Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

UFO: Aftershock

  12:00aktualizováno  9. prosince 2:14
Pokračování oblíbené české hry je již ve vývoji, tudíž jsme neváhali a vyštrachali pro vás všechny dostupné informace. Již nyní můžeme říci, že Aftershock působí rozhodně zajímavě a fanoušky jistě nezklame!

UFO: Aftershock Série UFO, později X-COM patřila a pro mnohé ještě patří mezi kultovní kousky žánru izometrických tahových strategií, ovšem její kvalita se v průběhu času tak nějak snižovala, až byla sérii před několika lety vystavena stopka. Ta však nebyla až tak definitivní, jak se na první pohled mohlo zdát a velký podíl na tom mají i čeští Altar Interactive, kteří dostali nabídku k vytvoření nepřímého a také neoficiálního pokračování X-COMu. Jak jistě víte, hozenou rukavici zvedli a minulý rok do světa vypustili UFO: Aftermath. To sice po prvních extatických výkřicích v českých recenzích, v zahraničí trochu zapadlo a dá se říci, že množství fandů klasické série i zklamalo, a to z jednoho prostého důvodů – přineslo totiž vlastní nápady i koncept, což někteří hráči kvitovali, jiní méně a další hru zatratili úplně. Každopádně se však dostavil jistý komerční úspěch, jinak bychom se teď nesetkávali u preview na další díl.

Příběh hry přehnanou originalitou zrovna nepřekypuje, na druhou stranu, UFO: Aftershock co také očekávat od sci-fi scénáře ke hře, která nese tak profláklé a všeříkající jméno. Píše se rok 2054 a je tomu přesně padesát let, kdy na zemi došlo ke strašlivé události, kterou reprezentoval minulý díl a děj pokračování dává tušit, že se vaše snahy za záchranu země zřejmě nesetkaly s úspěchem. Lidstvo muselo přesídlit na létající ostrov Laputa a začít zde znovu a lépe. Druhé předsevzetí se ale nepovedlo vůbec naplnit a pro malou skupinku lidí není jiné východisko, než vrátit se zpět na matičku Zemi, která se za ta léta pod nadvládou cizáků trochu proměnila a vaším cílem je ji z pařátů ufounů vyrvat zpět a vrátit ji jejím skutečným vlastníkům – lidem.

UFO: Aftershock rozhodně nebude jen nějakým datadiskem k předchůdci, ale plnohodnotným titulem s mnoha změnami – doufejme, že výhradně k lepšímu. Altar se více, než jiné společnosti, snaží spolupracovat s velice činorodou komunitou hráčů, která je dost možná tím nejlepším zdrojem informací pro úspěšný vývoj. Aftershock je opět rozdělen na dvě samostatné, přesto však kooperující části. Jde UFO: Aftershock o globálně strategický element a taktickou složku hry. Obě mají být notně přepracovány, a to jak po stránce interface, jenž bude zjednodušen, tak co se týče funkčnosti, která dostane komplexnější charakter.

Ve vedení naší války budeme mít poměrně velkou volnost, především v oblasti teritoriální expanze, kterou povedeme, jak se nám zachce.

Ve strategické části začínáme opět v podstatě na zelené louce a s jednou jedinou centrální základnou, přičemž kdysi krásná modrá planeta je zamořena šedozeleným šmejdem z vesmíru, který nemá nic lepšího na práci, než bojovat s lidmi. S centrální základnou je třeba propojovat i všechny ostatní, které v podstatě symbolizují nadvládu nad tou kterou lokací. Ve vedení naší války budeme mít poměrně velkou volnost, především v oblasti teritoriální expanze, kterou povedeme, jak se nám zachce. Důležitý je i zisk k prakticky všemu potřebných surovin a komunikace či rovnou spolupráce s ostatními navrátileckými skupinami lidí. Implementace managemnetu základen vůbec přinese více starostí o podobné „drobnosti“, na druhou stranu nemá být nijak nudná, ba právě naopak. Velkými vylepšeními projde například výzkum, jehož obrazovka nabídne UFO: Aftershock mnohem více hodnotných informací, než tomu bylo v minulém případě, kdy se člověk o vynálezu nic moc nedozvěděl. Také se bude lišit výzkum u mrtvého a živého mimozemšťana – zatímco první vám toho zrovna moc neřekne, z druhého můžete dostat další přídavné informace.

Aftermathu byla vytýkána pozdější stereotypnost misí, které se odehrávaly v podobných, byť náhodně generovaných, prostředích. Tentokrát by snad situace měla být lepší, přibude totiž možnost boje uvnitř budov a popravdě tam strávíme asi nejvíce času. Jak říkají autoři, mise se odehrávají ve zcela jiných lokacích, než minule. Preferovány jsou nejrůznější fabriky, elektrárny, vojenská skladiště či jiné opuštěné komplexy budovy. Ty sice vypadají v podstatě pořád stejně, ale zároveň i jinak, protože se tvůrci chtějí zaměřit na jejich regionální odlišnost a také se s interiéry dají dělat mnohem větší čachry co do taktických manévrů a možností. Prostředí misí zajisté ovlivní i střídající se den a noc, takže mnohdy budete operovatUFO: Aftershock pod rouškou noci, k čemuž je třeba patřičné vybavení.

Velkou roli si zahraje také oceán, který slouží jako alternativní komunikační cesta mezi jednotlivými základnami a nabízí se také otázky, zda bude možné stavět základny na vodě či zda si zabojujeme na mořském dnu. Žel, ani na jednu nemohu odpovědět kladně, tak vám to snad aspoň vynahradí informace, že se nevyhneme akcím na palubách lodí, které budou oceány brázdit.

Tím se pozvolně dostáváme k samotným bojům, které budou opět řešeny tahovým způsobem a opět se v nich spolehneme na řadu vlastních specialistů v těch oblastech, jejichž vývojový směr jim v klasických RPG statistikách určíme. Na řadu přijde i starost o potřebnou výbavu, jejíž počet bude navýšen. Pořádné kvéry budou třeba, protože se na nás chystají mimozemšťané rovnou ze tří frakcí – celkem by mělo jít o patnáct hodně se lišících jednotek. Ty budou mít navíc propracovaná těla s rozličnými zónami, do nichž se můžeme trefit. PoměrněUFO: Aftershock vášnivě se spekuluje v angažování ufounů do vlastní jednotky. Tato informace nebyla potvrzena, ani vyvrácena, což většinou znamená, že na ní něco bude. Pokud si vzpomínáte na Aftermath, zajisté nemáte valného mínění o nepřátelské inteligenci. Ta ovšem dozná značných změn a vývojáři to odůvodňují tak, že hloupí mimozemšťané již vymřeli a nyní budeme mít co do činění s těmi inteligentními, kteří zvládají především kooperaci – kryjí se, léčí se a vůbec dělají takové ty humanoidní věci.

Preferovány jsou nejrůznější fabriky, elektrárny, vojenská skladiště či jiné opuštěné komplexy budovy. Ty sice vypadají v podstatě pořád stejně, ale zároveň i jinak.

Grafický engine je ten samý, jako v minulém dílu, ale dozná samozřejmě četných vylepšení, takže bude vypadat minimálně dobově, navíc u podobných her o grafiku nikdy moc nešlo. Můžeme se těšit na dynamická světla, stíny a další podobné vychytávky. Do vydání zbývá ještě spousta času, jelikož hra vyjde někdy na podzim příštího roku, přesto je již z těchto ranných informací jasné, že by mělo jít o důstojného nástupce pro někoho skvělého, pro jiného horšího Aftermathu. Pokračování tento poměr sil zřejmě nezmění, ba spíše posílí, na druhou stranu, proč ne? Pokud se vám předchůdce líbil, můžete se začít těšit, protože Aftershock nabídne další desítky hodin kvalitní zábavy.

Index očekávání: 80%

Autor:


Témata: UFO, Země (planeta), Zisk


Nejčtenější

Game of Thrones
Využijte velkou slevu na Hru o Trůny a další interaktivní seriály

Interaktivní seriály na motivy Hry o Trůny, Živých Mrtvých nebo Minecraftu jsou nyní v obchodě Humle Bundle k mání za zlomek původní ceny.  celý článek

The Wolf Among Us (PS3)
Telltale připravují pokračování Wolf Among Us, Walking Dead a Batmana

Během letošního ročníku Comics Conu v San Diegu oznámila firma Telltale pokračování rovnou tří oblíbených titulů najednou. Radovat se mohou fanoušci Wolf Among...  celý článek

Splatoon 2
Fantastická týmovka, která se obejde bez krve. Recenze Splatoon 2

V týmové akci Splatoon nejde jen o přesnou mušku, ale i taktiku související s přebarvováním herní plochy. Druhý díl, který vychází exkluzivně na Switch, je...  celý článek

Bojovnice Cammy ze Street Fightera 5
Až příliš sexy kostým. Soutěžící musel změnit své bojovnici oblečení

Postava Cammy ze série Street Fighter je na televizní vysílání zřejmě až příliš sexy. Na turnaji vysílaném stanicí ESPN proto musel jeden ze soutěžících změnit...  celý článek

Antihrdinové
Hrdina, nebo padouch? Vybíráme nejlepší herní antihrdiny

Během herní historie jsme měli možnost zahrát si za spoustu hlavních postav, které z nekonečné řady klasických klaďasů nějakým způsobem vybočovaly. Podívejme...  celý článek

Další z rubriky

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

For Honor
Hlavně neztratit hlavu. Brutální řežba For Honor baví chytrými bitvami

Když se potkají rytíři, samurajové a vikingové, není z toho žádné vyprávění historek u ohně, ale nemilosrdná řež, v níž vyhrávají pouze přeživší. Hraní...  celý článek

Killing Room preview build
Český Killing Room zatím zabíjí jen nudou a rutinou

Podžánr roguelike poslední dobou zažívá mohutný rozmach. Her, které jsou záměrně těžké a smrt je v nich definitivní a znamená nutnost začít znovu, se poslední...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.