Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Tyranny jste vůdcem temné strany. Hra staví konvence na ruby

  11:03aktualizováno  11:03
Ve hrách na hrdiny bývá zvykem, že jste zástupcem dobra a snažíte se svět uchránit před zlem. Vývojáři z Obisidan Etertainment se však rozhodli, že žánrové konvence hodí za hlavu. V nově ohlášeném projektu Tyranny jste proto zástupcem utlačovatelské strany, která v souboji dobra a zla vyhrála.

Zapomeňte na úvod plný úsměvných úkolů a neohrabaného máchání mečem. V Tyranny jste Fatebinder. Obávaný válečník, který má nastolit pořádek ve světě zpustošeném válkou.

Koncept vznikl na základě diskusí autorského studia Obsidian Entertainment (Pillars of Eternity, Fallout: New Vegas, Neverwinter Nights 2), které přemítalo nad zvyklostmi ve hrách na hrdiny. A o závěrech pohovořilo se serverem PC Gamer.

Zástupci Obsidianu dospěli k jednoduchému stereotypu. Býváte dobrák bez zkušeností a postavení, který si postupně získává prestiž. Hry končí soubojem se zlem, jímž svět osvobodíte. A Tyranny má být přesným opakem.

Fatebinder je proto jedním z vůdců zlé strany, která vyhrála válku. I když „záporáci“ zvítězili, někdo musí nastolit nový pořádek a zabránit úpadku světa. A ten někdo jste vy. Řešíte proto spory mezi jednotlivými armádami a snažíte se předejít chaosu.

Tyranny
Tyranny
Tyranny

Vývojáři chtějí zajistit atraktivitu i při opakovaném hraní

Podobu Tyranny mají zásadním způsobem ovlivnit volby, které učiníte ještě před započetím hry. Jednotlivé události během války na základě toho dopadnou odlišně, což vede k odlišným osudům celých měst ale i jednotlivých obyvatel světa.

V jednom scénáři například město Plainsgate válka citelně poničila a sužují ho zemětřesení. V druhé variantě však dobývání dopadlo ještě o poznání hůře, z města zůstala jen polovina a jmenuje se Halfgate.

Odlišný průběh války má na hru i další dopady. V prvním případě je frakce Scarlet Chorus spřátelenou stranou, v druhém sledu událostí hlavního hrdinu vnímají jako nepřítele.

Tyranny
Tyranny

Úvodní volby mohou mít také dopad na úkoly, které během průchodu titulem budete plnit. Ve světě s Plainsgate od postavy nazvané Beastman můžete získat cenné informace, ve scénáři s Halfgate se ho pak vydáte zabít.

Jedno dohrání Tyranny by tedy k úplnému prozkoumání příběhu stačit nemělo. A jak odlišné podoby světa budou, půjde posoudit již v průběhu letošního roku, kdy hra vyjde. O podporovaných platformách tvůrci zatím nehovoří.

Autor:




Nejčtenější

Assassin's Creed: Rebellion
Chystaný mobilní Assassin's Creed: Rebellion děsí infantilní grafikou

Chystaná mobilní hra na motivy populární série kopíruje úspěšný Fallout Shelter. Model free 2 play a dětská grafika však běžné příznivce série příliš...  celý článek

Vanille
10 nejotravnějších videoherních postav

Tvůrci se obvykle snaží o to, aby postavy ve videohrách byly zapamatovatelné. Některé díky tomu, že jsou velmi sympatické, jiné jsou skvostnými padouchy, ale...  celý článek

Hosteska na E3 2003
Komentář: Je výstava E3 svátek všech hráčů, nebo jen oslava konzumu?

E3 je tradičně pro herní průmysl událost roku. Vzhledem k tomu, že většina zásadních oznámení je zveřejněna na tiskových konferencích vysílaných v přímém...  celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
Snažit se o otevřený svět byla chyba, kají se tvůrci zabugované hry

Sniper: Ghost Warrior 3 byla ambiciózní hra, která se však nevydařila úplně podle tvůrčího záměru. Autoři přiznávají, že pustit se do vývoje otevřeného světa...  celý článek

Gary Oldman ve Star Citizen
Nejsme ve finanční tísni, vyvrací autoři Star Citizen

Chris Roberts a jeho tým vyvracejí domněnky, že by hra, která vybrala od fanoušků přes tři miliardy korun, byla ve finančních potížích.  celý článek

Další z rubriky

Bioware zřejmě chystá pokračování svých oblíbených sérií
Bioware něco chystá. Bude Dragon Age 4 nebo Jade Empire 2?

Mark Laidlaw, kreativní ředitel z Biowarem, naznačil, že sci-fi střílečka Anthem není jediná hra, kterou tito slavní vývojáři chystají. Vedle očekávaného...  celý článek

Sega Forever
Sega Forever sází na nostalgii. Herní klasiky budou na mobilech zdarma

Sega vydá v rámci kolekce Sega Forever hry z konzolí Master System, Mega Drive, Dreamcast a dalších na chytré telefony a tablety s iOS a Androidem.   celý článek

Machinarium
Na Steamu vyšla definitivní verze českého Machinaria

Na digitální distribuci Steam je k mání definitivní verze výborné české hry Machinarium. Tvůrci změnili engine a přidali několik vylepšení.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.