Bodnete, nebo se schováte? Příčiny a následky voleb v Until Dawn

  • 3
Odlehlá horská chata, partička osmi lidí a sériový vrah. O tom, jak hororový příběh Until Dawn dopadne, rozhodnou volby hráče. A tentokrát už doopravdy. Více prozrazuje nové video.

Žánr interaktivních filmů se v posledních letech těší oblibě. Napínavý příběh bývá podpořen obtížnými volbami, kdy se hráč musí vy vypjatých situacích rozhodovat během pár sekund. Na obrazovce posléze blikne mrazivé „postava XYZ si zapamatovala, co jste právě řekl / udělal“, což jen podporuje iluzi, že na volbách hráčů skutečně záleží. Opakované průchody hrou však odhalí, že to není tak úplně pravda. Některé postavy zkrátka nikdy nezachráníte, ať už se zachováte jakkoliv.

Until Dawn
Until Dawn

Until Dawn

Until Dawn působí zajímavě právě v tom, že na volbách záleží. Dobrodružství skončí po zhruba devíti hodinách a právě volby hráče ovlivní, kdo přežije a kdo ne. Lze docílit toho, že všechny postavy přežijí, nebo naopak všechny nakonec zemřou. Ostatně další průchody hrou mají pomoci plně pochopit příběh.

Hra se sama ukládá a pohlídá si, aby se hráč nemohl vrátit zpět k uložené pozici a rozhodnout se jinak. Následky některých voleb budou zřejmé hned, například v okamžiku, kdy se rozhodujete mezi útěkem či bojem, zatímco jiné se projeví klidně až po pár hodinách hry. Stejně důležité jsou i rozhovory, kdy zdánlivě nedůležitou poznámkou zpečetíte osud jiné postavy.

Zní to jako rajská hudba a pokud hra potvrdí, že na volbách záleží až do poslední chvíle, mohl by to být další z milníků na poli interaktivních filmů. Pokud vás Until Dawn zaujal, tady můžete omrknout devět minut hraní.

Hru si však vychutnají pouze majitelé konzole PlayStation 4, na níž 26. srpna exkluzivně vychází.

27. května 2015


Témata: Interaktivní