Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Uncharted: Golden Abyss svým předchůdcům ostudu rozhodně nedělá

aktualizováno 
Hra z dobrodružné série Uncharted, která se chystá pro nový handheld PlayStation Vita, se prakticky vyrovná svým předchůdcům z PlayStation 3. Narazili jsme pouze na pár drobnějších problémů, plynoucích z menších rozměrů nového handheldu.

Uncharted: Golden Abyss

Hlavní hrdina Nathan Drake si jen tak neodpočine. Sotva projde novými nástrahami ve třetím dílu regulérní "velké" série, už aby se pomalu chystal na "vedlejšák" na přenosné konzoli PlayStation Vita. Poklesu jeho formy se ale obávat nemusíme.

Po vyzkoušení hratelné ukázky, která byla k dispozici na letošní výstavě Tokyo Game Show, lze mít sice několik připomínek, ale ty vycházejí především z odlišností mezi domácí konzolí PS3 a handheldem PS Vita: menšího displeje či menších analogových páček. Ve všech případech pak navíc ještě ve srovnání s PS3 verzí.

Uncharted: Golden Abyss

V praxi se to projevuje tak, že když jste zvyklí hrát Uncharted na velké obrazovce a s klasickým ovladačem v ruce, bude vám Golden Abyss v prvních okamžicích připadat "nějaký divný". Abychom měli dostatečný přehled, je totiž například postavička Drakea v poměru k rozměrům displeje obecně o něco menší než na PS3, což zprvu působí poněkud nezvykle.

Druhou odlišností je ovládání analogovými páčkami. Ty má sice PS Vita dvě, stejně jako PS3 ovladač, ale kvůli menším rozměrům je práce s nimi náročnější na přesnost a citlivost. To znamená, že v počátcích vám bude například kamera zabírat často špatné úhly, protože to s důrazem na páčku, která kameru ovládá, zkrátka trochu přeženete. Respektive budete s ní pracovat jako na PS3 ovladači.

Uncharted: Golden Abyss

Naštěstí je ale zřejmé, že obě tyto záležitosti jsou čistě jen otázkou zvyku. A pokud na ně nebudeme brát zřetel, můžeme prohlásit, že Golden Abyss je naprosto plnohodnotným přírůstkem do série Uncharted.

Vynikající je především dobrodružná atmosféra plná akrobatických kousků, skákání po bortících se plošinách nebo šplhání po zrezivělých trubkách, které se každou chvíli utrhnou. A ačkoliv to patří ke klasickým atributům celé série Uncharted, funguje to pořád perfektně. Kus propadlé podlahy pořád skvěle vyleká, přestože víte, že v Uncharted jsou takovéto věci na denním pořádku.

Vzhledem k výše uvedeným "problémům" sice občas trpěla plynulost a dynamika hry, ale opět je potřeba zdůraznit, že to bude jen otázka adaptace. Kvůli rychlé a citlivé kameře tak například občas nebylo úplně jasné, kudy postupovat dál. V kombinaci s menším displejem jsme tak občas přehlédli i místo, které při pohledu v klidu přímo křičelo, že tudy se dá například vyšplhat, nebo že tu lze provést nějakou akci.

Uncharted: Golden Abyss

Hra využívá i možností dotykového displeje. Je to spíš jen pro efekt, než že by to hratelnosti přidávalo nějaké zásadně významné prvky.

Dotykové akční ikonky na pravém okraji displeje jsou ještě jen jakýmsi "povinným minimem". Naproti tomu když třeba Drake přijde k překážce, kterou lze rozsekat mačetou, objeví se na displeji šipky, které musíte správně "obkreslit".

Fajn působila i situace, kdy Drake přecházel po úzkém trámu a bylo potřeba udržovat rovnováhu nakláněním celého přístroje. Pokud se vám to nepodařilo a Drake spadl dolů a visel z trámu dolů za ruce, stačilo jen na něj ťuknout prstem a tahem po displeji nahoru ho dostat zase zpět.

Uncharted: Golden Abyss

V úvodu uvedených odlišností si ale jsou zjevně vědomi i samotní autoři hry. Tempo hry je totiž pocitově o něco nižší než v předchozích dvou "velkých" verzích, čímž se vyrovnává ona lehce nižší přehlednost a zároveň je to shovívavější k méně přesnému ovládání.

Technická stránka hry je na vysoké úrovni, ale opět platí to, co výše. Pokud jste zvyklí na PS3 díly, nebude se vám Uncharted na PS Vita zdát tak hezký. Vzhledem k velikosti a možnostem přístroje je to ale naprosto pochopitelné. Pokud ovšem nemáte s čím (nebo nechcete) srovnávat, budete se zpracováním Golden Abyss nepochybně velmi spokojeni.

Stejně tak i z ozvučení. To sice v prostředí hlučné výstavy nebylo možné posoudit úplně dokonale, ale jisté je jedno: Drake je opět perfektně nadabovaný, což ještě upevňuje jeho charisma a pozici jedné z nejlépe zpracovaných herních postav nejen současnosti, ale i historie.

Uncharted: Golden Abyss

Uncharted: Golden Abyss má tedy všechny předpoklady skvěle doplnit řadové díly pro PS3. A pokud budou chtít obchodníci, nebo přímo Sony, motivovat k nákupu PS Vita nerozhodné hráče, pak by mělo stačit ukázat jim v plné kráse právě nový Uncharted.





Nejčtenější

Pathfinder: Kingmaker
Nová hra od tvůrce Falloutu a Planescape Torment prošla Kickstarterem

Chris Avellone pomohl protáhnout Kickstarterem další RPG ze staré školy. Pathfinder připomíná klasiky jako Baldur’s Gate nebo Fallout a dočkáme se ho až v...  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
Snažit se o otevřený svět byla chyba, kají se tvůrci zabugované hry

Sniper: Ghost Warrior 3 byla ambiciózní hra, která se však nevydařila úplně podle tvůrčího záměru. Autoři přiznávají, že pustit se do vývoje otevřeného světa...  celý článek

Days Gone
V krvavém Days Gone budete zabíjet zombie po stovkách

Chystaná akční hra vás zavede do světa, kde se zbytky lidstva snaží přežít ať to stojí, co to stojí. Stovky zombies najednou a až nechutně realistické násilí...  celý článek

Kristen Hughey jako Bunny D.Va (Overwatch)
Digitální prodeje na PC letos razantně poklesly, může za to Overwatch

Byť příjmy z digitálního prodeje v celém odvětví stoupají, PC platforma zaznamenala znatelný meziroční pokles. Může za to střílečka Overwatch od firmy...  celý článek

Další z rubriky

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Killing Room preview build
Český Killing Room zatím zabíjí jen nudou a rutinou

Podžánr roguelike poslední dobou zažívá mohutný rozmach. Her, které jsou záměrně těžké a smrt je v nich definitivní a znamená nutnost začít znovu, se poslední...  celý článek

Star Wars Battlefront II
Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Měli příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.