Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ostřílený tým s předběžným přístupem sliboval leccos, plány musel krotit

  15:30aktualizováno  15:30
Vývojářské studio Double Fine hovořilo o pětiletém vývoji v době, kdy titul již bylo možné koupit. Podle vlastních slov však narazilo na tržní realitu a hře Spacebase DF-9 se přestane věnovat o poznání dříve.

Simulátor vesmírné základny Spacebase DF-9

"Zveřejnění Spacebase loni v říjnu přineslo silný prodejní start a trend po čas pokračoval stejným tempem. Začátkem letošního roku však začalo být zjevné, že budeme muset pracovat na ukončení vývoje," napsal šéf vývoje Jean Paul LeBreton.

Vývojáři tak dokončili šestou alfaverzi a po přidání několika dalších prvků by hra měla být hotová. Lidé na fórech se však nad tímto postupem podivují. "Co se stalo s beta fází? Jak může JAKÁKOLIV hra přejít z alfy 6 do 'dokončená' 1.0?" táže se například uživatel s přezdívkou Eisnerguy1.

Autoři však hráčům nabídnou zdrojový kód, aby komunita titul mohla i nadále rozšiřovat. Stávající situace se nicméně příliš neblíží původním slibům, které vývojáři hráčům dávali po uvedení hry do předběžného přístupu. V tom Spacebase DF-9 vyjde na 22,99 eura, tedy přibližně na 650 korun.

K záležitosti se vyjádřil i šéf autorské společnosti Double Fine, kterým je Tim Schafer. Ten na oficiálních fórech napsal: "Každý halíř, který jsme na Spacebase vydělali, jsme do hry investovali zpět, a pak jsme k tomu přidali ještě něco navrch. Je ale zřejmé, že investovat více peněz, než vyděláme, není možné donekonečna."

Schafer se také omluvil za nedostatečnou komunikaci. Tým prý donedávna nevěděl, jak situaci bude řešit. Jeden z problémů však představuje fakt, že o úvodních výtečných prodejích komunikovali vehementně, o jejich poklesu a komplikované situaci však již méně.

Otázkou zůstává, jakými kroky by studio mohlo situaci odčinit. Zveřejnění zdrojového kódu je jednou z nich, další by mohlo být například uvolnění titulu zdarma.

Autor:




Nejčtenější

Yosuke Madsuda v chystaném přídavku k NieR: Automata
Autoři obsadili do role hlavních záporáků vlastní šéfy

Do ujeté japonské bojovky NieR: Automata míří nový dodatečný obsah. Jeho součástí jsou kromě jiných věcí i bossové vymodelovaní podle reálných šéfů...  celý článek

Sondra Sombre
Nová hra od tvůrců Prison Architect je na první pohled "jiná"

Zítra vychází zajímavě vypadající titul Scanner Sombre, v němž se ve 3D prostoru orientujete pouze pomocí barevných odrazů z příručního snímače.  celý článek

Little Nightmares
RECENZE: Vynikající Little Nightmares působí jako noční můra vegetariánů

Vedle velkých herních trháků tu každý rok máme několik zdánlivě nenápadných projektů, které za nižší cenu nabízejí skromnější obsah. Ty méně kvalitní okamžitě...  celý článek

Tomb Raider 1
Zahrajte si prvního Tomb Raidera v internetovém prohlížeči

Hra, která kdysi mačkala z počítačů naprosté maximum, je nyní bez problémů hratelná přímo ve vašem internetovém prohlížeči. A zdarma.  celý článek

Diablo 2 pacifist
Hráč dokončil Diablo 2 za 8 hodin, aniž by na někoho zaútočil

Bez toho, aby na někoho zaútočil, dokončil hráč legendární Diablo 2, a to ještě navíc v rekordním čase.  celý článek

Těhotná? Nechte si poradit od zkušených maminek
Těhotná? Nechte si poradit od zkušených maminek

Přihlaste se na eMimino.cz a zeptejte se zkušenějších maminek na cokoliv, co vás zajímá.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.