Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Treasure Planet: Battle at Procyon

  12:00aktualizováno  15. února 2003 11:48
Příjemná hra s vizuální přitažlivostí supernovy přichází na monitory počítačů poté, co její celuloidový bratříček dobyl srdce dětských diváků. V roli Jima Hawkinse, tentokrát slušného a rozhodného, se podíváme do krásných sektorů paralelního vesmíru a odhalíme, odkud proudí zrůdné pancéřové lodě a žije-li kapitán Silver.

Treasure Planet - kličkovačka mezi ostrůvky Tak už i Disney si uvědomil, že dělat filmy bez pořádných her nemá budoucnost a podle vzoru a Planeta pokladů (do českých kin nedávno uvedl v kvalitním dabingu Falcon) studio Barking Dogs, aby vytvořilo stylové dobrodružství, zároveň jednoduché a hratelné. Po zpracování datadisku Homeworld mohla taková práce návrháře urazit, oni se však úkolu chopili s nadšením hodným serioznější věci a dali dohromady přitažlivé fantazijní prostředí se znamenitě vyprávěným příběhem. Pakliže mezi tím najdete místo pro samotnou hru, přičte se vám jedině k dobru, pakliže ne, alespoň je na co se dívat a co poslouchat. Treasure Planet navazuje na filmové události se zpožděním deseti let, kdy hlavní hrdina Jim Hawkins promuje na námořní akademii a dostává se k prvnímu úkolu své kariéry, jakým je vyřešení pirátského problému v regionu. O přítomnosti kapitána Silvera za pirátskými teroristy není pochyb, alespoň pro hráče, protože příběh dává místo každé filmové postavě a na události z filmu často vzpomíná v obrazově statickém povídání mezi misemi. Treasure Planet - Houstone? Máme problém! Divákům filmu a do jisté míry i čtenářům Stevensonova Ostrova pokladů proto bude prostředí bližší než těm nepoznamenaným, ale Treasure Planet má vlastní příběhové ambice a po krátkém rozehrání pouští Hawkinse do boje proti tajemným železným lodím ohrožujícím klidné životy obyvatel Impéria.

Jak film tak hra mají společnou fascinaci prostorem a skloubení krásného a neznámého s archaickým námořním vybavením našich furiantských dobyvatelských výprav. Vesmír vypadá nádherně a nekonečně a stejně jako moře pro antického Odyssea jsou hvězdné pláně plné překvapení a úžasností, navíc majestátné dřevěné lodě prorážející skrz mlhoviny nenásilně reprezentují lidskou odvahu a bojovného ducha - vždyť jsou tak křehké... Opravdu, minimálně polovina úspěchu Treasure Planet stojí na vizuálním zpracování a prostém hráčském úžasu, například z mezihvězdných velryb (nepůsobí jako pěst na oko, jako ve filmu) a kosmo-racků anebo meteoritických dešťů, solárních bouří a černých děr, vesmírných proudů a asteroidových polí. Pečlivě otexturované lodě předvádí maličké kanónky a vícedílné plachty Treasure Planet - Bojový plán nejvyššího utajení a po zásahu do určité části se skutečně rozpadají na jednotlivá prkna a z toho máte zatracenou radost a s ještě větším nadšením nepřítele zahákujete a odtáhnete poblíž spřátelené pevnosti, aby ho rozmetala během několika sekund. Designéři se přidrželi dvourozměrné navigace a podle ní grafici uzpůsobili celou herní plochu do podoby oceánu s "neviditelnou" hladinou, takže ostrovy visící v prostoru jsou z poloviny zelené a tam, ke by byly pod vodou, jsou kamenité. Stejně tak deště meteoritů graficky žbluňkají do hladiny, což je ve vesmíru sice pytlovina, ale vypadá to tak krásně, že opomíjení fyzikálních zákonů pánům z Barking Dog odpustíte.

S hratelností už to není tak megalomanské, protože nenabízí širší variabilitu a ani nedává na výběr několik postupů při řešení situace. Základním nedorozuměním by bylo považovat Treasure Planet za strategii. Přestože v ní strategické prvky najdeme, stejně jako ve fotbale, jde především o cestování skrz sektor, pozorování galaktických jevů a plnění jednoznačně daných úkolů s několika překvapivými, avšak stejně primitivními podúkoly. Postupně s promocemi Hawkins střídá lodě, od lehké trojkanónové torpédovky až po zuby ozbrojenou Treasure Planet - po opravách se zase necháme někde rozstřílet, rozkaz kapitáne! galéru a loďstvo tvoří použité starší modely, ovšem pozor, bez možnosti přímého ovládání. Samostatná hra je vypilována pro potřeby desetiletého hráče a úměrně k tomu nekomplikuje ovládání. Velící loď může:

  • střílet automaticky nebo na přání individuálními zbraněmi
  • manévrovat několika rychlostmi
  • zahákovat&abordovat&zakotvit v přístavu

    A to není mnoho! Oproti tomu, satelitní loďky teoreticky reagují na pokyny pro střelbu a pohyb, ale jen tak dlouho, jak dlouho se na ně díváte. Pak žijí vlastním životem. Od svého kapitána se liší potlačeným pudem sebezáchovy a do nepřítele budou řezat, i kdyby měly už všechny části trupu ustřeleny a během zkoumání sektoru se tak nějak šmrdolí za lodí na vlastní pěst. Na odolnost a chování lodě mají přímý vliv zbraně a posádka, buď složená z profesionálních (pojmenovaných) námořníků nebo z "běžného" přístavního odpadu. Námořníci se kromě jména vyznačují profesionalitou danou bodovým ohodnocením několika námořnických schopností. Užitečná modifikovatelnost jednotlivých částí se Treasure Planet - David pomáhá Goliášovi. dostává ke slovu až v síťové hře, na tu si ale ještě pár vět počkejme, protože samostatná hra není jen o poplouvání a střílení. Taktizování s ovladatelnou lodí představuje jedno stratégovo potěšení - a to sice propočítávání dráhy v závislosti na rychlosti (velká rychlost = široká obrátka, malá rychlost = okamžité otočení) a nastavování se k nepříteli tím bokem, na kterém jsou zavěšené účinnější kanóny. Je to neuvěřitelné, ale dá se s tím užít spousta legrace. Dohromady dvanáct misí představuje tři dny příběhového hraní, to je sice málo, ale máme co? Máme internetovou a síťovou hru.

    Jako v Homeworld od firmy Relic, důraz na internetové hraní v Treasure Planet převládá nad samostatnou hrou a umožňuje hrát mnohem strategičtější bitvy s využitím všech vesmírných anomálií, zbraní a vlastního navigátorského umu. Mapy pro dva až osm hráčů nabízí kooperaci proti pirátům a samozřejmě deathmatche, navíc si každý profil může definovat seznam oblíbených spoluhráčů pro rychlé spojení po nalogování. Pesonalisace posádky získává obrysy, protože za omezený počet bodů můžete vytvořit třeba jednu drtivou loď s profesionální posádkou nebo spoustu malých lodiček - a s tím se dá už jakž takž operovat. Dáme-li příběhové hře tři dny, bude síťovka bavit alespoň tak deset dní a to je, vážení přátelé, pro pusté svátky jako stvořené.

    Treasure Planet: Battle at Procyon
    Výrobce: Barking Dog (Rockstar Vancouver)
    Vydavatel: Disney Interactive
    Distribuce v ČR: zatím neoznámen
    Stáhněte si: demo, screenshoty, trailer
    Oficiální homepage: www.barking-dog.com/treasureplanet.html
    Minimální konfigurace: procesor 450 MHz, 60 MB RAM, 1 GB HDD
    Doporučená konfigurace: procesor 866 MHz, 128 MB RAM
    Multiplayer: ano
    Verdikt: dobrodružná/strategie
    Hodnocení 68%

  • Autor:


    Témata: dabing, Loď, Meteorit


    Nejčtenější

    League of Legends
    Slavný fotbalista vyhrál soud s autory League of Legends

    Slavný nizozemský fotbalista Edgar Davids uspěl s žalobou proti provozovatelům hry League of Legends. Jedna z postav se totiž notně inspirovala jeho vzhledem.   celý článek

    Dota 2
    Umělá inteligence porazila profíka v Dotě 2, ten další kolo vzdal

    Bot vytvořený neziskovou organizací OpenAI, za níž stojí magnát Elon Musk, porazil na turnaji ve hře Dota 2 jednoho z nejlepších profesionálních hráčů.  celý článek

    Hearthstone: Knights of the Frozen Throne
    Jak se s Death Knighty změnil Hearthstone? První dojmy

    Nová expanze Knights of the Frozen Throne pro karetní Hearthstone je venku pár dní, a tak se pojďme podívat, jak se hrou zahýbaly nové karty.   celý článek

    Arma 3 Laws of War
    Přídavek do Army 3 umožní hrát za humanitárního pracovníka

    Ve hrách zcela neobvyklý pohled na válečné peklo nabídne přídavek Laws of War pro Armu 3. Vyzkoušíte si v něm roli nestranného humanitárního pracovníka.   celý článek

    Ukázka ze hry Fapic
    Kvantita na úkor kvality, Steam praská pod náporem špatných her

    Ani nově zavedený vstupní poplatek nedokáže zabránit vydávání stále většího množství špatných her. Jen za první týden tohoto měsíce jich vyšlo přes 200.  celý článek

    Další z rubriky

    Sniper: Ghost Warrior 3
    RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 3 se příliš veze na vlně zájmu

    Série Sniper: Ghost Warrior se vždy řadila spíše mezi ty, od kterých se toho očekávalo méně. Mezi vydáním druhého dílu a tím současným však uběhly čtyři roky a...  celý článek

    Hearthstone: Knights of the Frozen Throne
    Jak se s Death Knighty změnil Hearthstone? První dojmy

    Nová expanze Knights of the Frozen Throne pro karetní Hearthstone je venku pár dní, a tak se pojďme podívat, jak se hrou zahýbaly nové karty.   celý článek

    Hellblade: Senua's Sacrifice (PC)
    Hellblade je dokonalá simulace šílenství, kde vítězí forma nad obsahem

    Netrpělivě očekávaná hra Hellblade klame tělem. Místo akční a brutální hratelnosti přináší spíše přemýšlivou návštěvu do hlavy člověka postiženého duševní...  celý článek

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.