Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Počítač se z YouTube naučil vytvářet obsah. Je k nerozeznání od člověka

aktualizováno 
Na vysoké škole Georgia Institute of Technology vznikla umělá inteligence, která se učí vytvářet části herní úrovně sledováním videí na serverech YouTube a Twitch.

Instalatér Mario se stal symbolem celé herní série.

Projekt tvůrci testovali na 2D hře Super Mario Brothers. Program zkoumá terén v prostředí a vztah mezi rozmístěním jednotlivých prvků. Těmi jsou například trubky, bloky, mince či rozliční nepřátelé.

„Například trubky v Mario hrách trčí ze země. Systém se to proto naučí a zamezuje jakýmkoliv trubkám, aby trčely z trávy,“ píše se na webu školy. Program prý dokáže předejít i vytváření neřešitelných situací. Například takových, které by vyžadovaly nemožné skoky.

Podle autorů projektu se zdá, že systém dokáže vytvářet části mapy, které jsou hratelné a podobají se stylu úrovní z původní hry. Výtvory počítače jsou tak od těch lidských téměř k nerozeznání.

Počítačem generovaná prostředí pro hru Mario Brothers.

Počítačem generovaná prostředí pro hru Mario Brothers.

Program zkoumá, kde hráči tráví nejvíce času. Zjišťuje, co jsou nejdůležitější oblasti, a z těch se učí důležité informace o hře. Díky takto získaným informacím pak počítač vytváří vlastní sekce.

„Náš systém vytváří model či šablonu a dokáže vyrobit úrovně, které nikdo neviděl, nepůsobí náhodně a lze se po nich (plnohodnotně) pohybovat,“ tvrdí profesor Mark Riedl. Učitel věří, že je to vůbec poprvé, co herní video slouží k návrhu úrovní pro Mario hru.

Do budoucna by se systém mohl učit vytvářet hry pro rozličné žánry, a posloužit tak například pro procedurální generování úrovní. Tedy pro automatizované vytváření, které působí náhodně, ale řídí se logickým pravidly. Tak aby například nevznikaly nepřístupné místnosti.

Autor:




Nejčtenější

Fallout 4 - obrázky z recenzování PC verze
Fallout ve virtuální realitě je prý to nejúžasnější, co jsme kdy viděli

Tvůrci Falloutu ve spojení s virtuální realitou nešetří chválou. Titul bude upravenou verzí Falloutu 4, kterou si půjde vyzkoušet na herní show E3 v červnu v...  celý článek

Resident Evil 7: Biohazard
Klíčem k úspěchu nového Resident Evilu byla 90. léta

Inspirací pro sedmý díl Resident Evilu bylo pojetí her v minulosti. Titul se přitom původně přikláněl k akčnějšímu stylu šestého dílu.  celý článek

Gears of War 4
Microsoft: Před uvedením nové konzole budeme mít několik exkluzivit

Skromně působící nabídka Microsoftu by se do zahájení prodeje konzole Scorpio měla zlepšit. Společnost si prý uvědomuje význam exkluzivních titulů, a chce jim...  celý článek

Kingsway
Hra vypadá jako operační systém, na který byste rádi zapomněli

Pomalé načítání, otravná vyskakující okna či zastaralé uživatelské rozhraní. Kingsway sice připomíná staré operační systémy, ve skutečnosti je to ovšem hra na...  celý článek

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

Další z rubriky

The Occupation
V The Occupation budeme zachraňovat britskou svobodu

Je právě 24. října roku 1987 a hlavní hrdina, novinář, má čtyři hodiny na to, aby zabránil přijetí kontroverzního zákona.  celý článek

World of Warcraft: Legion
Blizzard se po více než dvaceti letech rozloučil se sítí Battle.net

Společnost Blizzard Entertainment dostála svému prohlášení z loňského roku a službu Battle.net přejmenovala. Nově se aplikace jmenuje jednoduše Blizzard a...  celý článek

Gears of War 4
Microsoft: Před uvedením nové konzole budeme mít několik exkluzivit

Skromně působící nabídka Microsoftu by se do zahájení prodeje konzole Scorpio měla zlepšit. Společnost si prý uvědomuje význam exkluzivních titulů, a chce jim...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.