Tom Clancy's H.A.W.X.

Tom Clancy's H.A.W.X.

Události: Tom Clancy míří do oblak!

  • 145
Dawn of War II oficiálně ** Datadisk pro Sins of a Solar Empire ** Další sliby ohledně nového obsahu pro Zaklínače ** H.A.W.X.

Tom Clancy's H.A.W.X.Informační sucho nás stále nemilosrdně pronásleduje a skutečně zajímavé herní zprávy za uplynulý týden lze spočítat na prstech jedné ruky. I přesto jsme pro vás opět připravili souhrn informací, které nás v posledních sedmi dnech nejvíce zaujaly. Nejde sice o takovou smršť jako obvykle, ale i tentokrát se můžete těšit na několik nově oznámených titulů, jež mnohým hráčům vykouzlí úsměv na tváři. Začněme tedy rovnou leteckým simulátorem, který s velkou parádou představila společnost Ubisoft. Tento kousek jsme sice nakousli již v září loňského roku, ale pouze velice stručně a ještě pod názvem Tom Clancy's Air Combat. Nyní je tedy již jisté, že bukurešťské studio Ubisoftu vyvíjí novinku pro PC, PlayStation 3 a Xbox 360 s titulem Tom Clancy's H.A.W.X. a vydání je plánováno na letošní podzim. Příběh kampaně, kterou proletíte v singleplayeru i kooperativním multiplayeru až pro čtyři hráče, vás zavede do roku 2012, kdy armádu postupně nahrazují privátní vojenské korporace, jejich moc nebezpečně roste a schyluje se ke třetí světové válce.

Tom Clancy's H.A.W.X.Do akce se tedy dostávají piloti supermoderních stíhaček, do jejichž kokpitů usednou úplní amatéři i ostřílení hráči leteckých simulátorů. Autoři slibují zhruba 50 bojových strojů a speciální asistenční systém Enhanced Reality System (ERS), který umožní začínajícím hráčům pohodové hraní bez nepříjemné frustrace z ovládání či vysoké obtížnosti a zároveň nastaví laťku dostatečně vysoko, aby si na své přišli i zkušení virtuální piloti. Pokud tomu tak skutečně bude, jistě se Tom Clancy's H.A.W.X. vyšvihne s hodnocením hodně vysoko, ale zatím vycházíme pouze z tiskové zprávy, což je třeba brát v potaz. Před samotnou akcí si nicméně zvolíte z mnoha asistentů, kteří vám spoustu činností značně zjednoduší, ať už jde třeba o radary, detekci blížících se raket, systém kontroly poškození, taktickou mapu nebo kontrolu trajektorie zbraní. Sami si tedy určíte, o co všechno se budete muset postarat a co naopak přenecháte na umělé inteligenci. A jakmile prolétnete kampaní a získáte dostatek zkušeností, můžete se vrhnout do onlinových bitev až pro 16 hráčů, v nichž budete sbírat zkušenostní body, vydělávat penízky a pořizovat nové zbraně. Grafika vypadá z prvních screenshotů moc pěkně, ale bohužel není známo, z jaké platformy pochází.

Soulstorm (PC)Co se děje v trávě...
Další oznámenou peckou je zbrusu nové pokračování oblíbené realtimové strategie Warhammer 40,000: Dawn of War ze známého sci-fi světa Warhammeru. První informace o plnohodnotném druhém dílu přinesl belgický herní magazín PC Gameplay a včera jsme se konečně dočkali oficiálního ohlášení. Sci-fi realtimová strategie Warhammer 40,000: Dawn of War II vyjde exkluzivně pro PC příští rok na jaře, poběží na interně vyvinutém a samozřejmě i notně vylepšeném Essence Enginu 2.0 a její vývoj mají opět na starosti strategičtí mágové z týmu Relic Entertainment. O samotné náplni hry toho ještě bohužel moc nevíme a k dispozici nejsou ani screenshoty, takže se zatím musíme spokojit s málem. Warhammer 40,000: Dawn of War II nabídne opět několik hratelných ras, dočkáte se nelineární singleplayerové kampaně i kooperativní multiplayerové kampaně. Autoři kladou velký důraz právě na zmiňovanou nelineárnost a plně zničitelná prostředí. A pokud do hry chcete nahlédnout s předstihem a vyzkoušet v uzavřené betě, na co se v plné verzi můžete těšit, měli byste si pořídit aktuální datadisk Soulstorm pro původní Warhammer 40,000: Dawn of War.

Sins of Solar Empire (PC)Mezi aktuální strategické lahůdky patří i oceňovaná vesmírná RTS Sins of a Solar Empire od Ironclad Games a Stardock. Přestože jde o skutečně výjimečný počin, do České republiky se zatím nedostal a pořídit jej tak můžete pouze v digitální verzi. I přesto však stojí za hřích a Sins of a Solar Empire by si neměl nechat ujít žádný fanda vesmírných strategií. Největším nedostatkem této hry je každopádně absence příběhové kampaně a tu vývojáři hodlají přidat v chystaném datadisku. Tuto bezpochyby zajímavou informaci vypustil do světa Brad Wardell, prezident společnosti Stardock. Zároveň se nechal slyšet, že v přídavku nebudou chybět ani nové hratelné rasy, ale o předpokládaném termínu vydání zatím bohužel nepadlo ani slovo. V současné době je rovněž ve vývoji patch v1.1, který přinese mimo jiné přepracovaný síťový systém pro multiplayerové hry a nové maximální nastavení grafiky, v němž budou vaše grafické karty cedit krev. Při současných nemalých hardwarových nárocích Sins of a Solar Empire bychom se ostatně ani nedivili.

ZaklínačJak to vypadá se slibovaným super updatem a editorem D'jinni pro Zaklínače? Bídně a polský CD Projekt nás popravdě pěkně namíchl. Po odsunutí termínu původně stanoveného na poslední březnový týden jsme se již dalších slibů nedočkali a fandové zkrátka musí držet hubu a krok. Za odklady prý stále mohou problémy s lokalizací nového obsahu. Vedoucí projektu D'jinni Mateusz Kanik z týmu CD Projekt Red v rozhovoru pro The Witcher Vault každopádně naznačil, že dvě oznámená Geraltova dobrodružství nebudou jediným oficiálním bonusem a hráči se kromě haldy fanouškovských modifikací dočkají i dalších příběhů od samotných vývojářů. Má to ale jeden háček - zatím jsme se nedočkali ani první slibované dvojice, ani editori D'jinni.

Z filmu Kronika rodu SpiderwickůPokud jste si oblíbili hry od vývojářů ze Stormfront Studios, máme pro vás smutnou zprávu. Třiatřicetičlenný tým po zhruba 20 letech existence zavírá krám z důvodu nepříznivé obchodní situace. Vzpomeňme tedy alespoň na fantasy third person akci The Lord of the Rings: The Two Towers, akční adventuru Eragon nebo na poslední multiplatformní dílko The Spiderwick Chronicles, jež v našich končinách vychází s profesionální českou lokalizací od CD Projektu (PC verze) a zaujme především hráče z řad dětí a fanoušků stejnojmenného filmu.

Ani herní tituly od Shiny Entertainment už dávno nejsou tím, čím bývaly Earthworm Jim, MDK nebo Sacrifice. Doufejme, že chlapcům prospěje sloučení s týmem The Collective pod taktovkou firmy Foundation 9. Ta společné studio nyní ozdobila novým názvem Double Helix a Silent Hillpozorně dohlíží na vývoj třech multiplatformních titulů, v jejichž čele stojí Silent Hill 5 pro Xbox 360 a PlayStation 3. Jen doufejme, že nám kluci opálení Silent Hill nepokazí - to bychom jim rozhodně neodpustili.

Do vývoje her se hodlá pustit i filmové a televizní studio Paramount, jež bude stavět na starých i zbrusu nových filmech. Přestože v nabídce údajně nebudou chybět klasické tituly pro PlayStation 3 nebo Xbox 360, nosným pilířem se stanou "casual" hry a mobilní kousky pro příležitostné hráče. První hry by se měly objevit ještě letos a již nyní se spekuluje o zpracování filmového Monstra (Cloverfield). Popravdě se nám moc nechce věřit, že má taková hra vůbec šanci na úspěch.