Hikim

Hikim

Týden na Plných Hrách - asociální Japonec

  • 6
Kvalitní RPG s neskutečně detailním vykreslením hlavní postavy, jeho psychologických pochodů a možřná také trochu smutného osudu

Hra týdne

Hikkikomori Quest - asociál a PC maniakHikkikomori Quest - asociál a PC maniak  
Hodnocení: 9/10

Hlavní hrdina Hikkikomori Quest má opravdový problém. Zároveň jde o „živoucí“příklad toho, jak může internet pomáhat, ale zároveň podkopávat nohy. Hikkikomoriho bych totiž označila za největšího počítačového nadšence všech dob.

Je tomu již více než rok, co naposledy opustil svůj vlastní domov a ostatně je to na něm docela znát. Je zcela asociální, zklamaný ve veškerém lidstvu a navíc se venkovního světa bojí. Že by se do něj mělk doopravy vypravit, o tom jej přesvědčí nejen obrovský nedostatek jídla, ale také banda internetových jedincům, kteří si dělají srandu z jeho zoufalé zprávy kdesi na fóru. Místo aby se mu snažili pomoct, poradí mu aby se zabil a tato odpověď dokonce přijde v několika verzích.


Recenze

Abstruse Ball - záludné míčkyAbstruse Ball - záludné míčky
Hodnocení: 8/10

S freewarovou chuťovkou Abstruse Ball jsem si poklidně zavzpomínala na doby, kdy ještě mobilní telefony disponovaly pouhými černobílými displeji. Tvorba mobilních her v tomto období byla značně omezená a přesto vznikaly takové skvosty jako remake starší hry, v němž se vzhlédla i moderní předělávka Abstruse Ball, které rozhodně přijdete na chuť. Princip je totiž neskutrečně jednoduchý, v tomto případě i poměrně graficky atraktivní. To ale nic nemění na faktu že v podobné kategorii her vévodí zejména hratelnost. A tak se ocitáme v ryze 2D prostředích, kde se hra odehrává v přesně ohraničeném poli.


Big Building Boom Blues - adrenalinové slaňováníBig Building Boom Blues - adrenalinové slaňování
Hodnocení: 6/10

Adrenalin v krvi je možné vyvolat mnoha způsoby. Pokud nefandíte bunji jumpingu či jiným hazardním sportům, může vám krev v těl rozproudit trocha pohybu v opravdu ohromných výškách. Dívat se dolů rozhodně nevyplácí, v Big Building Boom Blues je nejlepší myslet jen na to, jak nejrychleji zachránit holý život. Hlavní hrdina je jakýsi ninja či jiný ozbrojený bojovník převlečený do přiléhavého kostýmu, v němž by ho podle všeho nemělo být zrovna vidět. Ostatně po herní obrazovce se pohybuje v noci, zahalen právě v tomto oblčení a jediné, co tak nějak vystupuje na povrch je čistě bílé lano zařící do okolního prostředí. To vlastně na začátku zaháknete na horní straně střechy, pevně se jej přichytíte a začínáte slaňovat.

Ruin - létání a zabíjeníRuin - létání a zabíjení  
Hodnocení: 7/10

Těžko říct proč jsou 3D akční hry mez istudenty zahraniční univerzity Digipen tak oblíbené. Každý si chce zkrátka vyzkoušet práci s 3D prostorem a akční hra je tak nějak nasnadě. Navíc se poměrně snadno napojuje na internet či síť a základna hráčů taktéž nepatří k těm nejmenším. Ruin má tedy vlastně ty nejlepší předpoklady uspět. Co se prvního dojmu ze hry týče, jedná se o řemeslně dobře zvládnutou záležitost, která ale technickou stránkou dech nejspíše nikomu nezastaví. Navíc nabídí pouze jednu jedinou mapu, což bych považovala za významné plus hned na začátek.


I Was in the War - válka trochu jinakI Was in the War - válka trochu jinak 
Hodnocení: 7/10

I Was in the War podle názvu může působit jako vojenská akce či bezduchá střílečka. Ve skutečnosti jde o originální i když graficky trochu jednodušší záležitost ze zahraniční soutěže – primárně tedy jde o minihru určenou k odreagování. To ale vůbec neubírá na její zábavnosti. Ostatně ani zpracování na tom není nijak nejhůře a po chvilce hraní v něm jistě také najdete jistý druh stylovosti a poutavosti. Přejděme ale k popisu hry samotné. V té ovládáte jednoduše zpracovaného panáčka v bílé barvě.


Crunch Time - blondýnky v akciCrunch Time - blondýnky v akci
Hodnocení: 8/10
Dvě pohledné blondýnky bojující za záchranu našeho světa? To zní jako zrealizovaný sen milovníka sci-fi když k tomu přičteme celkové zasazení hry a jejich netradiční kostýmy, jako vystřižené ze sci-fi filmu. Tomu odpovídá i ladění intra, kder se setkáváme s oběma blondýnkami, přičemž jednu z nich dokonce přistihneme při troše posilování (slabá by ostatně v boji proti podobným nepřátelům rozhodně neobstála). Po troše přemlouvání se obě poslušně vydávají ke kapitánovi, který jim skrze lehce rozšumělou obrazovku prozradí, co se od nich vlastně očekává.

Cursor Assault - bránit a zabíjetCursor Assault - bránit a zabíjet
Hodnocení: 6/10
Cursor Assault na mě z obrázků jasně působil jako předělávka Tower Defense, oblíbené flashové hry. Ve skutečnosti ale ono slovíčřko Cursor v názvu není na svém místě jen tak pro nic za nic. Ve skutečnosti totiž sehraje daleko větší roli než v jiných podobných hrách. Nejdříve si pojďme vysvětlit základní princip Tower Defense. Jedná se o obrannou hru, kde má hráč za úkol uchránit danou základnu před nájezdníky. Ti vždycky přichází ve vlnách což většinou vypadá tak, že jedna končí, je malý moment pauza a následně přichází další ještě těžší protivníci. V případě této hry nejsou pauzy téměř znatelné, proto se musíte opravdu otáčet. Dalším důležitým faktem je, že v obraně pomáhají speciální mechanismy neboli věže.


R.P.G: Rocket Propelled Guts - akce s mnoha módyR.P.G: Rocket Propelled Guts - akce s mnoha módy
Hodnocení: 7/10
R.P.G. Je možná trochu nešikovně a možná trochu záměrně zvolený název pro akční hru. Může být trochu matoucí, že pod zkratkou, která je téměř totožná s žánrem RPG se skutečně neschovává role playing game ale Rocket Propelled Guts!, frenetická akční hra ve velkém stylu. R.P.G. Bylo mezi zahraničními hráči poměrně očekávaným a také vřele přijatým projektem, proto mu hráči s radostí odpustili onu výraznou vadu na kráse, díky níž u mě hra ztratila na sympatiích hned na začátku. Zcela totiž chybí mód singleplayeru. Pokud tedy po ruce nemáte od jednoho do třech kamarádu svolných k hraní, můžete tak maximálně na vlastní pěst pobíhat po mapách.

Avoid the Evil Space Eel - v rytmu bubnůAvoid the Evil Space Eel - v rytmu bubnů
Hodnocení: 7/10
Nifflas, to je na freeware scéně pojem. Pokud se tedy objeví nová ha a i když se jedná o minihru určenou do soutěže, jako je v tomto případě, většinou přichází s velkým očekáváním. Nebudu vám tady hned od začátku básnit o tom, jak je Avoid the Evil Space Eel skvělý a zábavný, jistpu dávku originality mu přesto upřít nejde. A přítom na první pohled vypadá zcela tuctově. Ten kdo si nepřečte důkladně úvodní obrazovku a hru bez váhání spustí, bude ji mít za klasickou 2D hru, kde musíte projíždět přichystanou dráhou a zároveň unikat potvoře (Eel) jež vás bez ustání dohání. To by ale bylo na Nifflase trochu málo, proto je třeba pomaličku odhalit k čemuž že vlastně jsou klávesy AS a nebo dvě tlačítka myši. O zbraně se očividně nejedná alespoň v tom pravém slova smyslu. Nifflas totiž pro všechny hráče připravil trochu netypickou lahůdku.

Tinte - krev a zvířataTinte - krev a zvířata
Hodnocení: 7/10
Černá a bílá barva včetně odstínů mezi tím zcela stačí na vykouzlení zajímavého herního světa. To nám již dokázala velká spousta vývojářů, proto nebyl důvod přistupovat k Tinto se skepsí. Pohledem na obrázky jsem spíše nechápala, proč se v zahraniční soutěži neumístila výše. Po spuštění mi ale rázem došlo, že grafické pozlátko není to nejdůležitější. Z poslední věty máte možná tendence dát od Tinto ruky okamžitě pryč – to by ale byla ohromná škoda. Není to v žádném případě hra špatná, ovšem má své mouchy. Vezměme to ale pěkně po pořádku – jedná se o arkádu nebo hopsačku, chcete-li.

Go Beryllium - válka mezi atomyGo Beryllium - válka mezi atomy
Hodnocení: 7/10
První místo a 2000 dolarů, tak to musí být panečku bomba, řeknete si možná. Tak totiž dopadla na první pohled nenápadná hra Go Beryllium, jež spadá mezi akční 2D střílečky. Na první pohled disponuje klasickou výbavou ale přesto je něčím výjimečná. Na Go Beryllium se vám zalíbí hned několik věcí. Za prvé je to poměrně vkusně vytvořená technická stránka. I když by si někdo mohl stěžovat na jednoduché tvary a ne zrovna výrazné barvy, vše působí vkusně, nepřeplácaně a perfektně to do sebe zapadá. To vše vlastně svým způsobem souvisí s celkovým zasazením do molekulárního světa. Všem chemikům a jiným obdivovatelům této vědní disciplíny se jistě radostí rozzáří oči až na první pohled uvidí všechny ty molekuly a atomy v akci. Ačkoliv nejsem tak úplně chemik, troufám si tvrdit že i vámi ovládaný objekt patří k jakémusi druhu atomů a jím vysílané projektily by mohly odpovídat protonům nebo snad elektronům.

Fedora Spade Episode 4: The Last Job - detektivka se silným příběhemFedora Spade Episode 4: The Last Job - detektivka se silným příběhem
Hodnocení: 8/10
Série adventur Fedora Spade není na freeware scéně žádnou novinkou. Nějaké ty kousky naleznete dokonce i v archivu zde na Plných Hrách, sám autor pak většinu epizod a dílů pečlivě nalinkoval v tomto threadu na zahraničním fóru, kde zároveň ohlašoval vydání této nejnovější epizody detektivní série. A pokud se vám zalíbí, budete link výše zmíněný rozhodně potřebovat. Já osobně bych Fedora Spade označila za primárně textovou hru nové generace. To v praxi znamená jen jediné – neodehrává se na příkazové řádce, není pouze černobílá a disponuje také několika jednoduchými obrázky.

Colourbind - hrátky s fyzikouColourbind - hrátky s fyzikou
Hodnocení: 7/10
Colourbind se účastnil již uzavřené zahraniční soutěže, kde obsadil skvělé třetí místo. To byl vlastně jeden z hlavních důvodů, které mě podníétily k tomu tento projekt stáhnout a vyzkoušet. Původně jsem totiž znala jen několik málo screenshotů a řekněme si to na rovinu, ty nevypadají zrovna nejlépe. Naštěstí je při hraní všechno jinak a já mohu s čistým svědomím prohlásit, že je třetí místo zasloužené. Základem je malé vozítko. Mohlo to být celkem slušné autíčko, kjdyby si autoři dali s grafickou stránkou trochu víc záležet. Buď je tlačil čas nebo zkrátka uznali, že destička s kolečkama lehce podobná skateboardu stačí. Ostatně v hratelnosti nepoiznáte žádný rozdíl a o tu zde jde především.

Stench Mechanics - žena ve vesmíruStench Mechanics - žena ve vesmíru
Hodnocení: 6/10
Pokud se trochu zajímáte o freeware scénu, jistě jste zaznamenali, že valná většina v současné době profláklých jmen, kteří vydávají originální herní projekty, pochází z chladného severu. Norsko, Švédsko, Finsko – to je aktuální kolébka kvalitních herních designerů. A tak vlastně vzniklo setkání nezávislých tvůrců nazvané No More Sweden. Vedle sdílení rad a tipů vzniklo i pár her, přičemž tuto má na svědomí starý známý Cactus. Cactus chrlí hry jako na běžícím pásu – v posledním měsíci jsme se dočkali minimálně dvou, přitom žádná není vyloženě odfláknutá nebo nezajímavá. Stench Mechanics je primárně adventura, která vznikla v částečné časové tísni, což se na ní podepsalo.


Témata: Posilování