Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Unreal Tournament 2003 - krvavý sport

  12:00aktualizováno  27. dubna 2:42
Informace o Unreal Tournamentu 2003 prosakují na povrch, jako krev uniformou zasaženého, ale neustále bojujícího válečníka. My jsme vyrazili do temných kobek herního světa a na denní světlo pro vás vynesli maximum informací o možném novém vládci 3D akcí. Výsledkem je toto masivní preview prosycené bojem za vlajku a na život a na smrt.

Unreal Tournament 2003

Kdo je králem virtuálního krvavého sportu? Která 3D akce vládne světu lítých multiplayerových bojů? Těžko říci. Každý bojovník má svého panovníka, na něhož nedá dopustit. Jeden z mocných vládců však hodlá v nejbližší době přenechat žezlo svému synovi. Není to nikdo silnější, než bratr slavného Unrealu, slovutný Unreal Tournament. Tento válečník se do srdcí mnoha hráčů zapsal širokým arzenálem originálních zbraní se sekundárním režimem střelby, špičkovou grafikou a hlavně - smrtící hratelností. Jeho nástupce slibuje minimálně to samé. Původní jméno mladého prince bylo Unreal Tournament 2, ovšem vzhledem k tomu, že jeho záliba ve sportovním zabíjení vysloveně vybízela ke změně titulu po vzoru fotbalových a hokejových bratranců, stal se z něj Unreal Tournament 2003. Vše od herních menu, přes nastavení týmů, po prezentaci samotných soubojů, se v něm má nést v duchu trochu drsnějšího sportovního klání. Zatím není jisté, zda se stejně jako u jeho vzdálených příbuzných od Electronic Arts, bude každý rok rodit nový, trošku lepší potomek, ale zřejmě se tak nestane. Hrozilo by zbytečné roztříštění hráčské komunity na příznivce jednotlivých verzí. Spíše se dočkáme pravidelných oficiálních updatů, stahovaných slíbeným zabudovaným automatickým "omlazovačem" hry.

Unreal Tournament 2003

Vyleštěme však hlavně zbraní a vydejme se do boje. Kralevic nás očekává. Stojí před námi třicítka kompaktních úrovní, rozdělených svým stylem na šest světů. Válčit budeme v zastřešených industriálních komplexech, na spoustě ve vzduchu zavěšených mostů i v otevřené krajině, ne nepodobné té z xboxového Halo. K Xboxu se váže ještě jedna, pro majitele písíček nepříjemná, zpráva. Původně ohlášená možnost jezdit ve vozidlech, byla totiž vývojáři vyhrazena jen pro konzolovou, respektive xboxovou verzi hry, známou jako Unreal Championship. Halo přeci potřebuje konkurenta. Co se dá dělat, budeme holt muset běhat po svých. Tedy ne přímo my, ale naši virtuální avataři. V jejich případě se proti prvním informacím, které jsme vám před nedávnem přinesli, nic nemění. Budeme se moci stát geneticky upraveným člověkem, podivným potomkem Egypťanů majícím všechny rysy dávných faraonů, klasickým žoldákem ve vojenské uniformě, odporným vetřelcem, robotickým bojovníkem či bytostí zvanou Noční můra (Nightmare). Za každou rasu má být na výběr několik hráčských modelů a skinů, které dohromady dají 50 různě vypadajících válečníků. O původně zmiňovaném týmu superbojovníků, které byste si najímali ke zvláštním singleplayerovým úkolům, se však nikde nemluví.

Unreal Tournament 2003

S nepotvrzenými bijci z mužstva All-Stars jsme se nenápadně dostali k režimu pro jednoho hráče, pro vyznavače multiplayeru jen tréninku na souboje s živými borci. Vývojáři jej však rozhodně nehodlají odbýt, což určitě ocení mnozí čeští bojovníci, kteří nemají možnost svádět dlouhé onlinové bitvy. V singleplayeru bude, stejně jako v multiplayeru, na nějž se podíváme za chvíli, kladen velký důraz na týmovou spolupráci s vašimi, v tomto případě počítačem řízenými, kolegy. Každý z nich bude jiný, vybavený originální soupiskou tří vlastností - přesnosti, taktičnosti a hbitosti (agility). Najdeme mezi nimi sprintery vhodné ke krkolomnému běhu s vlajkou, tvrdé útočníky i vyčkávající obránce. Vlastnosti všech členů týmu, tedy i vás jako velitele, se budou každou vyhranou bitvou zlepšovat a spolu s tím budete za vítězství získávat nové spolubojovníky. Autoři mluví i o možnostech draftování a ochodu s boty, což by naznačovalo, že by se nájemní superválečníci mohli ve hře nakonec objevit.

Nejvěrnější stoupenci virtuálních soubojů ale nesedí v temném koutě odstřiženého od okolního světa, kde hrají sami proti botům, z onoho temného kouta plného trofejí vypovídajících o množství dosažených fragů vede ven kabel, připojený na internet nebo alespoň na lokální síť. Jím pak tečou kvanta informací o letících kulkách, ustřelených končetinách a litrech krve. Ten tenký drát je prostředníkem, díky němuž se na Zemi Unreal Tournament 2003 rychle rozmáhá nový sport a Unreal Tournament 2003 chce dobýt co nejvíce virtuální kolbišť. Šance má velké a zbraní k tomu má více než dost. Teď nemyslíme skutečný arzenál, který dostaneme k dispozici, i když je velice zajímavý a zanedlouho se k němu vrátíme, ale zpracování multiplayerových soubojů. Jak už jsme řekli, má v nich být kladen maximální důraz na týmovou spolupráci, ovšem spolupráci orientovanou vysloveně na sportovní styl hraní, ne simulaci skutečné války. Proto byl hry zcela vyřazen dobývací mod Assault. Autoři toto rozhodnutí celkem rozumně odůvodňují konkurencí, pro tento typ boje daleko vhodnějších titulů, jako je Medal of Honor či Wolfenstein.

Na co se tedy můžeme těšit? Kromě klasického Capture the Flag je to jedna úplná a jedna částečná novinka. Tou první je záležitost zvaná Bombing Run - drsná obdoba amerického fotbalu. Pravidla jsou celkem jednoduchá. Ve středu mapy je umístěn míč, cílem mužstev je jej chytit a dopravit do soupeřovi základny. Bojovník, který má u sebe míč však nemůže střílet, takže dostat mičudu do "branky" vyžaduje spolupráci celého manšaftu. Tato pravidla dávají, podle slov autorů hry, kteří Bombing Run samozřejmě hrají, velký prostor pro taktizování. Vzpomeňme jednu pěknou fintu, již zmiňují. Běžíte s míčem jako o život a proti vám jde soupeř. Vy mu míč hodíte, on ho Unreal Tournament 2003 automaticky chytí, čímž se mu zablokují zbraně. V tu chvíli stisknete spoušť, rozstřílíte jej na hadry, seberete míč a vesele pokračujete dál. Jen cheerleaders mávající třásněmi tu chybí. Druhou zmiňovanou novotou je modernizovaný mod Domination, zde označený jako Domination 2. Počet míst, jež lze k získání bodu obsadit a udržet se snížil na dvě, fór je ale v tom, že musíte stát po pět sekund na obou dvou současně, což bez pořádné koordinace skupiny rozhodně nepůjde. Příznivci bezhlavého boje "všichni proti všem", se však nemusí bát, chybět nebude ani klasický deathmatch a zůstává i jeho týmová obdoba.

Všichni válečníci, ať ovládaní počítačem či lidmi, nebudou jen vraždícími stroji, ale také zručnými gymnasty a škála speciálních pohybů, jimiž budou vládnout, má být opravdu široká. Tyto grify se budou dělit na dvě skupiny - na přirozené, které uděláte kdykoli během hry, mezi ně má patřit dvojitý úskok do strany, či vysoký superskok, jehož docílíte tím, že na vrcholu výskoku se znovu odrazíte - a zvláštní. Zatím není zcela jasné, jak k nim přijdete. Možné je, že je seberete na mapě jako bonus, nebo je získáte za vyhraný zápas. Nejzajímavější je ale původně uváděný způsob, v němž byla k aktivaci berserkové zuřivosti, extrarychlého běhu a dalších Unreal Tournament 2003speciálních věcí, potřeba energie ze zabitých soupeřů. Stejně jako afričtí domorodci pojídali části těl nepřátel, aby na ně přešla jejich síla, vy byste energii potřebnou ke speciálním pohybům měli vysávat z vámi vytvořených mrtvol.

Hráč 3D akcí je však jako bezruký, pokud ve svých (virtuálních) svalnatých pažích netřímá pořádný kvér. Arzenál dostupný v Unreal Tournamentu 2003 bude více méně vycházet z osvědčených zbraní jeho otce. Součástí základní výbavy se stane assault rifle, jež bude mít jako primární režim kulomet a sekundární granátomet. Nic novátorského, proč taky. Zajímavější je zbraň pro boj zblízka, nahrazující impact hammer. Jmenuje se shield gun a už z názvu je jasné o co půjde. Při stisknutí tlačítka sekundární střelby se před vámi vytvoří velký kulatý štít, jež desetkrát snižuje účinnost střel jím procházejících. V ten moment budete plně zranitelní jen z boku, zezadu a zepředu těsně u země. Primární režim funguje podobně jako dříve a opět umožňuje skákání. Jak vystřižená z filmu Krotitelé duchů vypadá link gun, jež nahrazuje pulse rifle. Je to asi první zbraň v historii, která prospívá tomu, koho strefíte (pokud je to tedy váš kolega z týmu). Když totiž aktivujete sekundární způsob střelby a začne šít do vašeho kamaráda, jeho link gun se stane dvakrát Unreal Tournament 2003 účinnější. Tímto způsobem se budou moci spojit až tři bojovníci - dva "posilovači" a jeden střelec.

Změn se dočkaly i další zbraně, přecházející do verze 2003. Náboje z flak cannonu létají v těsnější skupině a odrážejí se pouze jednou, místo původních pěti skoků. Do raketometu už nenaládujete šest raket současně, ale jen tři. Translokator má omezené množství vysílačů (lze jej ale nabít) a ty za sebou po výstřelu táhnou kouřovou stopu, takže jde lépe určit, kam dopadly. Mini gun v alternativním režimu střelby kropí nepřátele výbušnými střelami. Oblíbená ručně naváděná raketa redeemer se podle některých informací ve hře objevit nemá, možná ale bude nahrazena podobnou zbraní a možná zůstane nezměněna. Účinností by ji však mohl případně zastoupit nový ion cannon. Jeho obsluha je jednoduchá - umístíte na zem signalizační zařízení a družice na oběžné dráze na jeho místo zaměří všeničící paprsek. Ion cannon bude samozřejmě fungovat jen v nezastřešených prostorách. Poslední upravenou zbraní z celkových jedenácti, jež se ve hře objeví, bude sniper rifle. Tato výkonná puška byla jako dělaná pro campery - ukryté, nepohybující se hráče, kteří téměř bez nebezpečí likvidovali co viděli. Upravená sniperka, přejmenovaná na lightning gun, vystřeluje dlouhý přímý paprsek, který se táhne od ústí hlavně až k oběti. Po několika útocích tedy nebude Unreal Tournament 2003 problém ostřelovače najít a oddělat. Pokud se ten bude chtít něčemu takovému vyhnout, nezbude mu, než změnit působiště. Lightning gun užijete i v nočních bojích - infračervené vidění se bude určitě hodit.

K potencionálnímu nebezpečí záludného campování se vážou i powerupy. Podle prvních informací jste životy, munici i štíty měli získávat na speciálních plošinkách. Stoupnout si na ně a počkat, než se potřebná komodita doplní. Spousta hráčů se však obávala, že se tato místa stanou střelnicí pro ukryté snipery. Přeci jen stát, byť chvilku, na místě, není vůbec bezpečné. Nyní to vypadá, že ve hře spolu se zmiňovanými plošinkami, budou, nejspíše na pevně daných místech, poměrně hustě rozesety "sbírací" bonusy. Možná je také nějaká kombinace obou systémů. Vzhledem k tomu, že byste do hry měli nejspíše nastupovat s plnou výzbrojí, nebude léčení, nabíjení zbraní a doplňování štítu asi zase tak potřeba.

Velkým nepřítelem vývojářů snažících se o vyváženost sil ale nejsou těžce vyzbrojení hráči (i když, pokud by se hra nepovedla... nevím, nevím), ale cheatující podvodníci. Unreal Tournament 2003 by měl být proti těmto podfukářům dobře chráněn, ovšem stále zde zůstane možnost Unreal Tournament 2003používat mutátory a mody, takže vrátka k nějakému tomu švindlování prostřednictvím těchto věcí zůstanou pootevřená. S cheaty jsme zabrousili do oblasti týkající se technického zpracování. Zde je na prvním místě grafika. Ta má být skutečně impozantní, hra by ale měla běžet i na běžných strojích (samozřejmě s omezenými detaily), avšak pokud budete mít nadupaný počítač, uvidíte vše stopadesátkrát až dvěstěkrát detailnější, než u původního Tournamentu - koneckonců stačí juknou screenshoty. Dokonalá má být práce se světlem a stíny a stále platí slova autorů o propracovaném chování kouře, sněhu i vody. Pokud projdete mlhou, měla by okolo vás stylově vířit, to samé platí o sněhu. Voda se, jak jsme mohli vidět na prvních betaverzích, zase krásně vlní, sice se v ní neodrážíte, ale jinak - skoro jako "živá". Samostatnou kapitolou je fyzikální model hry. Díky speciálnímu doplňkovému enginu Karma se vše má chovat jako ve skutečnosti. Pokud sestřelíte nepřítele ze schodů, bude jeho pád ovlivněn mnoha faktory jako je natočení těla, rychlost letu a samozřejmě nárazy do překážek. Nikdy by nic, ani barely či kameny, nemělo padat stejně. Pokud máte dost rychlé připojení, podívejte se na toto video, které je lepší než jakékoli popisování. Bohužel v současných verzích hry není tato technologie plně implementována a Unreal Tournament 2003 objevují se i zprávy, že ji autoři nestihnou do vydání plně zprovoznit. Doufejme však, že tomu tak nebude.

Teď ať zbystří pozornost všichni domácí kutilové tvořící vlastní mapy. Editor pro Unreal Tournament 2003 stojí za vidění. Vypadá jako kombinace budovatelské strategie a grafického programu á la Adobe Photoshop. V prostředí, které je vyhlíží stejně jako ve hře, můžete umisťovat objekty, měnit jejich velikost, několika kliknutími vytahovat hory či placatět roviny a ty pak doslova pomalovat trávou, pískem, kamením - čím se vám zamane. A pokud vytvoříte 3D objekty v jiném programu (3D Studio Max apod.), můžete je snadno importovat do hry. Editor však není žádná hračka pro děti, ale komplexní a výkonný nástroj.

Co říci závěrem? Snad jen - připravte se na 28. červen - možná se dočkáme korunovace nového panovníka.

Autor:




Nejčtenější

The Elder Scrolls V: Skyrim
Podpora virtuální reality pro Fallout, Doom i Skyrim bude do konce roku

Tři nejočekávanější hry pro virtuální realitu plánuje firma Bethesda vydat ještě dokonce roku. Majitelé přileb Oculus Rift však mají zřejmě smůlu.  celý článek

Biomutant
Nově oznámený Biomutant vypadá jako Kung Fu Panda pro dospělé

Konečně zase nově oznámená hra, která nemá v názvu číslovku. Biomutant láká na otevřený svět a možnost přizpůsobit si vlastního hrdinu k obrazu svému.  celý článek

The Sims 4 Psi a kočky
Do Sims 4 míří spousta koček a psů, expanze vyjde v listopadu

Simulátor života a vztahů The Sims 4 rozšíří v listopadu expanze s názvem Psi a kočky.   celý článek

World of Warcraft: Shadows of Argus
Bitva o Argus začne ve World of Warcraft na konci srpna

Fandové on-line hry na hrdiny World of Warcraft se 30. srpna dočkají obsahové aktualizace Shadows of Argus. Datadisk Legion tak pomalu míří do finále.  celý článek

Far Cry 5
VIDEO: Ve Far Cry 5 budeme kultisty masakrovat i traktorem

V akci Far Cry 5 se pustíme do křížku s fanatickou sektou v Hope Country v současné americké Montaně. Nové video je rozšířený gameplay trailer z výstavy E3,...  celý článek

Další z rubriky

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Star Wars Battlefront II
Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Měli jsme příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.