Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nudné pasáže v Uncharted 4 hrají významnou roli, odstranit je nechtěli

aktualizováno 
Ačkoliv testeři kritizovali některé sekce v Uncharted 4 jako nezáživné, tvůrci je ve hře úmyslně ponechali. Zapadají prý do celkové vize projektu a například rozvolněné úvodní sekvence ilustrují, jak nezajímavý je život hlavního hrdiny mimo jeho dobrodružné výpravy.

Příběh čtvrtého Uncharted slouží také jako parafráze herního průmyslu, kde lidé bojují s vyvažováním osobního a pracovního života. Vývojáři jsou pro svou profesi mnohdy natolik zapálení, že tím může trpět třeba jejich rodina. Dobrovolné přesčasy totiž nejsou výjimkou.

Podobně jako hlavní hrdina Uncharted tak nedokážou jen v klidu odpočívat. Protagonista se proto po událostech třetího dílu rozhodne usadit a žít klidněji. Nakonec ho však dožene spalující vášeň pro nebezpečné situace.

„Všichni ve (videoherním) průmyslu chceme mít dopad na lidi, chceme je emocionálně ovlivňovat. Proto pracujeme tak tvrdě, někdy s devastujícími následky,“ řekl pro magazín Rolling Stone kreativní ředitel hry Neil Druckmann.

„Ve hře jsem to proto chtěl prozkoumat. Akční příběh je pozadí, ve skutečnosti je to metafora našich životů,“ tvrdí Druckmann. Během testerských seancí tak vývojáři přestali klást důraz na slovo zábava. Právě na její absenci přitom řada lidí v souvislosti s některými pasážemi upozorňovala.

„Jak chcete hodnotit potápění na začátku Uncharted 4? Je to zábava? Není v tom žádná výzva. Je v tom možné vnímat hrozbu, když postavy hovoří o kyslíku. Ale to je jen podivná příběhová výplň. Kyslík vám ve hře dojít nemůže.“

Uncharted 4: Thief’s End
Uncharted 4: Thief’s End
Uncharted 4: Thief’s End

Druckmann však upozorňuje, že je úroveň zásadní pro lepší vykreslení hlavní postavy. Její život je totiž tou dobou plný šedi. „Ale byl vždy hodnocený jako nejhorší část hry. Jenže tak to mělo být, nechtěli jsme to měnit.“

Využívání podobných chvil ve hrách Druckmann vnímá jako dospívání jeho studia Naughty Dog. „Vím, že kvůli tomu o některé hráče přijdeme. Na fóru NeoGAF si někteří jedinci na utahaný začátek stěžují.“ Podle těchto fanoušků titul začíná teprve ve chvíli, kdy hlavní hrdina poprvé použije pistoli.

Uncharted 4 vyšlo 10. května, a to exkluzivně pro konzoli PlayStation 4. Od Bonuswebu titul získal hodnocení 94 % a Jakub Žežule ho v recenzi označil za nejlepší díl série.

„Thief’s End je pro Uncharted tím, čím je Poslední křížová výprava pro filmy s Indiana Jonesem. Hotový poklad,“ napsal Žežule (čtěte text).

Autor:


Témata: Playstation 4


Nejčtenější

Prince of Persia
Jak vznikal legendární Prince of Persia: čtyři roky bez výplaty

Z dnešního pohledu už nemusí být zřejmé, že animace v Prince of Persia v roce 1989 představovaly grafickou špičku. Celý Prince of Persia byl progresivní hrou,...  celý článek

Fallout 4 - obrázky z recenzování PC verze
Fallout ve virtuální realitě je prý to nejúžasnější, co jsme kdy viděli

Tvůrci Falloutu ve spojení s virtuální realitou nešetří chválou. Titul bude upravenou verzí Falloutu 4, kterou si půjde vyzkoušet na herní show E3 v červnu v...  celý článek

Battlefield 1 - They Shall Not Pass
Zažijte verdunský mlýnek na maso v Battlefieldu 1. Recenze přídavku

Balíček They Shall not Pass je první ze čtveřice chystaných rozšíření úspěšné válečné hry Battlefield 1. Konečně v něm máte možnost bojovat za vojáky...  celý článek

StarCraft: Remastered
StarCraft: Remastered je skutečností, vyjde v létě na PC a Mac

Strategická legenda StarCraft se dočká po necelých dvaceti letech od vydání modernizovaného kabátku, a to včetně datadisku Brood War.  celý článek

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

Další z rubriky

The Occupation
V The Occupation budeme zachraňovat britskou svobodu

Je právě 24. října roku 1987 a hlavní hrdina, novinář, má čtyři hodiny na to, aby zabránil přijetí kontroverzního zákona.  celý článek

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

Gears of War 4
Microsoft: Před uvedením nové konzole budeme mít několik exkluzivit

Skromně působící nabídka Microsoftu by se do zahájení prodeje konzole Scorpio měla zlepšit. Společnost si prý uvědomuje význam exkluzivních titulů, a chce jim...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.