Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nudné pasáže v Uncharted 4 hrají významnou roli, odstranit je nechtěli

aktualizováno 
Ačkoliv testeři kritizovali některé sekce v Uncharted 4 jako nezáživné, tvůrci je ve hře úmyslně ponechali. Zapadají prý do celkové vize projektu a například rozvolněné úvodní sekvence ilustrují, jak nezajímavý je život hlavního hrdiny mimo jeho dobrodružné výpravy.

Příběh čtvrtého Uncharted slouží také jako parafráze herního průmyslu, kde lidé bojují s vyvažováním osobního a pracovního života. Vývojáři jsou pro svou profesi mnohdy natolik zapálení, že tím může trpět třeba jejich rodina. Dobrovolné přesčasy totiž nejsou výjimkou.

Podobně jako hlavní hrdina Uncharted tak nedokážou jen v klidu odpočívat. Protagonista se proto po událostech třetího dílu rozhodne usadit a žít klidněji. Nakonec ho však dožene spalující vášeň pro nebezpečné situace.

„Všichni ve (videoherním) průmyslu chceme mít dopad na lidi, chceme je emocionálně ovlivňovat. Proto pracujeme tak tvrdě, někdy s devastujícími následky,“ řekl pro magazín Rolling Stone kreativní ředitel hry Neil Druckmann.

„Ve hře jsem to proto chtěl prozkoumat. Akční příběh je pozadí, ve skutečnosti je to metafora našich životů,“ tvrdí Druckmann. Během testerských seancí tak vývojáři přestali klást důraz na slovo zábava. Právě na její absenci přitom řada lidí v souvislosti s některými pasážemi upozorňovala.

„Jak chcete hodnotit potápění na začátku Uncharted 4? Je to zábava? Není v tom žádná výzva. Je v tom možné vnímat hrozbu, když postavy hovoří o kyslíku. Ale to je jen podivná příběhová výplň. Kyslík vám ve hře dojít nemůže.“

Uncharted 4: Thief’s End
Uncharted 4: Thief’s End
Uncharted 4: Thief’s End

Druckmann však upozorňuje, že je úroveň zásadní pro lepší vykreslení hlavní postavy. Její život je totiž tou dobou plný šedi. „Ale byl vždy hodnocený jako nejhorší část hry. Jenže tak to mělo být, nechtěli jsme to měnit.“

Využívání podobných chvil ve hrách Druckmann vnímá jako dospívání jeho studia Naughty Dog. „Vím, že kvůli tomu o některé hráče přijdeme. Na fóru NeoGAF si někteří jedinci na utahaný začátek stěžují.“ Podle těchto fanoušků titul začíná teprve ve chvíli, kdy hlavní hrdina poprvé použije pistoli.

Uncharted 4 vyšlo 10. května, a to exkluzivně pro konzoli PlayStation 4. Od Bonuswebu titul získal hodnocení 94 % a Jakub Žežule ho v recenzi označil za nejlepší díl série.

„Thief’s End je pro Uncharted tím, čím je Poslední křížová výprava pro filmy s Indiana Jonesem. Hotový poklad,“ napsal Žežule (čtěte text).

Autor:




Nejčtenější

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdome Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Uncharted: The Lost Legacy
RECENZE: Uncharted Lost Legacy je dámská jízda ve velkém stylu

Voda je mokrá, drogy špatné a Uncharted je jednou z nejlepších her vůbec. Nic se na tom nemění ani v novém přídavku Lost Legacy, kde ikonického Nathana Drakea...  celý článek

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

Další z rubriky

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

Postava Hanza v Overwatch
Blizzard změnil názor, v Overwatchi bude režim deathmatch

Ještě loni na akci Blizzcon se tvůrci týmové střílečky Overwatch bránili přidání režimu deathmatch, v němž zápasí všichni proti všem. Po uvedení sekce Arcade...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.