Final Fantasy Versus XIII

Final Fantasy Versus XIII

Události: Kdo si hraje v USA?

  • 3
Final Fantasy XIII pro PC ** Testujeme Wrath of the Lich King ** Představení DirectX 11 ** Potvrzení vývoje onlinovky od BioWare

Final Fantasy XIIILetošní E3 Media & Business Summit odvál čas, začínají se objevovat konkrétnější zprávy o programu srpnové výstavy Games Convention a nad vším dál vesele panuje strašlivé herní sucho. I tak jsme pro vás posbírali snůšku zajímavostí, jež se ve vzduchoprázdnu po uzavření losangeleského výstaviště prodraly na povrch. A i když vývojáři ze Square Enix šokovali s uvedením JRPG Final Fantasy XIII pro Xbox 360 již na E3 konferenci Microsoftu, se senzacemi ještě neskončili. Na internetu se totiž objevily informace o možném vývoji Final Fantasy XIII pro PC, o čemž se rozpovídal producent Yoshinori Kitase.

Final Fantasy Versus XIIIZatímco JRPG The Last Remnant poběží na Unreal Enginu 3 od Epic Games, hry jako Final Fantasy XIII, Final Fantasy Versus XIII a dosud utajovaná onlinovka od Square Enix využívají nové vývojové prostředí Crystal Tools, umožňující podstatně jednodušší tvorbu multiplatformních titulů. Yoshinori Kitase se dále nechal slyšet, že Final Fantasy XIII je v současné fázi vývoje na PC funkční, ale problémy jim stále dělá PS3 verze a netroufají si odhadovat, jak dlouho potrvá přesunutí na Xbox 360. Ale pozor, pokud vás trailer v závěru E3 konference Microsoftu dostatečně navnadil, na další ukázky a informace ze hry nejspíše nebudete čekat dlouho. Pravidelná tokijská herní akce Tokyo Game Show bude hostit i vývojáře ze Square Enix, kteří se údajně pochlubí s novinkami nejen o Final Fantasy XIII.

World of WarCraft: Wrath of the Lich KingTestujeme Death Knighta!
Jednou z nejočekávanějších her letošního roku je bezpochyby datadisk Wrath of the Lich King pro fantasy MMORPG World of Warcraft. Ten právě praská ve švech pod náporem betatesterů, kteří nadšeně pomáhají Blizzardu s vychytáváním chyb a dolaďováním. Přestože k oficiálnímu oznámení plánovaného termínu vydání dosud nedošlo, vše je na dobré cestě, aby se Wrath of the Lich King do letošních Vánoc objevil a uvedl všechny obyvatele Azerothu pěkně do varu.

Testování Wrath of the Lich King si v redakci vzal na starosti Ondra Zach, který ve World of Warcraft strávil několik let života a přídavek si omrknul již na letošním BlizzConu. World of WarCraft: Wrath of the Lich KingPokud jste se do uzavřené bety nedostali, můžete alespoň omrknout Death Knight talenty na oficiálních stránkách nebo se zapojit do akce na eBay, kde se s beta účty šmelí ve velkém. Nabídky se pohybují v rozmezí od 150 do 300 GBP a rekord drží prodej za 513 GBP, což odpovídá zhruba 15000 Kč!

Příležitostné hráče World of Warcraft a začátečníky určitě potěší, že vývojáři z Blizzard Entertainment opět zrychlují levelování. První kopanec přišel loni s patchem Gods of Zul'Aman, kdy se pro účely rychlejšího nástupu do Outlands v datadisku The Burning Crusade zrychlil postup ze dvacátého na šedesátý level. Stejným způsobem nyní autoři ovlivňují levelování z 60. na 70. úroveň, ale k aktivaci ve veřejné verzi hry dojde až s příchodem datadisku Wrath of the Lich King. Souhlasíte s podobným postupem, nebo se vám naopak příčí? World of WarCraft: Wrath of the Lich KingJako bývalý hráč World of Warcraft jsem v dobách své největší slávy vytáhl pár postav na necelou "padesátku", pak jsem se s nimi pěkně rozloučil a zrušil subscription. S odstupem si však již pár měsíců pohrávám s myšlenkou, že bych do Azerothu znovu nakoukl a svižně si vyleveloval.

Další významnou novinkou, kterou Blizzard Entertainment představí s příchodem Wrath of the Lich King, jsou achievementy. V době vydání datadisku bude k dispozici neuvěřitelných 500 achievementů, spojených se všemi oblastmi World of Warcraft (profese, PvE, PvP, průzkum virtuálního světa atp.) , od triviálních kousků až po skutečně tvrdé oříšky, jež rozlousknou jen hardcore hráči. Úspěšné lovce achievementů nečekají žádné velké odměny, ale pouze drobné bonusy v podobě speciálních tabardů, fun-petů a dalších blbin. World of WarCraft: Wrath of the Lich KingDo boje o další kousky je povede především přirozená lidská soutěživost. Ten, kdo první získá úplně všechny achievementy, se bezpochyby dočká nehynoucí virtuální slávy. :)

Co se děje v trávě...
U onlinovek ještě chvíli zůstaneme, jelikož uplynulé dny přinesly radostnou zprávu všem fanouškům Hvězdných válek, a především těm, kteří si oblíbili prostředí RPG Knights of the Old Republic. Šéf Electronic Arts, John Riccitiello, totiž konečně potvrdil, že BioWare vyvíjí MMO s rytíři ze staré republiky. Vedle fantasy MMORPG Warhammer Online: Age of Reckoning tak jde o další onlinovku, kterou EA v příštích měsících a letech vytáhne z rukávu.

Fable 2BioWare na nové onlinovce pracují od roku 2006 a o vývoji se již pár měsíců vesele spekuluje. Jen doufejme, že Electronic Arts hru co nejdříve oficiálně představí. Srpnová výstava Games Convention by byla ideální, ale raději se nebudeme těšit. Na stále úrodnější pole onlinových titulů by rád vstoupil i Peter Molyneux s Lionhead Studios a v rozhovoru pro Eurogamer prozradil, že by si chtěl střihnout nějakou onlinovku. Zatím však pouze tlachá - to mu šlo vždycky moc dobře - a o samotném vývoji jen přemýšlí. Pokud bych si však měl vybrat, zda si od Lionhead Studios nechám naservírovat Fable 3 nebo Fable Online, s přehledem by zvítězilo další pokračování výtečného singleplayerového dobrodružství.

SporeJak se hraje v USA? Asociace ESA (The Entertainment Software Association) se pochlubila s výsledky pravidelného průzkumu americké herní scény a přišla s několika zajímavostmi. Ve více než polovině amerických domácností (65 %) se hrají hry, ve 38 % rodin najdete herní konzoli a průměrný věk hráče činí 35 let. 40 % z celkového počtu hráčů jsou ženy a hráčky ve věku 18 let a starší (33 %) převyšují počet hráčů do 17 let (18 %). Těch je navíc méně než hráčů starších 50 let, kteří tvoří 26 % z celkového počtu herních fanoušků. I přes tolik oblíbené mudrcování o špatném vlivu her je 64 % rodičů přesvědčeno o pozitivním efektu her na své ratolesti a 94 % nakupuje hry společně s nimi. Kompletní zprávu si v případě zájmu můžete stáhnout z oficiálních stránek.

Universe at War: Earth AssaultNeméně zajímavé jsou plány společnosti Microsoft, která hodlá zdokonalit službu Games for Windows Live pro PC. Multiplayerové dýchánky naštěstí nečeká žádné zpoplatnění, a to ani v případě cross-platform multiplayeru s Xbox 360, a na podzim se počítačoví hráči dočkají dokonce Games for Windows Live Marketplace s možností stahování nového herního obsahu (dema, trailery, wallpapery atp. - zkrátka stejně jako u Xbox Live Marketplace). Stahovat budete moci zdarma, ale na řadu přijde i zpoplatněný obsah.

Gears of War 2Na konferenci Gamefest v Seattlu došlo rovněž k odhalení DirectX 11. Microsoft slibuje kompatibilitu se "starými" DX10/DX10.1 grafickými kartami a samozřejmě podporu nových DX11 kousků. Nového rozhraní se dočkají uživatelé s operačním systémem Windows Vista a novějším a hráčům přinese prý znatelné zlepšení grafiky - např. mozaikování (tessellation) se postará o přirozený přechod mezi předrenderovanými scénami a renderováním v reálném čase. Za zmínku ostatně stojí i možnost využití GPU jako paralelního procesoru nebo údajně lepší využití počítačů s multijádrovými procesory.