UPC

UPC

UPC má problémy s online hraním. A neřeší je

  • 445
Představte si, že si koupíte on-line hru, kterou ale na připojení od UPC nemůžete hrát.

TrackmaniaPředstavte si, že si koupíte hru typu MMO, za jejíž hraní platíte zhruba 300 Kč měsíčně coby udržovací poplatek. Dále platíte další peníze svému poskytovateli za připojení k internetu. Když si ale chcete zahrát svojí oblíbenou hru, zjistíte, že to nejde. Hra vás každých pár minut odpojuje a pokud ne, odezva (ping) se vyšplhá na čísla znemožňující hraní. Jelikož vám internet „normálně“ funguje, lze brouzdat po stránkách, odesílat e-maily, stahovat, napíšete dotaz na podporu k provozovateli hry. Ten vám překvapivě odepíše, že vše funguje v pořádku. Zkusíte se připojit k internetu přes jiného poskytovatele a ke svému úžasu zjistíte, že chyba není na straně provozovatele herních serverů. Začnete pátrat na vlastní pěst na internetu, zda-li se někdo nesetkal se stejným problémem a narazíte na podobně postiženou komunitu lidí. A všechny je spojuje jeden společný jmenovatel: připojení od UPC.

EVE OnlineMichal Veselý z komunitního fóra Imperium.cz, na němž se scházejí příznivci online hraní, nám k tomu napsal:
"Cely problem spociva v tom, ze nektere hry si overuji spojeni pomoci ICMP packetu. Pokud dojde k jejich ztraceni, server hry vyhodnoti, ze je klient necinny nebo odpojeny a ukonci session. Nekdy kolem 13.11. listopadu UPC bud presmerovalo tok dat, nebo zavedlo filtr na jednom ze svých zahranicnich routeru. Jedna se o cz-prg01a-ra3-ge-2-0-0.10.aorta.net (213.46.172.17) ve Vidni, takze vsichni, kteří jsou smerovani přes tento bod mají problemy. Podle vseho to postihlo hry Eve Online, Tabula Rasa, Hellgate London, Guild Wars a Trackmania Nations. Jediny kdo dostal z UPC nejakou smysluplnou odpoved je uzivatel fora na www.imperium.cz, pod prezdivkou vandemark."

Odeslali jsme dotaz na klientské centrum UPC, zda-li o problému vědí, případně zda jej již řeší. Po třech dnech nám přišla tato odpověď:
"Žádnou hromadnou závadu neevidujeme, pomohlo by nám, kdyby nás tito klienti kontaktovali v době kdy spojení takto zlobí. Popř. aby dokázali natrasovat signál pro zjištění zda ke ztrátě dochází v naší datové síti, či mimo ni (příkazy tracert resp. traceroute). Pokud jich bude víc, dokážeme např. posoudit zda spadají do jednoho Vlanu a podle toho se na problém zaměřit."

Uživatel na fóru Imperium pod přezdívkou Solo tvrdí, že problém popsal a odeslal dotaz ("takze, poslal jsem na upc druhy formular s popisem problemu (ICMP, router aorta viden atd.)"). Operátorka odpovídá:
"Bylo Vám již napsáno že z naší strany je vše v pořádku. Pokud s tím nesouhlasíte, je potřeba nás kontaktovat na klientské centrum na níže uvedený telefon přímo od počítače a technici to s Vámi projdou a vysvětlí."

Sofistikovanější odpověď se podařilo získat pouze uživateli pod přezdívkou vandemark, o které se výše zmiňoval Michal Veselý z Imperium.cz.

Od: klientske.centrum@upc.cz
Komu: <vandemark@centrum.cz>
Datum: 03.12.2007 10:13
Předmět: 213.46.172.17/ .26

Vážený pane,
zasíláme slíbené logy z měření na server 87.237.38.200. Měření proběhlo
ze sítě UPC i z sítě Karnevalu s podobný výsledkem:

xxxxxxxxxxxxxxxxx Snt: 10 Loss% Last Avg Best
Wrst StDev
172.16.1.1 0.0% 1.0 1.1 1.0 1.1 0.0
cz-prg11a-fe300-01.karneval.cz 0.0% 5.4 5.4 1.5 12.7 3.6
86.49.93.137 0.0% 1.7 1.9 1.7 2.0 0.1
cz-prg01a-ra3-ge-2-0-0.10.aorta.net 90.0% 1.9 1.9 1.9 1.9 0.0
cz-prg02a-ra1-ge-1-0-0.0.aorta.net 0.0% 1.9 4.4 1.8 20.7 5.9
nl-ams02a-rd1-pos12-1.aorta.net 0.0% 9.2 9.3 9.2 9.4 0.1
de-fra01a-ri1-ge-14-0.aorta.net 0.0% 9.5 9.4 9.2 9.6 0.1
tge5-4.fr3.frf.llnw.net 0.0% 18.0 17.7 16.6 25.1 2.6
tge1-3.fr4.par.llnw.net 0.0% 23.5 25.5 23.5 31.6 3.3
ve6.fr3.par.llnw.net 0.0% 24.0 26.1 23.5 33.7 4.0
tge1-2.fr4.lon.llnw.net 0.0% 23.6 24.2 23.5 27.2 1.2
ccp.ve201.fr3.lon.llnw.net 0.0% 24.2 24.2 23.9 24.7 0.2

Z informací ze správy sítě se potvrdilo i to co jsme spolu konzultovali
telefonicky. Aktivní body v naší síti i síti aorta.net odpovídají na ICMP
packety s nižší prioritou než na klasický provoz. Tedy pokud je daný
router zatížený provozem může vykazovat i 90% ztrátovost i když koncové
místo za routerem odpovídá bez ztráty.

Program, který hodnotí stav sítě podle odezvy na základě ICMP packetů
může poté vyhodnotit naší síť i síť tranzitních poskytovatelů jako
nekvalitní.

O problému v UPC tedy vědí, zdá se ale, že jej vyhodnocují jako minoritní a nehodlají se jím zabývat.

Pokud se problém týká i vás, napiště nám své zkušenosti do diskuze.