Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tvůrci hororů si na zájem nemohou stěžovat. SOMA prodala 250 tisíc kusů

  14:00aktualizováno  14:00
Lidé z Frictional Games si během necelé dekády vybudovali pověst jednoho z nejschopnějších vývojářských studií na poli děsivých her. Série Penumbra si získala oddané fanoušky, Amnesia: The Dark Descent z roku 2010 byla hitem a i nejnovější přírůstek SOMA si vede dobře.

Šéf firmy Thomas Grip totiž na oficiálním blogu odhalil, že hry se během půl roku prodalo 250 tisíc kusů. To je na poměry nezávislého projektu možné považovat za úspěch. A pokud lidé zakoupí ještě něco mezi 20 až 30 tisíci kopií, autorům se zaplatí kompletní náklady na pětiletý vývoj projektu.

„S ohledem na to, že jsou naše každodenní prodeje stále ještě solidní (okolo 125 kusů za den) a běžně to posilují slevové akce, musí se vývoj zaplatit dlouho před koncem roku,“ napsal Grip.

Situaci tak šéf studia vnímá pozitivně. Zároveň však upozorňuje, že například nezávislý hit Firewatch prodal více jak půl milionu kusů za první měsíc. „Takže tu zjevně je prostor, aby SOMA prodala mnohem více. Může to znít zvláštně, ale pro nás je to ohromně motivující,“ říká Grip. Ke hře SOMA totiž vznikl i drobný hraný seriál a celý vývoj prý byl velmi nákladný.

SOMA
SOMA

Fakt, že se hru během půl roku podařilo takřka zaplatit, proto považuje za úspěch. „Mnohem méně se díky tomu obáváme vývoje další podobně obsáhlé hry,“ vysvětluje Grip.

Jako problémový v rámci prodejů však vnímá fakt, že se SOMA pohybuje na pomezí dvou žánrů. „V praxi to znamená, že pro některé fanoušky hororu může být příliš sci-fi a naopak. Podle nás ta kombinace funguje dobře. Ale je dost dobře možné, že to některé potenciální kupce odradilo,“ přemítá Grip.

Prodeje jejich předchozí série se prý po vydání hry SOMA propadly. Obdobné to ostatně bylo pro značku Penumbra po vydání her Amnesia. V tomto případě však Grip situaci považuje za pochopitelnou, hry si byly podobnější.

SOMA je však podle jeho názoru výraznějším krokem novým směrem, přesto kvůli ní předchozí projekty od Frictional Games přicházejí o tržby. Příště proto studio plánuje nové značky navrhovat tak, aby se od předchozích her odlišovaly ještě výrazněji.

SOMA

Díky uspokojivým prodejům navíc tvůrci plánují nabírat nové vývojáře. Cílem je pracovat ve dvou týmech a vytvářet dva tituly zároveň. „Souběžnou tvorbou více projektů můžeme hry vydávat mnohem rychleji. Díky tomu můžeme více experimentovat. Nemusíme se pak na každý projekt tolik spoléhat jako na zdroj peněz,“ tvrdí Grip.

Vývojáře v souvislosti s tím nabádá ke sledování webu Frictional Games. Firma totiž v blízké době vyhlásí nábor na nové pozice. Projekty od studia navíc vznikají na základě on-line spolupráce, a přihlásit se tak může každý nezávisle na místě bydliště.

Autor:




Zpestřete váš jídelníček
Zpestřete váš jídelníček

Inspiraci a zajímavé recepty najdete na eMimino.cz

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.