Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Twilight Entertainment o GreenMoonu

  12:00aktualizováno  12:08
Twilight Entertainment je amatérská litevská firma, která v současné době připravuje svůj první projekt - gigantické on-line RPG GreenMoon. Na rozdíl od některých vývojářských společností nedělají okolo svého produktu žádné tajnosti, a tak nám vcelku ochotně poskytli toto interview.
Ramunas Urbonas (vlevo) a Henrikas Simonavicius (vpravo). Té slečny mezi nimi si prý nemáme vůbec všímat :-)

Twilight Entertainment je amatérskou herní firmou. Jak velká je, kolik v ní pracuje lidí?
Henrikas Simonavicius: Naše firma se skládá z pětice nadšenců, přesněji tří programátorů a po jednom grafikovi a zvukaři. Ramunas Urbonas se stará o programování enginu a nástrojů, Sigitas Limontas a Wild Sounds o síťovou podporu, DarkCloud je zodpovědný za hudbu a efekty, no a já dělám 2D/3D grafiku a pokouším se to vše dávat dohromady. No a taky máme hodně fanoušků ;].
Ramunas Urbonas: K popisu Henrikase si dopiš "génius".

Kdy vás poprvé napadlo začít dělat na GreenMoonu?
Henrikas Simonavicius: Nápad přišel asi před rokem, kdy jsme všichni testovali betu Asherons Call. Tato hra nás velice zaujala. Začali jsme sbírat informace o 3D programování, siti a tak. No a kódování naší hry začalo 14.2.2000 (šťastný Valentýn). Teď už tedy na projektu děláme pět a půl měsíce.
Ramunas Urbonas: No a současný stav GreenMoonu je více než působivý.
Henrikas Simonavicius: Je to náš první projekt, a tak je pro nás impozantní ;].

Čí to byl všechno nápad?
Henrikas Simonavicius: Můj a Ramunasův. Hodně jsme diskutovali o možnostech a chybách v Asherons Call. Nakonec nás to chytlo natolik, že jsme se rozhodli pustit se do tvorby vlastní hry, do které jsme zapojili plno nových nápadů.

Máte tam v Litvě někoho, kdo vám zajišťuje hardwarové či jiné zázemí?
Ramunas Urbonas: Nemáme vlastně žádnou finanční podporu.
Henrikas Simonavicius: Ne, zatím se nikdo neukázal. Nedávno jsme sice dostali nabídku od vydavatele, ale myslím si, že by raději viděl nejdříve dokončený projekt. Jediný, kdo nám vlastně nějakým způsobem pomáhá, je naše univerzita - ta nám dodává připojení k internetu.

Poslední verze 1.03 ukazovala "jen" nádhernou grafiku GreenMoonu. Co se chystáte implementovat do verze 1.04?
Henrikas Simonavicius: Měli bychom mít postavy, interface a podporu sítě. Zrovna nyní pracuji na pohybu postav a stavím interface. Sigitas připravuje výměnný systém klient - server a Ramunas pracuje na zapojení mapy. Beta testeři by nám měli pomoci optimalizovat hru s více hráči.
Ramunas Urbonas: Taky si myslím, že v nové verzi již nebude singleplayer a hra se tak stane pouze záležitostí multiplayeru.

Čtenáři BonusWebu budou mít šanci stát se oficiálními beta testery verze 1.04. Můžete sdělit, kdy bude nová verze dostupná?
Henrikas Simonavicius: Oficiální beta test bych chtěl spustit letos na podzim, ještě nevíme jestli to bude s verzí 1.04 nebo 1.05. Zbývá ještě hodně práce, ale zatím postupujeme dobře. Sigitas slíbil že to do té doby dokončíme.
Sigitas Limontas: :). Určitě to stihneme, věřím tomu.
Ramunas Urbonas: Ještě nevíme, jak hodně ovlivní náš projekt zaměstnání, které teď sháníme.

Kolik hráčů si bude moci zahrát na beta serveru GreenMoon? Dají se očekávat nějaké problémy, například s přelidněním a následným pádem serveru, jako tomu je často u Battle.netu?
Henrikas Simonavicius: To bude asi náš hlavní problém. V současné době máme server, ten ale pro rozsáhlejší betatestování pravděpodobně stačit nebude. Počet možných hráčů bude ovlivněn i serverem - připravujeme proto tedy co nejrychlejší systém, který bude schopen zpracovat velké množství hráčů (pozn. autora - problémy se serverem jsou alespoň pro Českou republiku díky BonusWebu vyřešeny, za účelem on-line hraní GreenMoonu jsme totiž dali k dispozici jeden z našich serverů).

Pojďme si říci něco o hře samotné. Co byste mohli říct o pravidlech?
Henrikas Simonavicius: Připravujeme prostředí pro velké množství hráčů. Bude v něm zahrnuto plno pravidel, které budou říkat co hráč může a co nesmí.
Ramunas Urbonas: Bude to dobrodružná RPG hra, ale snažíme se udělat něco lepšího než jen klasickou AD&D hru.
Henrikas Simonavicius: To je pravda, snažíme se najít originální řešení na každý problém.

Takže můžeme očekávat nová, dosud v žádné hře nepoužitá pravidla? Můžete některé z nich popsat?
Henrikas Simonavicius: Moc toho popisovat nebudeme. Hodně jsme si vzali z různých on-line RPG, hodně máme i z vlastní hlavy. Myslím, že současné hry nemají dobře řešenou situaci s Player Killery (mnohdy se užívá zkratka PK - pozn. autora). V tomto se GreenMoon pokusí excelovat. Taky máme spoustu dosud nevídaných ras, jmenujme třeba Inquisitor a ShapeShifter.

Kresba Ramunase Urbonase

A jak to bude s herním světem? Bude existovat více světů, nebo pouze jeden, který bude spojován několika servery?
Henrikas Simonavicius: Bude existovat jen jeden jediný svět, který bude spojen několika servery a hráči nebudou mít šanci se zapojit do jiného. Ještě nevíme jak to bude s jednotlivými regiony. Zvládnout tak velký počet hráčů bude asi problém, a proto bude pro každou oblast nejspíše zvolen administrátor, který se o ni a její obyvatele bude starat.

A pouze tedy administrátor bude mít možnost zásadně měnit věci (stavět nová města, vyrábět nové předměty atd.)?
Henrikas Simonavicius: Ano, ale budeme se snažit být otevření pro každý zajímavý nápad a také je budeme realizovat. A s ohledem na to budou vybíráni admini. Chceme vytvořit takový klidnější svět, který čas od času naruší nějaká ta obrovská příšera a ta se bude snažit zlikvidovat vaši vesnici ;].

Jak velká bude hrací plocha?
Ramunas Urbonas: Původně jsme mysleli, že to bude pouhých 40x40 km. Nyní si ale uvědomuji že vytváříme monstrum, které bude několikrát větší. Doufám že se nám v tom hráči neztratí.
Henrikas Simonavicius: Nejlepší nápad je udělat prostředí flexibilní, tedy aby se jeho rozměry daly libovolně měnit dle počtu hráčů a serverů zapojených do systému.

Budete nějak zabezpečeni proti cheatařům?
Ramunas Urbonas: Je to Henrikasův nápad, abychom dělali super-bezpečnou hru. Ta vznikne na úkor rychlosti, ale kvalita a bezpečnost by měla mít v tomto přednost.
Henrikas Simonavicius: Cheateři jsou jako hackeři, vždycky hledají díru v systému, které hned využijí. Pokusíme se tomuto zamezit a v případě, že by se někomu podařilo prorazit náš obranný systém, jsme vymysleli různé pokuty.
Ramunas Urbonas: Myslím, že nejlepší a nejjednodušší pokutou za cheatování bude ztráta účtu...
Henrikas Simonavicius: Největší problém je vždy rozhodnout, co je cheatování a co ne.

Jak to bude se smrtí?
Ramunas Urbonas: Nechceme hráčům moc kazit zážitek ze hraní. Proto po smrti nastane jednoduchý respawn na bezpečné místo se snížením některých bodových hodnot. Chceme také zamezit umírání, když se vám hra trhá.
Henrikas Simonavicius: Tresty na hodnotách jsou důležité. Doufám že nám pomůže beta testování - nechceme totiž, aby se vaše smrt stala příšernou záležitostí, kterou po zbytek hry budete horko těžko vydýchávat. Zato se nám nelíbí ani možnost neustálého umírání některých postav, které už budou natolik líné aby se uzdravovaly a raději se nechají zabít.

Bude se jednat o ztráty zlata či zkušeností?
Ramunas Urbonas: Hráč bude moct ztratit jak zlato, zkušenosti a hodnoty, tak i své vybavení a zbraně.

Všichni tvoříte GreenMoon ve svém volném čase, což bohužel zpomaluje vývoj. Nejspíš to je předčasná otázka, ale kdy si myslíte že dokončíte GreenMoon?
Sigitas Limontas: Máš pravdu - je to předčasná otázka.
Ramunas Urbonas: Doufáme, že náš zápal pro věc a podoba GreenMoonu osloví některého z vydavatelů.
Henrikas Simonavicius: Mě se na nic neptejte ;]. Já jen realizuji své sny... a jsem opravdu šťastný, jak GreenMoon v současné době vypadá.

Máte nějaké plány na nové hry po vypuštění GreenMoonu?
Henrikas Simonavicius: Mám více nápadů na hry, než na kolik mi bude stačit jeden život ;]. Ale po GreenMoonu si na chvilku odpočinu...
Ramunas Urbonas: Po dokončení této hry budu slavný a bohatý, a tak si dám na chvilku dovolenou a pak uvidím ;).

Děkuji za rozhovor a přeji vám plno úspěchu při tvoření GreenMoonu a shánění vydavatele.
Henrikas Simonavicius: Také děkuji.
Ramunas Urbonas: Není zač ;).

Autor:


Témata: hacker, Testování


Nejčtenější

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Další z rubriky

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

GTA 5
Prestižní škola využívá Grand Theft Auto 5 jako učební pomůcku

Kanadská prestižní střední škola Royal St. George’s College využívá Grand Theft Auto 5 jako učební prostředek, na kterém studentům ukazuje zakořeněné...  celý článek

Počítačové hry na Olympijských hrách
Pořadatelé pařížské olympiády přemýšlí nad zařazením počítačových her

Pořadatelé letních olympijských her, které se uskuteční ve Francii v roce 2024 , zvažují zařazení počítačových her mezi sportovní disciplíny.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.