TRANS - co má společného s Akty X?

Až na příští rok ohlásil bulharský tým Wizcom Entertainment svůj nový 3D akční takticko-strategický počin, v němž si lidé ve volném čase chodí do simulátorů hrát s bojovými roboty na válku. O tom, že nejen sovy (ale třeba i virtuální reality) nejsou tím, čím se zdají být, se vás právě pokusí přesvědčit Trans.
TRANS

V roce 2250 už nikdo neřekne Zemi jinak než Eladia. Na troskách staré civilizace byla vybudována civilizace nová a zdá se, že její designéři si s ní tentokrát dali víc práce. Život na Eladii se totiž líbí všem a to nejen proto, že na pojmy jako válka, bída, hlad nebo kriminalita už většina obyvatelstva dávno zapomněla. Nový svět je skrz naskrz idylický, a tak jediné, co pozemšťanům dokáže zprostředkovat osobní zkušenost s násilím, je TRANS.

Než vám prozradím, co těch pět písmenek pohromadě znamená (a taky než odpovím na otázku z titulku), povíme si o Transu některé základní údaje. Jedná se o strategicko-taktickou akční hru v third person perspektivě, kterou na konec letošního roku chystá bulharský tým Wizcom Entertainment. Ačkoliv Wizcomu zatím chybějí jakékoliv větší zkušenosti s výrobou her, doufá, že 3D akční koncept okořeněný velkou dávkou taktického rozhodování se ukáže být tím pravým, co hráče po celém světě zaujme.

Ale zpátky do roku 2250. TRANS je virtuální simulace. Všichni obyvatelé Eladie se jí musí čas od času zúčastnit, což v praxi vypadá tak, že je jim do mozku vstříknuta droga zvaná Transer a simulace pak probíhá přímo v jejich hlavách. Každý účastník se pak promění v obrovského robota a v jeho těle zažívá vzrušení ze simulované války strojů. Jediný, na koho má TRANS docela jiné účinky, je Arthur Divine. Díky svým prožitkům se postupně dozvídá, že s neškodnou simulační hrou není všechno úplně tak, jak to na první pohled vypadá.

TRANS

Pomineme-li konspirační zápletku, je podstatou hry ovládání robotů vybavených nejrůznějšími zbraněmi a snaha o vybudování co nejlepšího týmu, abyste se nakonec stali absolutním vítězem celého klání. Každý robot se může přepínat mezi dvěma podobami, na výběr máte z 21 typů robotů a 30 druhů zbraní. Boje probíhají v arénách - některé jsou konstruovány jako trosky starých měst, jiné mají připomínat pozemské přírodní scenérie, další vypadají jakoby z jiných světů a některé jsou tak bizarní, že se nedají přirovnat k ničemu známému.

V Transu se nestaráte ani o peníze ani o žádné suroviny - jediné, co musíte hlídat, je hladina energie pro vaše roboty. Protože každá akce (střelba, přeměna a dokonce i chůze) stojí určité množství energie, vydrží baterie jen nějaký čas a potom se musí dobít. Možnosti, jak to udělat, jsou dvě: buďto se budete stále držet v blízkosti vaší základny, kde se vlivem energetického pole baterie dobíjí samy, nebo si vytvoříte vlastní energetickou síť, a pak se budete moci pohybovat i do větších vzdáleností.

Abych nezapomněla odpovědět na titulní otázku - na produkci Transu se podílí i Jason VandenBerghe, který v minulosti produkoval hru X-Files.