v pravém inventáři).
  • Mezi dva kontakty v krabičce vložte žvýkačku.
  • Na zdi nalevo od brány je krabice s pojistkami, kterou blíže prozkoumejte a stiskněte na ní zelený knoflík - otevře se mříž. (máte možnost krabici otevřít a pomocí kleští z multi-toolu přestřihnout dráty u pojistek, ale vždy vás chytnou stráže)
  • Projděte branou (mříží) a kousek za ní seberte vaše vybavení (viz mapa).

    Cesta do Queens House
    Do Queens House se můžete dostat dvěma různými způsoby:
    1) Přes příkop Věže:

  • Pomocí mapky se nyní přemístěte k poklopu č. 3, vylezte nahoru po žebříku a otevřete poklop.
  • Jděte přes vodu kolem Traitors Gate, pak po trávě až ke vzdálené budově (Byward Tower).
  • Po schůdcích přistupte až k velkým dřevěným dveřím, které otevřete.
  • Uvnitř zahněte doleva (do tmavé chodby) a dále pak po schodech do patra.
  • Na konci chodby prozkoumejte okno (napravo) a otevřete jej.
  • Připravte si kuši (levý inventář), nabijte ji hákem a vystřelte (dvojklik) těsně nad vrcholek věže, kterou vidíte z okna (pokud se netrefíte, chytnou vás stráže).
  • Na provaz použijte "rope-lift" - zelený přístroj z pravého inventáře (dostanete se tak do protější věže).
  • Jakmile budete ve věži, opusťte dveřmi místnost a sejděte po schodech do nižšího patra.
  • Zahněte doleva a jděte až na konec chodby, kde klikněte na zadní stěnu (otevře se tajný vchod) a vejděte do Queens House.

    Traitors Gate

    2) Přes okno v kanálech:

  • Pomocí mapky se dostaňte na lokaci s oknem, které otevřete a prolezte jím ven.
  • Nastavte si výhled na malý balkónek vysoko na zdi věže.
  • Připravte si kuši, nabijte ji hákem a vystřelte přímo na balkónek.
  • Na provaz použijte "rope-lift" a dostanete se tak přímo do Queens House.

    Queens House

  • Přistupte ke stolku uprostřed místnosti a prozkoumejte knížku s erby.
  • Prolistujte knihou - měli byste naleznout podivný tmavozelený klíč - seberte jej.
  • Všechny stránky této knihy si vyfotografujte.
  • Prozkoumejte krabičku s čínskými kostkami (taktéž na stolku), zdvihněte víko a seberte kostku (s číslem 6).
  • Dveřmi, které jsou na protější straně místnosti, projděte na chodbu (kolem gauče).
  • Zahněte doprava a vyjděte po schodech do vyššího patra (v nižším patře jsou stráže).
  • Otevřete dveře nalevo od schodiště (dostanete se do ložnice).
  • Nalevo od okna je malý dřevěný stolek - prozkoumejte jej a z pravého šuplíku seberte list s čínskými čísly (můžete otevřít i levý šuplík a sebrat z něj kartu s kódem, stříbrné hodinky a trofej ve tvaru pomeranče, ale tyto předměty ve hře nebudete vůbec potřebovat).
  • Vraťte se na chodbu a prozkoumejte číselný panel u vedlejších dveří.
  • Vložte do panelu analyzační kartu a v PDA si nastavte příslušné menu (označené "123").
  • Po chvíli zjistíte kód ke dveřím (1418), který vyťukejte na číselníku.
  • Otevřete dveře a vejděte do místnosti (s dlouhým stolem uprostřed).
  • Jděte podél stolu až do zadní části místnosti, kde se v rohu nachází malý dřevěný stolek.
  • Prozkoumejte stolek, otevřete jej a z jeho nitra seberte hlavně měděný klíč a listinu (když ji vyfotografujete, dostanete později mailem její překlad, ale není v něm nic důležitého), ostatní předměty (zvláštní žlutý klíč, ozubené kolo, nůž, pečeť a podivný zakulacený předmět) nebudete k ničemu potřebovat, ale sebrat je můžete.
  • Napravo od stolku visí na stěně obrovský "plakát" s rodokmenem, v jehož spodní části je erb se třemi knoflíky. Prozkoumejte tento erb a pak postupně stiskněte levý horní, pravý horní a nakonec dolní knoflík - zpřístupníte tak malou páčku na nedalekém obrazu. Traitors Gate
  • Přistupte k obrazu (je na něm namalován muž v klobouku) na zdi nalevo od plakátu a zatáhněte za malou páčku na levém rámu - obraz se odsune.
  • K otevření sejfu za obrazem je třeba vyřešit jeden puzzle (viz obrázek). Přepněte se v PDA na funkci fotoaparátu a znova prozkoumejte fotografie z knihy erbů. Porovnejte tyto fotografie s erby na sejfu a výsledkem by mělo být natočení všech třech knoflíků na trezoru o dva stupně doprava (aby ukazovaly 2 hodiny).
  • Po vyřešení puzzlu odemkněte trezor měděným klíčem a z jeho útrob seberte hlavně všechny klíče (včetně toho červeného) a listinu (jsou na ní kódy ke dveřím v Nemocnici: 8733 a 2341), dále pak můžete sebrat pistoli, láhev Beefeatera a disketu, ale tyto předměty ve hře nevyužijete.
  • Opusťte trezor a jděte do vedlejší místnosti - ložnice (dveře napravo od trezoru).
  • Jděte do zadní části místnosti až k velké skříni. Nalevo od skříně je obraz ženy - přistupte blíž k obrazu a vyfotografujte jej.
  • Počkejte (několik minut) až vám mailem dojde analýza obrazu. Obsahem bude datum 4.5.1536. Tyto čísla si pomocí papíru s čínskými čísly (levý inventář) převeďte do čínštiny.
  • Prozkoumejte černou truhlici ležící na podlaze a odemkněte ji jedním z klíčů z trezoru.
  • Klikněte na čínskou skříňku v truhle a odemkněte ji podivným zeleným klíčem (z knihy s erby).
  • Skříňku blíže prozkoumejte a na jejím číselníku nastavte kód 451536, ale v čínštině (viz obrázek).
  • Po otevření skříňky odklopte její dno a seberte vstupní kartu, modrý přístroj připomínající kalkulačku a listinu (je na ní kód ke dveřím do Waterloo bloku: 7241).
  • Známou cestou se vraťte až do spodního patra do místnosti s knihou s erby.
  • Z místnosti vyjděte dveřmi nalevo od okna a jděte až na konec chodby.
  • Otevřete okno a vylezte ven na Raleighs Walk.
  • Otevřete branku, projděte jí, otočte se a branku zase zavřete. Uvidíte černou informační tabuli. Vyfotografujte ji - obsahuje informace, které budete v budoucnu potřebovat.
  • Otočte se doprava a na dvorku uvidíte pochodovat vojáka. Připravte si kuši, vytáhněte krabičku s ledovýma šipkami a jednou z nich kuši nabijte. Pak zamiřte přesně na vojáka a vystřelte (pokud se netrefíte, je zle...).
  • Jděte až na konec hradby (k dřevěným dveřím) a podívejte se doprava přes cimbuří - uvidíte budovu s jedním otevřeným oknem.
  • Připravte si kuši, nabijte ji hákem a vystřelte přesně do otevřeného okna - dostanete se do budovy St. Thomas Tower.

    Traitors Gate

    Cestování po Věži:

  • Cílem této části hry bude nejdříve získat dvě důležité informace a následně se dostat do Nemocnice Věže. Bohužel, zisk těchto dvou informací je doprovázen zdlouhavým blouděním po Věži. Pokud se tedy nechcete zdržovat, můžete celou tuto část přeskočit a namířit si to rovnou do Nemocnice. Nicméně já osobně vám doporučuji si tyto stopy vyhledat, alespoň se projdete po těch částech věže, kam vás tento návod už nikdy nezavede.
  • Nacházíte se v St. Thomas Tower. Projděte několika místnostmi (podél zdi napravo od okna, kterým jste zde vlezli) až na konec místnosti, kde po levé straně narazíte na točité schodiště. Vyjděte nahoru a pak projděte dvěmi dveřmi až do sálu s trůnem a krbem.
  • Projděte sálem k protilehlým dveřím, kterými se dostanete k dalšímu točitému schodišti.
  • Sejděte dolů po schodišti a dveřmi projděte do bývalého vězení.
  • V podlaze uvidíte kanalizační poklop, který otevřete - dostanete se do kanálů.
  • Pomocí mapky kanalizace jděte k poklopu č. 7, kudy vylezete před věž Beauchamp Tower.
  • Jděte ke schodišti, stráží nalevo si nevšímejte a vejděte do věže dveřmi napravo.
  • Na zdi po levé straně uvidíte rytinu. Přistupte k ní blíž a vyfotografujte si ji (její následná analýza bude obsahovat důležitou informaci).
  • Vyjděte zpět před věž a kanálem se vraťte do věže Wakefield Tower (poklop č. 4).
  • Jakmile se vrátíte do Wakefield Tower, vyjděte dveřmi z vězení a po točitých schodech vyšlapejte až na úplný vrcholek věže.
  • Otevřete dveře a přejděte přes cimbuří do protilehlé věže - do Lanthorn Tower.
  • Na levé stěně uvidíte vitríny s různými předměty a vedle nich na zdech informační popisky. Mezi popisky najděte jeden s tématikou rekreace (Recreation), který si vyfotografujte (obsahuje další důležitou informaci).
  • Projděte věží až k dalším dveřím, otevřete je a přes cimbuří projděte do protilehlé věže - Salt Tower.
  • Projděte průčelím ve stěně nalevo od vchodu a jděte nahoru po točitých schodech až ke dveřím, kterými projdete na další cimbuří.
  • Přejděte přes cimbuří až do další věže, uvnitř pak pokračujte úzkou chodbou.
  • Po pár krocích uvidíte po levé straně mohutné dřevěné dveře - ty otevřete a po točitých schodech sejděte až k Nemocnici.

    Traitors Gate

    Nemocnice:

  • Projděte chodbou až ke dveřím (na pravé stěně), kterými vejděte do Nemocnice.
  • Zahněte doleva a projděte až ke spícímu hlídači.
  • Opatrně hlídači seberte klíče (leží na novinách) a pak asi 15 vteřin nehybně vyčkejte až přestane oddychovat.
  • Otočte se, jděte ke dveřím na konci chodby a vejděte do apartmánu (dveře otevřete pouze pokud máte u sebe hlídačovy klíče).
  • Dveřmi napravo vejděte do další místnosti, kterou projděte až do její zadní části k dalším dveřím.
  • Prozkoumejte panel s číselníkem nalevo od dveří, vložte do něj analyzační kartu a zadejte kód 2341 (znáte jej z listiny z trezoru v Queens House).
  • Otevřete dveře, vejděte do pracovny a přistupte k pracovnímu stolu.
  • Prozkoumejte fotografii malého kluka (leží na stole), klikněte na obrázek, čímž objevíte skrytý pinkód 9910.
  • Prozkoumejte záznamník na stole (Gadget), spusťte ho zeleným tlačítkem a zadejte pinkód 9910.
  • Záznamník si prolistujte, ale žádné důležité informace z něj nezjistíte (pouze kódy ke dveřím, ale ty už znáte).
  • Přistupte ke knihovně, která se nachází u zdi nalevo od východu z pracovny.
  • V třetí řadě odspoda naleznete "aktivní" knihu. Klikněte na ni, objeví se dveřní klika, kterou stiskněte a vejděte do skrýše s trezorem.
  • Trezor blíže prozkoumejte a použijte na něj audio-senzor (předmět z pravého inventáře).
  • Na PDA se přepněte do módu audio-senzoru (ikona s reproduktorem). Vaším cílem je zjistit třímístný kód trezoru. Pokud budete pohybovat s číselníkem na trezoru, audio-senzor vám na PDA vykreslí plynulou sinusovku. Jakmile však bude sinusovka porušená (jakoby "roztřepaná"), narazili jste na správnou číslici. Po nalezení všech třech číslic stiskněte kliku od trezoru a ten se otevře. Pokud jste číselníkem točili špatně, po stisknutí kliky se číselník vynuluje. Traitors Gate
  • SPRÁVNÝ KÓD K TREZORU: otočte číselníkem třikrát doleva, dvakrát doprava a opět třikrát doleva.
  • Z trezoru seberte úplně všechno: již druhou modrou "kalkulačku" a papír s návodem na její použití, ze spodní části potom klíč ve tvaru "T". Dále je pak v trezoru několik důležitých listin:
    1. listina oznamuje, že vstupní kód do počítače ve věži Deveraux je datum narození a smrti Sira Waltera. Toto datum bylo uvedeno na informační tabuli na Raleighs Walk, takže si prolezte maily a zjistíte jej (1552-1618).
    2. listina oznamuje, že vstupním kódem do počítače v místnosti s klenoty je jméno Elenořina bratra - šachového mistra. Tuto informaci obsahuje analýza fotografie z Lanthorn Tower - jeho jméno je Alphonso X.
    3. listina obsahuje fotografii fresky, jejíž část, která obsahuje heslo k počítači v Nemocnici, je začmrkaná. Vy jste však tuto fresku taktéž vyfotografovali (v Beauchamp Tower), takže heslo snadno zjistíte - je jím slovo EXTREMA.
  • Vyjděte ze skrýše s trezorem, opusťte pracovnu a ve vedlejší místnosti přistupte k druhým dveřím s číselným kódem.
  • Prozkoumejte panel s číselníkem, vložte do něj analyzační kartu a zadejte kód 8733 (ten znáte jak z trezoru v Queens House, tak z gadgetu ve vedlejší pracovně).
  • Následující chodbou projděte otočnými dveřmi (dvakrát klikněte na červenou šipku na dveřích) až do místnosti s počítačem.
  • Nejdříve seberte ze stolu disketu, pak blíže prozkoumejte počítač.
  • Použijte modrou kalkulačku (tu z nemocničního sejfu) na monitor. Zadejte pinkód (9910), klikněte na ENTER, zadejte kód z monitoru a opět klikněte na ENTER. Kalkulačka vám vypíše klíčové číslo, které zadejte do počítače. Nakonec vypište již známé heslo EXTREMA.
  • Jakmile se dostanete do počítače, můžete si prohlédnout v položce SYSTEMS rozmístění všech poplašných zařízení ve Věži, ale hlavně si zapamatujte kódy a jejich rozmístění v Deveraux Tower (v položce DOOR CODES) - 0042, 2400 a 0936.
  • Nyní opusťte nemocnici. Projděte kolem spícího strážce a odejděte dveřmi v dlouhé chodbě (kterými jste do nemocnice přišli).
  • V chodbě za dveřmi uvidíte na podlaze kanalizační poklop (s číslem 6B). Otevřete jej a kanalizací pak projděte (opět využijte naší mapky) až k místu označeném "SKŘÍNĚ". Traitors Gate
  • Otevřete pravou rezavou skříň (musíte mít u sebe T-klíč z Nemocnice). Uvnitř uvidíte několikero slotů, do nichž je přiváděn signál z hlídacích kamer ve věži Deveraux. Všechny záběry z kamer si můžete prohlédnout tak, že do slotů zasunete skart adapter (pravý inventář) a na PDA si zvolíte položku Video (ikona s kamerou).
  • Do slotu zcela napravo vložte DLU (předmět z pravého inventáře) a zapněte jej. DLU se postará o to, aby byly kamery v provozu během každých 40 vteřin vždy jen jednu sekundu a po zbylých 39 vteřin budou zobrazovat jen snímek z té první vteřiny.
  • Zavřete skříň, kanalizací přejděte k poklopu č. 2 a vylezte ven před věž Deveraux.

    Deveraux Tower:

  • Vyjděte po schůdcích ke věži a dveřmi vejděte dovnitř.
  • Zahněte doleva a jděte k točitým schodům. POZOR! Jakmile vyjdete po schůdcích nahoru, budete již pod dohledem hlídacích kamer. Budete mít vždy 40 vteřin na to, abyste se dostali ze záběru jednotlivých kamer. Jednejte proto velmi rychle a nebo vždy v kritické chvíli přejděte na místo, které zabírá jiná kamera. Pro přehled o čase používejte část PDA určenou pro DLU - zapněte si kompas a klikněte na dolní zelené tlačítko.
  • Vyjděte do horního patra, jděte rovně ke dveřím, otočte se doleva a pokračujte chodbou kolem dvojitých ocelových dveří (za nimi můžete vidět hlídače). Za pravým rohem potom uvidíte červené dveře, kterými vejděte do klimatizační místnosti.
  • V místnosti uvidíte po pravé straně 5 plynových bomb a za nimi kontrolní panel. Přistupte nejdříve k panelu a blíže jej prozkoumejte.
  • Panel obsahuje ovládání pro oněch 5 bomb. Zvolte si jedno z nich (já nyní volím to úplně nalevo), přepněte ovládání na MANUAL a pak otočte kohoutkem tak, aby tlak v bombě klesl až na nulu.
  • Přejděte k plynovým bombám a prozkoumejte je.
  • Na bomby použijte vaši bombičku s uspávacím plynem (z pravého inventáře), připojte ji k levé bombě (klikněte na ni) a otočte červeným kohoutkem - uspávací plyn se přesune do původně kyslíkové bomby.
  • Přejděte zpět k panelu, prozkoumejte jej, přepněte levý sloupec opět na MANUAL a otočte kohoutkem tak, aby tlak stoupnul na maximum.
  • Vyjděte z místnosti, jděte k dvojitým šedivým dveřím a pokud přes okénko neuvidíte hlídače, uspávací plyn již funguje. Pokud hlídače uvidíte, tak jste něco udělali špatně.
  • Prozkoumejte panel s číselníkem nalevo ode dveří, vložte do něj analyzační kartu a zadejte kód 0042 (znáte z počítače). Před vchodem do kontrolní místnosti si NEZAPOMEŇTE NASADIT PLYNOVOU MASKU! (z pravého inventáře)
  • Vejděte do kontrolní místnosti a přistupte k ovládacímu stolku, na kterém leží zelená kniha.
  • Knihu prozkoumejte a listujte v ní, dokud nenajdete v pořadí již třetí modrou "kalkulačku" - seberte ji.
  • Blíže prozkoumejte uspaného hlídače ležícího na podlaze a z jeho kapsičky mu seberte malý klíček.
  • Přistupte ke kuchyňce v rohu místnosti, otevřete pootevřená dvířka u sporáku - uvnitř uvidíte plechovku na kávu, kterou otevřete a pak klikněte na papírek přilepený na jejím víku - zjistíte pinkód 5723.
  • Přistupte k plechovému kabinetu (stojí osamoceně u zdi naproti kuchyňky) a prozkoumejte jej.
  • Horní skříňku odemkněte klíčkem od uspaného hlídače. Traitors Gate
  • Prozkoumejte krabici a číselným kódem a navolte na něm číslo 936 (znáte z počítače jako kód ke dveřím - 0936).
  • Odklopte mřížku na krabici, seberte modrý klíč, sklopte mřížku a zavřete kabinet.
  • Přistupte k počítači na ovládacím stole a prozkoumejte jej.
  • Na monitor použijte modrou kalkulačku (tu, kterou jste sebrali v této místnosti). Zadejte pinkód 5723 a klikněte na ENTER. Pak zadejte kód z monitoru a klikněte na ENTER. Získáte klíčové číslo, které zadejte na monitoru.
  • Zadejte super-user heslo - 15521618 (datum narození a smrti Sira Waltera) a stiskněte enter.
  • V počítači zvolte položku SYSTEMS a nyní můžete deaktivovat poplašná zařízení (kliknutím na jednotlivé typy poplachů a pak na knoflík "DA". V systému 1 deaktivujte všechno, v systémech 2 a 3 pak deaktivujte všechno KROMĚ video kamer (první odspodu).
  • Odejděte z kontrolní místnosti (na panelu s číselníkem u dveří zadejte po vložení analyzační karty kód 2400) a venku na chodbě si sundejte plynovou masku (= znova ji použijte).
  • Sejděte dolů po točitých schodech, vyjděte ven z věže a vlezte zpět do kanálů.
  • Kanalizací projděte zpět ke skříním.
  • Otevřete pravou skříň a vyjměte z ní DLU. Otevřete levou skříň (zde jsou výstupy z kamer ve sklepení Waterloo bloku a z místnosti s klenoty) a zasuňte DLU do pravého slotu. Nezapomeňte DLU opět zapnout.

    Cesty do sklepení Waterloo bloku:
    Do Waterloo bloku vedou dvě různé cesty - podzemní tajnou chodbou a přes obchod se suvenýry. Bohužel, ven vede už pouze jedna (tajnou chodbou), kterou si navíc musíte zpřístupnit při vstupu do bloku. To znamená, že poprvé musíte do Waterloo vejít podzemní tajnou chodbou abyste se vůbec později mohli dostat ven. Nicméně při dalších vstupech do bloku je lepší využít druhé možné cesty, jelikož je kratší a jednodušší. Obě dvě cesty jsou uvedeny níže a jejich popis shodně končí u výtahu uvnitř Waterloo bloku.

    Traitors Gate

    1) Cesta tajnou chodbou:

  • Projděte kanalizací až k místu na mapce označeném jako "ZEĎ".
  • Na zdivo použijte přísavnou minu (z pravého inventáře) a aktivujte ji.
  • Odejděte za roh kanalizace a až mina vybuchne, vraťte se ke zdi a prolezte dírou do tajné chodby.
  • Na křižovatce chodeb zahněte doleva (napravo byste došli pouze k neprůchozí šachtě) až dojdete k točitým schodům.
  • Vyjděte po schodech až ke kamenným dveřím s rezavou zástrčkou. Na zástrčku použijte olejový sprej a pak ji otevřete.
  • Odsuňte zadní část skříně a objevíte se v knihovně ve Waterloo bloku.
  • Dveřmi projděte do vedlejší místnosti, kde dalšími dveřmi projděte až k výtahu v dlouhé chodbě (nechoďte po schůdcích do patra, protože tam číhá voják).

    2) Cesta přes obchod se suvenýry:

  • Projděte kanalizací až k poklopu č. 2.
  • Vylezte před Deveraux Tower a jděte rovně do úzké chodby mezi zdmi a odtud přes dvorek ke dveřím do Waterloo bloku.
  • Otevřete dveře, vejděte do obchůdku a přibližte se k masivním ocelovým dveřím nalevo.
  • Na dveřích prozkoumejte panel s číselníkem, nastavte na něm kód 7241 (z čínské skříňky v Queen House) a zatočte klikou.
  • Projděte dveřmi, zahněte doprava a jděte stále rovně až k dalším ocelovým dveřím, které otevřete naprosto stejným způsobem (stejný je i kód - 7241).
  • Projděte místností až ke dveřím, otevřete je a vejděte do dlouhé chodby, v jejímž středu je po levé straně výtah.

    Traitors Gate

    Waterloo blok:

  • Přistupte k výtahu, stiskněte zelené tlačítko a vstupte do kabiny.
  • Prozkoumejte panel s tlačítky do jednotlivých pater (do 2. a 3. patra nejezděte - jsou tam vojáci).
  • Malý zámek na panelu odemkněte jedním z klíčů z Queens House (nevím přesně kterým) a stiskněte tlačítko pro cestu do podzemí.
  • Vystupte z výtahu a jděte doleva ke dveřím, kterými projděte do komory.
  • Přistupte ke stolku a prozkoumejte kufřík ležící na stole.
  • Otevřete kufřík a v něm ještě otevřete malou přihrádku - z jejího nitra seberte dvě listiny, které vám poradí jak zjistit kódy k jednotlivým boxům s klenoty.
  • Zavřete kufřík a vyjděte ven na chodbu.
  • Pokračujte rovně až ke prosklené místnosti - v ní je ale hlídač, kterého se budete muset zbavit.
  • Jděte na WC (nalevo od výtahu), uvnitř pak zahněte doleva, odhrňte závěs a vejděte do malé komůrky plné krabic.
  • Vylezte na krabice, odsuňte velkou krabici s nápisem "Bleach" - objevíte větrací otvor ve zdi, který otevřete.
  • Přes otvor uvidíte hlídače v prosklené místnosti - připravte si kuši, nabijte ji ledovou šipkou a hlídače uspěte.
  • Pro jistotu zavřete otvor a přisuňte zpět papírovou krabici, potom se vraťte z WC na chodbu.
  • Jděte k prosklené místnosti, zeleným tlačítkem otevřete dveře a vejděte dovnitř.
  • Přistupte k ovládacímu panelu a prozkoumejte jej (hlavně NEKLIKEJTE na velký červený spínač!).
  • Stiskněte levé žluté tlačítko - otevře se malá přihrádka, ze které seberte žlutý klíč.
  • Stiskněte druhé žluté tlačítko s nápisem "DOOR".
  • Odejděte z prosklené místnosti (u dveří opět klikněte na zelený spínač) a jděte doprava k mohutným pancéřovým dveřím.
  • Prozkoumejte dveře a do úzkého slotu vložte bílou kartu (z čínské skříňky v Queens House). Nyní by se měl otevřít panel nalevo od slotu - pokud se neotevře, vraťte se do prosklené místnosti a znova stiskněte žluté tlačítko "DOOR".
  • Z otevřeného panelu seberte velký klíč (i když... stejně ho nebudete na nic potřebovat).
  • Do třech barevných zámků vložte červený, modrý a žlutý klíč.
  • Na žlutý klíč použijte otáčecí zařízení (z pravého inventáře), zapněte jej a jakmile začne pípat, otočte rychle červeným a modrým klíčem - pancéřové dveře se otevřou.
  • Vejděte do tunelu - na jeho konci je mříž. Otočte se doprava a stiskněte spínač na stěně tunelu - mříž se otevře a vy můžete projít do místnosti s klenoty.

    Traitors Gate

    Místnost s Korunovačními klenoty:

  • V koridoru za rohem je na pravé stěně minipočítač - prozkoumejte jej a do slotu napravo od monitoru vložte disketu z Nemocnice.
  • Do počítače zadejte heslo "ALPHONSO X" (tzn. jméno Elenořina bratra - šachového mistra) a stiskněte enter.
  • Klikněte na položku DOOR a pak na otvírací ikonku - tím otevřete maxidveře od místnosti s boxy.
  • Opusťte počítač a projděte otevřenými dveřmi nalevo od počítače k boxům (dveře se za vámi opět zavřou).
  • Přistupte k zelenému panelu vedle levého boxu a prozkoumejte jej - je zde uvedeno jaké klenoty se v kterém boxu nacházejí (do zámku mezi dvěma indikátory lze vsunout klíč z panelu u pancéřových dveří - umožní vám pohybovat s páčkami napravo, nicméně s nimi pohybovat nepotřebujete).
  • Jak jste si již všimli, všechny boxy potřebují ke svému otevření kód. Podle rady z jedné z listin je to vždy suma všech drahých kamenů, které jsou součástí korunovačních klenotů uložených v konkrétním boxu. Proto si setřiďte klenoty podle uložení v boxech (použijte databázi v PDA) a sečtěte všechny drahé kameny v jednotlivých boxech (kromě kamenů a perel!) - opět využijte databáze v PDA. Získáte tyto výsledky: 1.box: 443, 2.box: 795, 3.box: 169, 4.box: 6408, 5.box: 2901 a 6.box: 6118 (tento box se nachází na konci vnější chodby).
  • Vy však potřebujete otevřít pouze boxy č. 2 (uvnitř je Sovereignovo žezlo a Sovereignovo jablko) a č. 5 (uvnitř je Královská státní koruna).
  • Přistupte k boxu č. 2, navolte kód 00795 a vyměňte originální žezlo a jablko za tytéž repliky z vašeho pravého inventáře.
  • Přistupte k boxu č. 5, navolte kód 02901 a vyměňte originální korunu za repliku z vašeho pravého inventáře.
  • Přistupte ke středu podlouhlých výstupních dveří (naproti boxům), kde naleznete scanner ruky. Klikněte na něj a odejděte z místnosti na chodbu.
  • Jděte k minipočítači na stěně, vložte disketu z Nemocnice, zadejte heslo "Alphonso X".
  • Klikněte na položku LOG, kde se objeví záznam o vaší přítomnosti v místnosti s boxy (scan vaší ruky - je označen červeně). Klikněte na ikonku koše v pravé dolní části červené tabulky - záznam o vašem vstupu zmizí.

    Finále:

  • Nyní je na čase uniknout z Waterloo bloku. Ven postupujte stejnou cestou jako dovnitř (tedy tajnou podzemní chodbou).
  • Projděte tunelem (pancéřové dveře otevřete stisknutím tlačítka na stěně), jděte k výtahu, vyjeďte do 1. patra, jděte doleva, pokračujte až do knihovny, kde vejděte do tajné chodby (odsuňte knihovnu a otevřete kamenné dveře). Zde si rozsviťte lucernu a tajnou chodbou projděte až k probourané cihlové stěně - do kanalizačního komplexu.
  • Nyní za použití mapky kanalizace dojděte ke skříním, otevřete levou z nich a vyjměte z ní DLU.
  • Všechny úkoly jste již splnili - nyní se musíte dostat k Traitors Gate, kde na vás už čekají vaši spojenci.
  • Projděte kanalizací v poklopu č. 3 (příkop věže - MOAT), vylezte ven a jděte příkopem až k Traitors Gate...

    Traitors Gate

    ČÁST 2: TAJNÉ CHODBY
    Jak jsem slíbil, nyní vám popíšu jak objevit tajné chodby v Londýnské Věži. Jsou pouze dvě - ta první spojuje věže Wakefield a Deveraux a ta druhá se nachází v Bílé věži.

    v

    1) Tajná chodba mezi Wakefield Tower a Deveraux Tower:

  • Projděte do věže Wakefield a v mezipatře vejděte dveřmi do velkého sálu s trůnem a krbem.
  • Mezi trůnem a krbem je velká truhlice - přistupte k ní a prozkoumejte ji.
  • Na zámek použijte páčidlo z pravého inventáře, uchopte jej (stiskněte myšítko) a pohybujte s ním na všechny strany - po chvíli truhlu otevřete.
  • Na víku truhly je barevná mozaika - odstraňte ji (kliknete na jednu ze čtyř úchytek), seberte listinu a vyfotografujte ji - jedná se o mapku tajné chodby mezi oběmi věžemi.
  • Mozaiku opět připevněte k víku, podívejte se do nitra truhlice a seberte železný kruh.
  • Opusťte sál stejnými dveřmi kterými jste přišli, sejděte po schodech dolů do bývalého vězení (je zde poklop vedoucí do kanálů).
  • Všimněte si, že na stěnách jsou připevněny stejné kruhy jako ten co jste sebrali z truhlice.
  • Všimněte si taktéž, že z některých kamenných bloků trčí malé kolíky.
  • Připevněte železný kruh z truhlice na kolík trčící z bloku těsně nad podlahou - otevře se tajná chodba.
  • Uvnitř chodby si rozsviťte lucernu a pokud půjdete neustále rovně, přijdete až k točitému schodišti v Deveraux Tower (na konci chodby musíte ještě odstrčit jeden blok).
  • Asi v polovině chodby je odbočka do malé místnůstky. To už je ale záležitost týkající se objevení druhé tajné chodby v Bílé věži.

    2) Tajná chodba v Bílé věži (White Tower):

  • Vejděte do malé místnůstky uprostřed tajné chodby mezi věžemi Deveraux a Wakefield.
  • Z výklenku ve zdi seberte dva papírové svitky a vyfotografujte si je - dozvíte se o existenci tajné chodby ve Williamově věži a že zedník, který tuto chodbu kdysi objevil, nakreslil její plánek.
  • Plánek naleznete ve věži sousedící s Queens House - dostanete se do ní po provaze (vystřeleného z kuše) z Byward Tower - viz část návodu nazvaná "Cesta do Queens House přes příkop Věže". Traitors Gate
  • Ve věži prozkoumejte podlahu (v místech mezi stolem a oknem, kterým jste do věže vlezli).
  • Odsuňte tmavou parketu na podleze a ze skrýše seberte listinu s plánkem tajné chodby.
  • Další indicie o existenci tajné chodby se nachází v Salt Tower. Dostanete se zde z Wakefield Tower, vyjděte po točitých schodech až na samý vrchol věže, pak přes cimbuří do Lanthorn Tower a odtud opět přes cimbuří přímo do Satl Tower.
  • Uvnitř věže uvidíte na levé stěně kamennou rytinu zakrytou plexisklem.
  • Prozkoumejte rytinu a plexisklo odstraňte pomocí šroubováku (součást multitoolu).
  • Do díry v rytině vložte oválný žlutý klíč (z Queens House) a z úkrytu pak seberte listinu.
  • Listinu vyfotografujte a dozvíte se, že tajná chodba se nachází ve Velké hale (Great Hall) v Bílé věži a otevře se zasunutím svícnu do držáku na stěně.
  • Nyní již známe všechny indicie a nezbývá než se dostat do Bíle věže. Vejděte do kanalizace a pomocí mapky se dostaňte zpět do Bílé věže - tam, kde celá hra začínala.
  • Jakmile vylezete ze studny v Bílé věži, přejděte do vedlejší místnosti a jděte do malé chodbičky pod dřevěným schodištěm.
  • Dostanete se ke mříži - ta jde v této části hry volně otevřít (pravděpodobně máte u sebe klíč od této mříže - nejspíš z trezoru v Queens House), ale mříž lze otevřít i násilně pomocí svářečky. Tento způsob ale zapříčiní, že po sobě zanecháte ve Věži stopu a tudíž nebudete moci misi zdárně dokončit. Ale pro úplnost uvedu i tento postup: Prozkoumejte plynové bomby u mříže - objeví se svářečka. Kohoutkem pusťte plyn a zapalte jej pomocí sponky. Nakonec klikněte na mříž nalevo.
  • Vyjděte po točitých schodech až do místnosti s malým modelem Londýnské Věže.
  • Projděte místností do kaple, zahněte doleva a projděte kolem stěny až za oltář.
  • Na sloupech uvidíte svícny - seberte ten, ve kterém není svíčka (jiné ani sebrat nejdou).
  • Prolezte celé horní patro Bílé věže, dokud nenaleznete velký sál s velkým kanónem uprostřed.
  • V této místnosti se na zdi nachází úchytka s předmětem připomínajícím palcát. Přistupte k němu a do úchytky napravo vložte svícen - otevře se tajná chodba.
  • Vejděte do chodby a "slezte" dolů šachtou napravo - objevíte se v již důvěrně známé tajné chodbě, do které jste se prvně dostali probouráním cihlové zdi v kanálech a která ústí ve Waterloo bloku.

    A to je konec. Myslím si, že po dohrání této hry budete znát Londýnskou Věž lépe než tamní turističtí průvodci.