Trakers - kdo nestřílí, není chlap

Online her se v poslední době připravuje celá řada. Popravdě řečeno skoro začínám mít strach, abych jim (až jednou budu mít doma rychlé připojení k internetu - což zas tak brzy nehrozí) zcela nepropadl. Každá totiž má být výjimečná a nejlepší a má nabídnout megahodiny hraní - jako např. akční online RPG Trakers: Bid for Glory.

Trakers: Bid for Glory Titul Trakers: Bid for Glory začal údajně vznikat na základě jedné debaty o ideální počítačové hře. Takových debat u piva nebo jiného alkoholického nápoje za sebou máme všichni dost a dost, že? :-) U Trakers ale nezůstalo jen u debaty a jakmile parta kamarádů vystřízlivěla, rozhodla se převést své myšlenky v čin. Tým, který na hře dělá, se neustále obměňuje a podle posledních - a téměř jediných - informací (rozhovor s jedním z designérů ve webzinu House 'O Spank) se jen jediný jeho člen zabývá hrami profesionálně. Dost o podmínkách, ve kterých Trakers vznikají, pojďme si říct, o čem budou.

Něco už víme zcela jistě - Trakers poběží na enginu Torque Game Engine, který známe například z multiplayerové akční střílečky Tribes 2. Těšit se tedy můžeme na rozlehlé venkovní prostory, ve kterých budeme "stopovat" (trak) protihráče a snažit se o jejich eliminaci a své přežití. Další akční hra, říkáte si? Další napodobení Unrealu, Quaka atd? Ne tak docela - Trakers mají být výjimeční zejména propracovaným systémem vývoje vaší postavy. Její schopnosti budou definovány (jako v každém správném RPG) čtyřmi hlavními atributy - jsou jimi síla (strenght), hbitost (agility), život (vitality) a moudrost (knowledge). Do těchto čtyř vlastností na začátku hry můžete investovat několik bodů a během hry je budete dále rozvíjet. Trakers: Bid for Glory Nemusím asi připomínat, že síla ovlivňuje počet hitpointů a hmotnost, kterou unesete, hbitost má vliv na rychlost nabíjení nebo rychlost běhu, život určuje například vaši odolnost vůči jedům a moudrost samozřejmě ovlivňuje, jak rychle se budete učit novým schopnostem. Čtyři základní statistiky budete v průběhu hry vylepšovat až na maximální hodnotu 20. Podle tvůrců ale vylepšení bude - stejně jako v reálném životě - trvat pěkně dlouho a každý bodík navíc vykoupíme hektolitry potu.

Kromě čtyř základních vlastností se v průběhu hry vaše postava může naučit celou řadu speciálních dovedností - jsou mezi nimi schopnosti ovládat různé zbraně, plížení, zlodějské schopnosti nebo třeba léčení. Každou z těchto dovedností budete vylepšovat, a to dvojím způsobem: jednak do ní můžete "nalít" zkušenostní body získané při zabití nepřátel a jednak se každá schopnost bude zlepšovat svým používáním. Pokud se tedy budete orientovat na střelbu puškou, můžete (a asi byste měli) strávit dlouhé hodiny, dny nebo i týdny střílením na plechovky nebo jiné cvičné terče, než se vaše střelecké schopnosti zlepší na únosnou míru. Se střelbou na úrovni 0 budete mít problém trefit strom na 10 centimetrů, o deset úrovní výše už se trefíte třeba ze sta metrů (neberte mě doslova, to je jen příklad :-)). Dovednosti nemají horní limit, takže je teoreticky můžete zdokonalovat donekonečna, ale podle tvůrců by každé zlepšení opět mělo trvat hodně, hodně dlouho. Trakers se prostě mají co nejvíce blížit realitě a spíše než o RPG akční hru má jít o bojový simulátor.

Trakers: Bid for Glory Tak, trénink máme za sebou a teď hurá na nepřítele. Trakers budou fungovat podobně jako výše zmiňované Tribes 2. Vaše postava bude uložena na centrálním serveru, ze kterého si její data můžete stáhnout na některý z herních. K dispozici bude celá řada map a lokací, ve kterých budete pronásledovat nepřátele, nebo se můžete spojit s dalším hráčem a vytvořit tým. Když zabijete nepřítele, dostanete za to zkušenosti a peníze. Výše obého závisí na protivníkově úrovni - čím zkušenějšího nepřítele zabijete, tím více zkušeností a více peněz dostanete. Zabitím protivníka se také zvyšuje vaše vlastní hodnocení a stáváte se pro ostatní žádanější kořistí. Po zabití nepřítele můžete samozřejmě sebrat i jeho vybavení, které nosí s sebou. To pak můžete prodat v obchodech, které se budou vyskytovat ve speciálních "bezpečných zónách". Kromě obchodů v nich najdete i místo, kde můžete nechat věci, které se vám nechce nosit, nebo zaparkovat auto. Cože, nezmínil jsem se ještě o dopravních prostředcích? Chyba!

Dopravních prostředků bude ve hře celá řada - od různých motorek až po auta. Hráč také bude mít možnost pořídit si dopravní prostředek způsobem "urob si sám". Pokud najde motor (hra jich má nabídout celkem 12), karosérii (povalovat se jich bude na 10 typů) a nějaké zbraně namontovatelné na auto, může si svého smrdícího miláčka postavit sám. Nejen hledáním autosoučástek živ je traker - pod bukem nebo pod tělem mrtvého nepřítele samozřejmě můžete najít také zbraně (cca 40 typů včetně granátometu nebo raketometu a 10 druhů nábojů). Trakers budou především online hra, ale má nabídnout i off-line způsob hraní po místní síti. Postavy, které budete hrát offline, ale nebudou moci hrát on-line - tvůrci tak chtějí zamezit možnému cheatování. Další informace zatím nejsou k dispozici, jakmile budeme vědět něco nového, dáme vám vědět. Obrázky ze hry zatím najdete tady.


Témata: Pivo, simulátor