Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tvůrce fenoménu Minecraft vydělal miliony dolarů. Možná si koupí auto

aktualizováno 
Je to ukázka amerického snu v praxi. Programátor a herní nadšenec Markus Persson vytvořil titul Minecraft, v němž si hráč může z kostiček postavit prakticky cokoliv. Chytlavá hra se záhy stala fenoménem. A jen za rok 2012 si její tvůrce vydělal 101 milionů dolarů, tedy necelé dvě miliardy korun.

Popularita Minecraftu proniká i do televize. V Late Night show televize CBS se tak objevil autor hry, kterým je Markus "Notch" Persson.

Bonusweb

na Facebooku

Markus Persson, též známý pod přezdívkou Notch, přesto zůstává skromný. O svoje pocity ze zisku náhlého bohatství se podělil v příspěvku na serveru Reddit.

Hra o trůny

Podívejte se na prostředí inspirované seriálem Hra o trůny, vytvořené v Minecraftu.

Prostředí inspirované seriálem Hra o trůny

"Je to sakra divný. Vyrostl jsem v celkem chudé rodině, nicméně jakmile jsem získal práci, o peníze jsem se nemusel starat. Mezi mé koníčky patřilo programování a hraní her, což mnoho nestálo," píše Persson.

"Mohl jsem jíst, kdy jsem chtěl, a jít do kina, aniž bych na to musel šetřit. Šetřit jsem musel na cestování a abych si mohl pořídit nový počítač či konzoli, ale to mi přišlo normální."

A pak to přišlo. "Nyní, z ničeho nic, jsem díky tomu, jak funguje moderní společnost, vydělal hromadu peněz," vysvětluje.

Uvažuje o koupi auta

Stále rád hraje hry a programuje. Když už má nejnovější počítač i konzole, není už mnoho věcí, za které by kromě cestování utrácel. Uvažuje o tom, že si udělá řidičák a koupí auto.

Minecraft

Minecraft

Minecraft

Minecraft

Scrolls je nový titul od autorů hry Minecraft

Scrolls je nový titul od autorů hry Minecraft.

Kromě zabezpečení rodiny a lepšího bydlení chce zbytek investovat do budování lepší společnosti. To v jeho podání znamená podporu dětských charit a internetové svobody.

Markus Persson se narodil v roce 1979. Vlastní firmu Mojang, která v současné době připravuje například taktickou karetní hru Scrolls. Persson přitom tvrdí, že pokud si zaměstnanci ve volném čase pracují na vlastní hře, nevadí mu to. "Takto začal i Minecraft," říká.

Autor:


Témata: Zisk


Nejčtenější

(ilustrační snímek)
Hacker z provozu vyřadil giganty. Vlastní firmu, která před útoky chrání

Hackerská síť Mirai měla loni na svědomí výpadky služeb Twitteru, PlayStation Network, ale třeba i magazínu The Verge. A podle obsáhlé investigativní reportáže...  celý článek

Gravity Rush 2
RECENZE: Gravity Rush 2 je další parádní exkluzivita na PlayStation 4

Jedna z nejlepších her pro handheld PlayStation Vita se dočkala pokračování, které jde mnohem dále než originál. Na první pohled možná vypadá obyčejně, ale...  celý článek

BadFly Interactive
V zahraničí řeší české vývojáře, vyhrožovali kvůli negativním recenzím

Říká vám něco název BadFly Interactive? Pokud ne, nejste sami. Tak se jmenuje malé české studio, které vytváří nezávislé hry. A v souvislosti s projektem Dead...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.