U nás může umřít každý, říkají autoři hry, kde je smrt definitivní konec

  • 11
Inovativní experiment nijak nebude bránit přístupu do hry. Vývojáři projektu Upsilon Curcuit v rozhovoru pro Bonusweb odhalili, že hra bude v základu dostupná zdarma. Pohovořili také o celkovém konceptu a plánovaných řešeních případných komplikací.

Ve hře Upsilon Circuit má každý hráč pouze jeden život. V libovolnou chvíli však může hrát jen osm lidí, zbytek sleduje dění z pozice publika. Diváci nicméně události v aréně mohou ovlivňovat například posíláním monster, která lze kupovat za zkušenosti získané hrdinou v aréně. Hráčům z jejich týmu navíc volí bojové schopnosti.

Pokud v aréně zemřete, můžete se vrátit mezi publikum. Do arény však již nikdy nevkročíte. Cílem autorů je totiž kombinovat hru a televizní show. Titul proto poběží každý den jen zhruba dvě až tři hodiny, během nichž dění glosuje komentátor.

O konceptech Upsilon Circuit jsme mluvili s manželi Calvinem Goblem a Alix Stolzerovou , kteří vývoj hry vedou.

Vývoj hry vedou manželé Alix Stolzerová (vlevo) a Calvin Goble (vpravo)

Jaký obchodní model bude vaše hra využívat? Řada lidí v diskusích tvrdí, že pro takový titul dává smysl jen free to play. Já si myslím opak. Že si svůj život budete cenit jen tehdy, když hra bude vyžadovat rozumnou jednorázovou platbu.

Věříme, že hra bude nejzábavnější, když se do ní bude moci zapojit kdokoliv. Vymysleli jsme několik způsobů, jak hru finančně podporovat. Ale tou nejdůležitější věcí pro nás je, aby zábava při hraní a sledování netrpěla kvůli způsobu monetizace. Na životě vám bude záležet, protože pro hraní v aréně nebudete mít druhý pokus. A protože vaše činy hru navždy změní.

Četl jsem, že herní server bude dostupný jen dvě až tři hodiny denně. Co to znamená pro lidi z Evropy?
Odpověď bohužel nebude uspokojivá. Hru jsme navrhli tak, že ji lze hrát pouze jednou, a to ve stálém světě, který běží na jednom serveru. Budeme proto muset zvolit omezený počet časových zón, kterým budeme vycházet vstříc.

Zůstává zde také otázka odezvy. Hra, ve které máte pouze jeden život, je značně závislá na přísunu dat. Zvažujete tedy nějaké evropské partnery, díky kterým by hra byla plnohodnotně dostupná i v Evropě?
I tentokrát bude odpověď neuspokojivá. Pro řešení odezvy potřebujete servery poblíž dané oblasti. A když existuje jen jeden server, pro spoustu lidí to bude daleko. Možná někdy v budoucnu bude existovat superserver, se kterým budou mít všichni lidé odezvu pět milisekund.

Nakolik jste jako hrdina v aréně pánem své hry? Zdá se, že spoustu voleb za vás učiní diváci.
Vycházíme z nápadu, že jste jako soutěžící akčním hrdinou. Prozkoumáváte, bojujete a rozhodujete se, co dál dělat. Jak využijete dostupné schopnosti a jak kooperativní, opatrný, agresivní a taktický budete, je jen na vás.

Není trochu nebezpečné nechat publikum, aby soutěžícím vybíralo dovednosti? Diváci si budou chtít zahrát, mohou proto volit podivné kombinace, aby hráče přivedli k záhubě. Nebo možná právě to je cílem?
Titul nabízí mnohem více než jen možnost hrát. A my uděláme vše, co je v našich silách, abychom to divákům ukázali. Budeme muset hodně testovat a vyvažovat, ale vycházíme z nápadu, že hráči i publikum jsou rozdělení do dvou týmů.

Než se do hry dostanete, jste divák. Co se stane, když jako hrdina zemřete? Můžete se vrátit zpět mezi publikum, a ovlivňovat tedy hru i nadále?
Ano. Když zemřete, vrátíte se mezi publikum. Vrátit se můžete dokonce se speciálním postavením, dovednostmi, nebo extra body k utracení v obchodě, které vašemu týmu poslouží k odvetě. Když jste zápasili a vyzkoušeli si schopnosti, publikum vám může více naslouchat, když bude využívat své zkušenostní body pro výběr dovedností pro stávající bojovníky.

Hra Upsilon Circuit

Nebojíte se, že lidé po smrti hrdiny přestanou hrát, protože chybí dostatečná motivace? Existuje pak riziko, že zásoby diváků během několika týdnů dojdou.

Počet bojovníků bude představovat třeba 0,2 % z našeho celkového publika. Takže dokud je hru zábavné sledovat a je sranda být součástí obecenstva, hra plní svůj účel. Nezapomínejte, že titul normální videohry inovuje a má trochu televizní nádech. V televizních seriálech neúčinkujete, a přesto se na ně dívají miliony lidí.

Je počet diváků nějak omezený? Pokud monstra bude moci posílat příliš mnoho lidí, může se pro hrdiny přežití stát nemožným úkolem.
Máme v plánu věci upravovat tak, aby nám to umožnilo podporovat bláznivě velké publikum, ale i konzervativnější počty. Máme několik alternativních řešení, která můžeme zavést v případě, že betatest odhalí problémy. O tomto projektu přemýšlíme každý den už dlouhou dobu. Snažíme se zajistit, že je to zábavné a funguje to dobře. Je to pro nás opravdu důležité, a máme proto hromady řešení pro všechny možné problémy.

Upsilon Circuit je projekt, který vytváříte jako manželé. Jaké to je, pracovat s někým s kým žijete? Někdy to asi musí být náročné.
Pracovat společně je v 95 % času zábavné. Děláme to už tak dlouho, že si navzájem opravdu dobře pomáháme. Ale na tomto projektu pracují i další opravdu talentovaní lidé. Vést poprvé malý tým je vážně zábavná zkušenost plná výzev.