Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Udělat dobrou hru nestačí, prodeje Tyranny jsou zklamáním

aktualizováno 
Ani úspěšné přijetí od odborné kritiky, ani vynikající průměrné skóre od běžných hráčů nedělá hru úspěšnou.

Herním matadorům z Obsidian Entertainment se sice podařilo vytvořit více než kvalitní titul (od nás si v recenzi odnesl krásných 85 %), ale skutečné prodeje zůstaly daleko za očekáváními.

Podruhé do stejné řeky

Tyranny

Tyranny je hodně ukecaná hra, což už se dnes moc nenosí

Když v roce 2012 žádali experti na hry na hrdiny z Obsidian Entertainment milion amerických dolarů na vývoj duchovního nástupce kultovních Baldur’s Gate, přišlo to spoustě lidem jako přehnané. Požadovaná částka se nakonec nashromáždila už během prvního dne, celkově se za dobu kickstarterové kampaně podařilo vybrat na Pillars of Eternity miliony rovnou 4. I po vydání se hra prodávala jako teplé rohlíky a když připočítáme i vřelé přijetí kritiky, zdálo se, že pánové v Obsidianu narazili na zlatou žílu. Teď se však ukázalo, že tak snadné to nebude.

Když si odmyslíme celý unikátní koncept hry za špatnou stranu, což je hlavní a v podstatě i jediné lákadlo, vypadá Tyranny na obrázcích prakticky totožně jako Pillars of Eternity. A když se na ni podívám z trochu větší dálky, tak i jako všechna ostatní legendární RPG postavená na enginu Infinity. Jenže doba pokročila a zatímco kolem přelomu tisíciletí se jednalo prakticky o mainstream, dnes už je situace jiná. Ať se vám to líbí nebo ne, RPG žánr se transformoval a teď patří intenzivním titulům jako Dark Souls nebo Skyrim.

Shams Jorjani

Shams Jorjani z Paradox Interactive přiznal, že prodeje Tyranny jsou zklamáním

Všichni jsme si u Pillars of Eternity s láskou zavzpomínali na staré dobré časy. Pod tíhou stovek stran nic neřešících dialogů, stejně jako extrémního množství generických a obtížně ovladatelných soubojů hru většina lidí ani nedokončila (podle statistik vidělo outro jen 10 % lidí). Pustit se znovu prakticky do toho samého se proto chce málokomu.

Být OK nestačí

„Všichni jsme doufali, že situace bude lepší“ uvedl v rozhovoru pro internetový magazín PCGamesN viceprezident firmy Paradox, která pro Tyranny fungovala jako vydavatel, Shams Jorjani. V prostředí, kde marketingoví specialisté hodnotí slovy amazing a wonderful i titul, který nejde první měsíc ani spustit, je takové přiznání nebývale upřímné.

Torment: Tides of Numenera

Torment: Tides of Numenera je další z řady her, které cílí především na nostalgické publikum

Tyranny dále hodnotí jako hru s dlouhým ocasem, což znamená, že sice čerstvě po vydání nezbourá nákupní rekordy, ale na druhou stranu si udrží jistou stabilní úroveň prodejů dlouhodobě. Což také není k zahození. Jenže takové nákupy se často odehrají ve větších či menších slevách, takže to ve výsledku tak jako tak znamená méně peněz. Jak pro autory, tak pro vydavatele.

Svou roli určitě hraje i fakt, že v Tyranny hrajete za ty zlé. To sice ocení zkušení hráči, pro něž je to po nekonečných záchranách světa příjemné zpestření, ale většina lidí prostě chce být hrdinou bez bázně a hany, na jehož bedrech závisí osud celého světa.

Hardcore ukecaných RPG, které vypadají jako z minulého století a ukousnou vám ze života desítky hodin volného času, se prostě na trhu uživí jen určitý omezený počet. Obsidian ale už dokázali tuto poptávku uspokojit a teď si konkurují sami sobě. Kromě Pillars of Eternity a Tyranny tu navíc máme Wasteland 2 a Torment: Tides of Numenera, v nedaleké budoucnosti už se na nás chystá Wasteland 3 a Pillars of Eternity 2. Tohle je prostě moc i na člověka, který by nehrál nic jiného.

V Obsidianu by možná měli přemýšlet nad tím, jak na své hry nalákat i nové publikum. To staré už je totiž zřejmě vytěžené zcela do mrtě.

Autor:




Nejčtenější

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Další z rubriky

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

League of Legends
Slavný fotbalista vyhrál soud s autory League of Legends

Slavný nizozemský fotbalista Edgar Davids uspěl s žalobou proti provozovatelům hry League of Legends. Jedna z postav se totiž notně inspirovala jeho vzhledem.   celý článek

Počítačové hry na Olympijských hrách
Pořadatelé pařížské olympiády přemýšlí nad zařazením počítačových her

Pořadatelé letních olympijských her, které se uskuteční ve Francii v roce 2024 , zvažují zařazení počítačových her mezi sportovní disciplíny.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.