Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ultima IX - 2. díl čtenářského návodu

  12:00aktualizováno  9. února 8:47
Dnes vám přinášíme druhou část návodu na devátý díl ze slavné RPG série Ultima. V minulém díle jsme úspěšně prošli zatuchlým dungeonem Despise a nyní naše dobrodružná výprava povede dále do Britannie, přes bludiště Hythloth, až do dungeonu Deceit.

Dnes pro vás máme pokračování návodu na epické RPG $1#8221;http://bonusweb.cz/u/ultima9.html“>Ultima IX: Ascension od našeho věrného čtenáře Jana Filipa. V minulé části jsme úspěšně prošli dungeonem Despise a nyní se vrhneme na další toulky po nádherné Britannii. Podíváme se na pirátský ostrov Buccaneer’s Den, do podvodního města gargoylů, do bludiště Hythloth a do mnoha dalších lokací.

Britain a Paws
Teď potřebujete Sigil, kterou má prý starosta. Jenže ten odjel do Paws, aby zachránil svoji nemocnou dceru. V Paws si promluvte se starostou a s bývalým dobrodruhem, jednonohým Joem. Nejen, že je Maribeth nemocná, ještě byla navíc unesena gobliny. Jděte do domu na okraji města, zabijte gobliny a osvoboďte Meribeth. Starosta vám teď rád předá Sigil. Nyní můžete jít do kaple a vyčistit jí. Pokud se vrátíte do města a promluvíte s mágem Altomarem, dozvíte se, že kouzla prvního stupně opět pracují. Vyzbrojte se na cestu a vezměte očištěnou runu k Raven do přístavu. S takto prokázanou identitou vás nyní dovede do Buccaneer's Den.

Buccaneer's Den
Nejdříve pokecejte se Samhaynem, který tvrdí, že vlastní Codex of Ultimate Wisdom, ale vydá vám ho jen tehdy, pokud zneškodníte jistý sloup. Ten vytváří vodní víry po celém regionu. Také vám prozradí, že tento sloup se nachází nedaleko pobřeží ostrova New Magnicia. Nejdříve se trochu projděte po okolí. Nejlepší je vždy začít v hospodě. Promluvte s Bjornem o vodních vírech a o New Magnicia. Potom pokecejte s kartografem Keaganem, který vám poví, kde leží ostrov New Magnicia. Bohužel to vypadá, že tunel spojující Buccaneer's Den a New Magnicia je magicky uzavřen a nikdo nemůže projít bez toho, aby znal správné heslo. Toto heslo nezná nikdo jiný než vaše nová kamarádka Raven. Než se vydáte do New Magnicia, je tu ještě pár věcí, které byste měli vyřešit. Za prvé je zde záležitost s Katie. Tato mladá dívka je neprávem držena otrokářem Montegou. Pokud navštívíte trh, můžete ji osvobodit. A to dvěma způsoby. Buďto ji vykoupíte a nebo rovnou na otrokáře zaútočíte. V každém případě pak promluvte s obchodníkem Herzogem a sežeňte dívce práci. Daleko důležitější je potom otázka týkající se Silver Serpent. Ten je držen ve veliké jeskyni nedaleko města. Tu obývá zrádný novic Aria a nepříjemný charakter jménem Dunston. K hadovi se můžete dostat tím, že střelíte do terče, což rozšíří malý průchod. Na druhé straně můžete pak ovládat šířku pákou. Zabijte Dunstona a vezměte mu klíč. Ten pak použijte na pentagram, ve kterém je Silver Serpent uvězněn. Had se sám teleportuje zpět do Britaine.

Bojovaní si můžete vylepšit v aréně, ale je to docela drahé. Nějaká Karma se dá nabrat tím, že pomůžete vězni Linusovi, jenž je surově týrán svými vězniteli. Nad severozápadní zátokou ostrova je menší pirátská jeskyně. Jděte tam a vystřelte z děla, které najdete. Takto otevřete jeskyni, která ukrývá jedinečný magický artefakt – Gauntlets of Fury. Zdá se, že lidé v Buccaneer's Den milují tajné dveře a místnosti. Jestli si připadáte chudí, klikněte na lebku v obchodě s vybavením. Toto otevře dveře do skladiště. V kartografově obchodě vám kormidlo otevře přístup ke schodišti do kartografova pokoje. Na kopci, který leží jihovýchodně od Samhaynova domu, je díra do země. Vlezte do díry. V chodbách se tu dá najít něco zlata, diamant a pergamen s Crystal Barrier. Na jihozápadní části ostrova můžete u pláže najít jeskyni. Uvnitř je Emerald Lighthouse Gem. Jděte k majáku. Narazíte zde na ducha, který vám za trochu rumu řekne, kde je potopená loď s pokladem. Nyní se můžete vydat k lodi a ponořit se pro poklad. Použijte tunel do New Magnicia. Nezapomeňte, že musíte znát heslo.

New Magnicia
Během putování v New Magnicia narazíte na svojí starou přítelkyni – pastýřku Katrinu. Ta pečuje o své stádečko jako obvykle. Katrina je poslední obyvatel New Magnicia zůstávající zde, aby se starala o kapli. Kaple je potopená a nedá se k ní dostat ze břehu. Katrina vám pohotově řekne Mantra of Humility a přizná, že vlastní Sigil. Tu vám však dá pouze tehdy, pokud zbavíte ostrov supů a vlků, kteří ohrožují její ovce. Abyste se vypořádali s vlky, musíte najít a zabít jejich hlavní samici. A abyste se zbavili supů, musíte vypálit jejich hnízdo. Když oba úkoly splníte, Katrina vám vydá Sigil. Jděte k mysu na severním konci ostrova a objeví se kaple. Meditujte v ní pomocí Mantry. Vodní vír vás pak vtáhne do podvodního města Gargoylů – Ambrosie.

Ambrosia
Až zkusíte nahodit sochu královny, zjistíte, že Wislem se tragicky přepočítal. Socha zničí dóm a Ambrosii zbývají hodiny života. Tímto jste naplnili věštbu o zničení Gargoylů. Když se vrátíte do dílny, najdete umírajícího a litujícího Wislema. Ten vám dá krystal, který můžete použít v dílně a získat kostku, která otvírá královniny dveře. Pokud se vám podaří dostat alespoň jedno královnino vejce z města a předat ho Vasagralovi, zachráníte Gargoylí rasu před zánikem. Z vejce se totiž vylíhne nová královna. Pomocí kostky se tedy dostanete do sálu s Gargoylí královnou. Tu však budete muset zabít. Důležitější je přece jenom zachránit celou rasu. Teleport ven prý funguje pouze s živým Gargoylem. Naštěstí životaschopné vejce samo představuje Gargoyla, takže se můžete teleportovat z královnina sálu do podzemních chodeb nazývaných Hythloth.

Hythloth
Hythloth vypadá jak stoka, ale v podstatě je to třídimenzionální bludiště. Abyste získali Glyph of Humility, musíte nalézt tři různobarevné sochy a umístit je na podstavce stejných barev. Hytloth také ukrývá jedinečné Swamp Boots, které vám umožňují procházet nezraněni močály. Potvory se tu budou většinou objevovat, když dosáhnete něčeho důležitého. V Hythlothu též narazíte na pavoučí sítě. Dvakrát Ignite nebo pár seknutí mečem se však většinou postarají o ty, co vám budou stát v cestě. Potom, co jste se teleportovali do Hythlothu, jděte ke vzdálenému konci tunelu. Na podstavci tam najdete sochu. Vydejte se po schodech nahoru do chodeb a na první křižovatce vpravo. V pokoji, do kterého vstoupíte, je kousek nad hladinou ovládací kolo. Zbavte se pavoučí sítě a otočte s ním. Uvidíte výtahovou páku. V místnosti je také žlutohnědá cihla. Zatlačte na ní, abyste otevřeli další chodbu. Jděte na konec chodby a z truhly vezměte zelenou sošku. Vraťte se na křižovatku a vydejte se přímo. V chodbičce nalevo je zlatý prsten, který stojí víc než sto zlatých. Jděte vpravo, pak vlevo a ocitnete se v hlavní výtahové místnosti. V rohu je truhla, v níž se nachází Swamp Boots a pár dalších věcí. Směrem ke středu pokoje je výtah, jenž vás zaveze do horního pokoje. Zde najdete žlutý podstavec a páku, která otvírá padací dveře. Vraťte se na křižovatku a jděte na sever. Projděte kolem otevřených padacích dveří a na křižovatce se dejte vlevo, potom vpravo a dorazíte k nádrži. Skočte do ní a doplavte si pro zelenou sošku. Vedle sochy je ovladač zvedající úroveň hladiny, takže můžete z nádrže vylézt. Vydejte se zpět na druhou křižovatku a pokračujte do veliké místnosti. Jakmile do ní vstoupíte, oboje dveře se zavřou. Až seberete kalhoty z roštu, stěny se začnou přibližovat. Dojděte ke vzdálenější bráně. Ta se v poslední chvíli otevře. Jděte na křižovatce doprava a pak chodbou do malého pokoje. Zbavte se sítě a pod vodou najdete ovladač k bráně do dalšího místnosti. Jděte zpátky na křižovatku a pak doprava. Dostanete se do veliké místnosti, kde čtvercové sloupy přemosťují díru pod vámi. Přes sloupy se dostanete k zelenému podstavci. Dávejte pozor, protože sloupy se začnou zvedat a klesat, jakmile na ně vstoupíte. Jelikož kolem podstavce není zrovna moc místa, položit na něj sošku nebude jednoduché. Napravo je pak ovladač otvírající padací dveře a ovladač vlevo vám otevře cestu k troše věcí. Až opustíte místnost, dejte se vpravo a seberte modrou sošku z truhly. Nyní se vraťte na druhou křižovatku, jděte vpravo nahoru chodbou k červenému podstavci a položte na něj sošku. Pokračujte na vzdálenější straně místnosti a na křižovatce vpravo. Dostanete se do velikého pokoje s ovladačem hladiny vody hned u vstupu. Snižte hladinu a seberte žlutou sošku.

Na křižovatce teď použijte druhou cestu. Projdete kolem Binding Circle nalevo a napravo bude modrý podstavec. Umístěte sošku a pokračujte dál chodbou. Za rohem se dejte doprava. Dojdete do místnosti, ve které je základna Guardianova sloupu. Vodě se zde zcela vyhnout nemůžete, ale můžete skočit nejdále, jak jen to bude možné, a pak doplavat k plošince. Tři taková opakování vás dostanou ke sloupu. Na druhé straně sloupu je vchod dovnitř. Tady spočívá Glyph of Humility. Vezměte ho a jděte zpět až do hlavního výtahového místnosti. Vyjeďte nahoru a položte sošku na podstavec. Otevře se vám nedaleká padací brána. Nyní můžete projít přes průhledné tunely až k pravoúhlé cestě. Vydejte se doprava a na konci uvidíte za sklem klíč. Obejděte sklo a seberte klíč, kterým otevřete truhlu v centrální místnosti. Nyní můžete použít mechanismus k vyzvednutí brány, jež vám blokuje cestu na sever. Na první křižovatce doprava k teleportu. Zbytek Hythlothu tvoří ještě pracnější úkol, jehož jádrem je umístění dalších sošek na další podstavce. Pak si ještě musíte pohrát s ovladači zapínajícími světla a podobně. Jsou tu také vystavěny teleporty spojující oba konce zbytku Hythlothu. Můžete se to tu pokusit prozkoumat, ale budete odměněni pouze trochou zlata a pocitem, že jste byli všude. Místo toho vstupte do teleportu a vydejte se chodbou vlevo (na jih). Dále pak vpravo, vyplavte ven a nahoru k Shrine of Humility.

New Magnicia a Buccaneer's Den
Nyní potom všem jste konečně připraveni vyčistit Shrine of Humility. Pokud se zastavíte u Katriny, zjistíte, že její postoj vůči vám se poněkud změnil. Zřejmě znečištění kaple zahalovalo její smysly. Když se vrátíte do Buccaneer's Den vyžádat si Codex, jste místo toho přepadeni Blackthornem a zavezeni do podzemního bludiště nazývaného Deceit.

Deceit
Do Deceit jste odvlečeni potom, co jste vyčistili Shrine of Humility a promluvili se Samhaynem. Začínáte tu bez vybavení, takže sehnat nějaké zbraně a brnění je priorita.

První část
Probudíte se ve své cele zcela bez vybavení. V místnosti jsou tajné dveře a za nimi pavouk. Dotkněte se ho a stanete se nehmotnými. Nyní můžete procházet skrz překážky, ale nemůžete sbírat věci. Projděte dveřmi a stlačte knoflík, který dveře otevře. Vraťte se a znovu se dotkněte pavouka. To vás zase zhmotní. Vyjděte z místnosti a seberte klíč a vak. Opět se odhmotněte. Odemkněte klíčem dveře, projděte padací bránou a otevřete bránu. Znovu zajděte k pavoukovi a zhmotněte se. Vraťte se a použijte skrytou chodbu vedoucí do malého pokoje. Dotkněte se té podivné věci a objeví se koule. Jděte ke vzdáleným dveřím a až bude v místnosti zelené světlo, můžete je otevřít. Pokračujte chodbou a na křižovatce vpravo. Na konci chodby je místnost s věcmi a kostlivcem. Až ho odstraníte, seberte si jeho šavli. Vydejte se zpátky na křižovatku a do místnosti naplněné lávou. Bezpečně můžete projít po třpytící se modré záři až na plošinku. Knoflík nalevo vám odhalí výtah a ten vás pak dostane na plošinku ve vzdáleném rohu. Musíte zmáčknout správný knoflík, abyste získali cestu na další plošinku a odhalili mramorovou tvář. Jděte na plošinku a stlačte knoflík, tím dostanete výtah nazpátek. Teď tlačítko napravo a do výtahu. Ten vás zaveze na další plošinku. Zaměřujte sochu, dokud nebude naproti tváři. A pak palte modré koule, dokud nezasáhnete tvář. To odstraní překážku, která je kolem centrální plošiny. Zasáhněte tvář s modrou koulí a můžete sjet výtahem zpátky na plošinu. Stiskněte znovu tlačítko vlevo a výtahem se vydejte na plošinu ve vzdáleném rohu. Z další plošiny výtahem zpátky. Až budete projíždět kolem centrální plošiny, použijte knoflík a výtah se zastaví. Vylezte na ní a vejděte do teleportu.

Druhá část
V celé této části vám krystalové koule budou dávat tipy poté, co se jich dotknete. Jděte po cestě až k pravému konci. Jakmile symbol zmizí, stiskněte tlačítko. Kamenný padací most doplní cestu nalevo. Mačkejte knoflíky (levý, pravý, horní, dolní) a tímto upravte mramorovou tvář, aby byla naproti soše na druhé straně. Devět vpravo a devět vlevo by to mělo vyřešit. Jděte po cestě a narazíte na dvě extra střílející sochy. Abyste se vyhnuli jejich střelbě, musíte jít nejdříve po levé straně a ve správnou chvíli se pak přemístit napravo. Takto prokličkujte rychle až na konec. Projděte kolem střílejících soch. Zde se pak dotkněte veliké sochy, která vstřelí modré koule směrem k tváři. Pokud je dobře zaměřeno, objeví se výtah. Jestli ne, musíte celý proces opakovat. Vraťte se kolem střílejících soch a do výtahu. Ten vás zaveze k teleportu. Přemístěte se teleportem a seskočte dolů z plošinky. Zabijte pavouka a seberte luk, co se objevil. Pokud nemáte šípy, dotkněte se sochy. Pohled do zrcadla kousek od luku vás uzdraví a pohled do druhého zrcadla vás odmění fireballem. Střelte do zlaté tváře a objeví se schody k plošince. Na vrcholu druhé plošinky je nášlapná deska, která odhalí zlatou tvář. Střelte do ní a získáte cestu nad teleportem. Přemístěte se a pak výtahem zpátky nahoru. Jděte kus po pravé cestě. Až budete naproti zlaté tváři, střelte do ní. Tím získáte most. Přeskočte na něj a na vzdáleném konci ovladačem snižte úroveň lávy. Odhalí se vám několik nových míst, kde bude teď možno chodit. Vraťte se na pravou cestu a skočte dolů na kameny. Dojděte k výklenku a pak teleportem do dalších nezmapovaných prostor. Truhly jsou pasti, takže je nechte na pokoji. Postavte se na koberec a střelte pohybující se zlatou tvář. Seberte modrou kouli a znovu se teleportujte. Snížená hladina lávy vám odhalila několik obelisků. Když se některého dotknete, láva úplně zmizí asi na patnáct sekund. Přejděte přes kameny k obelisku a dotkněte se ho. Teď rychle otevřete truhlu a seberte červenou kouli. Zpět do bezpečí. Probojujte se k držáku a položte na něj jednu z koulí. Pak sáhněte na obelisk a běžte přes cestu. Vyjeďte výtahem nahoru a položte druhou kouli na další držák. Jděte k výtahu a potom vyjeďte k teleportu a skočte do něj. Připravte si luk a stiskněte tlačítko. Zlatá tvář se objeví na jedné ze zdí. Máte asi pět sekund na to, abyste ji zasáhli. Jakmile ji střelíte, objeví se další. Střílejte co nejrychleji, máte vždy jen pár sekund. Když jste střelili čtrnáct, objeví se patnáctý terč u podstavce, ale tentokrát šedivý, takže si ho jen tak nevšimnete. Dostaňte ho a objeví se zelená koule. Seberte ji a teleportujte se zpět. Klikněte na obelisk a běžte k držáku. Udělejte co máte a stiskněte další obelisk. Běžte k cestě a následující obelisk by vás měl dostat až k teleportu. Přemístěte se do posledního pokoje. Potom, co zmáčknete knoflík, se objeví další zlaté tváře. Opět máte vždy jen pár sekund. První je nad truhlou, druhá u teleportu a třetí u pochodně. Popadněte dech a žlutou kouli. Spolu s ní také Full Healing scroll z truhly a kladivo, tedy pokud o něj máte zájem. Teleportujte se zpět. Umístěte poslední kouli na poslední držák. Pokaždé, když jste umístili jednu z koulí, cesta se prodloužila a nyní bude již kompletní. Klikněte na obelisk a doběhněte k výklenku. Použijte výtah a dojděte do teleportu s pentagramem. Ocitáte se v centru Deceit. Potkáte tu Wyrmguarda Hairam. Zabijte jeho psíka. Hairam pak vytvoří dva své duplikáty. Snadno se dají rozeznat, protože jsou ozbrojeni. Zabijte alespoň jednoho z nich a objeví se výtah. Vjeďte na sloup, seberete Glyph of Honesty a zpátky do teleportu. Nyní se nacházíte v první části Deceit. Tlačítko odstraní sutiny, které vás oddělují od zbytku dungeonu. Východ je však stejně na druhé straně. Potom, co vyjdete ven, se ocitnete na malém severním ostrově jménem Moonglow.

Tím končí druhá část návodu a příště již dospějeme k samotnému závěru hry. Budoucnost Britannie tedy nadále zůstává ve vašich rukou.

Autor:


Témata: šavle, Vězni, Hesla, Socha


Nejčtenější

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Další z rubriky

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.