Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Trash - recyklujte již dnes!

  12:00
Strategie ve starém duchu, takový projekt si dovolí postavit jediná vrstva herní společnosti: nezávislí vývojáři. Trash nabízí tři herní strany, odehrává se v katastrofické budoucnosti a hýří nápady - více v dnešním článku..

TRASH
Výrobce hry: Inhuman Games
Vydavatel: neoznámen
Datum vydání: 2003
oficiální homepage
Trash Protože rádi hrajeme hry, chceme dělat takové, které nejsou omezené ziskuchtivými producenty a které třeba nemají nejlepší grafiku, ale skvěle se hrají - tak zní jedno z kréd nezávislých vývojářů a trojčlenný tým Inhuman games se snaží naplnit ho významem se strategickou hrou Trash. Nápad vznikl v hlavě pana Currieho, který opustil teplé producentské místečko u herní pobočky Microsoftu a odebral se společně s dvěma vývojáři na trnitou cestu nezávislého developingu. První verze real-time strategie Trash měla ale k úspěšnému produktu daleko. Na obrazovce byly vidět pouze trojúhelníky a kolečka, symbolické znázornění jednotek, na kterém programátoři zkoušeli jednotlivé přístupy k strategii a teprve poté se rozhodli k vytvoření graficky přitažlivé hry s obsahem ne nepodobným klasickým RTS s cílem postavit základnu, nakumulovat jednotky a vypráskat protivníka z herní mapy. Trash neboli "odpad" není ironickým pojmenováním hry bez podpory , ale s odpadem se přímo počítá při výrobě jednotek.

Trash Herní architektura zpracovaná v postapokalyptické budoucnosti nabízí tři rasy: lidi, mutanty a stroje. Každá strana pak rozvíjí vlastní strategii, které je dosaženo za pomoci jiných expanzivních mechanismů. V případě lidí se zaměříme na stavbu recyklačních faktorií a zlepšování jednotek pomocí mechaniků, kteří po dosáhnutí technologického vylepšení obejdou všechny jednotky a postupně je změní. Mutanti zase nabízí rychlé teleportování po mapě a transportní portály plně integrované do pathfindingu, zatímco stroje se pohybují jen za pomoci speciálních trubkovitých kolejí, které nejen slouží k přepravě, ale také jako kanály pro sbírání odpadu. Odpad - souhrnný jmenovatel výroby se nachází na smetištích a jednotky jsou z něj přímo konstruované. Zničení jednotky znamená návrat odpadu do herního světa a možnost nové recyklace, dokonce je takto vytvořený odpad počítán jako vytěžitelná vrstva zakrývající povrch, kde může být například důležitý důl. Na odpadu jsou závislé všechny tři strany, kromě mutantů, kteří navíc potřebují lidi k výrobě biologických bojových jednotek. Trash Nedostatek lidí na herní mapě znamená začátek konce mutantů, ale také strojů - ty zase chytají lidi k zajištění provozu generátorů energie. Ironická situace, že? Pohon většiny mašin zajišťuje plyn, druhá ingredience každé RTS, která v Trash nikdy nedochází.

Samotné rozdíly mezi herními stranami jsou mnohem větší, proto se na ně podívejme detailněji. Lidští bojovníci vyrábějí zbraně typické pro konec dvacátého století: kulkometné a obrněné prostředky. Jako jediní mohou lidé pro každý sběrný sklad používat více těžebních strojů, na druhou stranu jsou omezeni nutností postavit strukturu na smetišti. S lidmi se každý laik nebo strategický začátečník má cítit jako doma (ne jako na smetišti...), jsou stranou, která se nejblíže přibližuje typické RTS. S náročnějšími mutanty už musíme přemýšlet nad odchytáváním lidských zdrojů a taktickým umístěním teleportovacích portálů, protože rychlý pohyb na mapě není jejich výsadou - stroje ďábelsky rychle staví koleje nutné pro pohyb, ty se ale stávají jejich slabinou, protože stačí koleje rozbít a stroj uvízne. Stavba kolejí vyžaduje odpad a když odpad dojde, má stroj po legraci - Trash a po srandě má ve chvíli, kdy ho protivník zacyklí ve vlastních kolejích! Povinné potrubí pro zajištění funkčnosti mezi jednotlivými budovami je dalším taktickým cílem, který může protivníka přechodně ochromit.

Jak pan Currie přiznává, jeho společnost má omezené prostředky na vytváření smrtelné umělé inteligence, a tak se spokojuje s nízkou UI a důrazem na multiplayer. V ideálním případě bude umožněno až 24 hráčům soupeřit na jedné rozsáhlé mapě, proto jsou jednotlivé budovy designovány i pro sdílení několika hráči - třeba sběrný sklad lidí je zařízen pro sběr odpadu od několika hráčů, kteří se následně mohou o produkci dělit. Graficky hra nevybočuje z normálu, používá domácí engine pod DirectX 8.0 a neustále na něm programátoři pracují. V týmu Inhuman navíc vyniká mezinárodnost: lidé z několika států Států a z Jugoslávie se scházejí v internetových debatách o dalším vývoji, který pak zapracovávají do již funkčního strategického modelu Trash. Veřejné demo zatím očekávejme, podle Marka Currieho se ho brzy dočkáme a jak se zdá, nebudeme litovat. Koneckonců, již do uzavřeného betatestu se přihlásilo 4000 lidí.

Autor:
Témata: Recyklace
  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?

Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci

Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...

Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli

Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...

Kdy dát dětem první kapesné a kolik?
Kdy dát dětem první kapesné a kolik?

Kdy je vhodný čas dávat dětem kapesné a v jaké výši? To jsou otázky, které řeší snad každý rodič. Univerzální odpověď však neexistuje. Je ale...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...