Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Elder Scrolls Skyrim rozumíte drakům a osud světa je ve vašich rukou

aktualizováno 
Vývojáři Skyrim se v rámci svých sil snaží vytvořit největší a senzačnější titul a nabídnout hráčům úplnou svobodu. „Jděte, kam chcete, čiňte co je libo,“ zní autorská definice pátého dílu Elder Scrolls.

Skyrim se v rámci této filozofie oprošťuje od systému povolání a dovednosti postavy odrážejí hráčův styl. Pokud nosíte jen meč a štít, zlepšujete se ve válečnických dovednostech. Intenzivní užívání magie pro změnu vyvine postavu silnou v otázkách kouzelnických. "Způsob hry definuje vaši postavu během průchodu hrou," říkají o systému vývojáři.

Důležitou součástí jsou tentokrát draci, kteří se vrátili do světa Elder Scrolls. Jejich motivy jsou součástí hlavní dějové linie. Hráčova postava rozumí jejich řeči a pomáhá světu v boji s těmi draky, kteří jsou nepřátelští.

Draci nejsou skriptovaní (jednotlivé události nejsou předem připravené, ale drak má umělou inteligenci, na základě které se rozhoduje) a občas prý překvapí i samotné vývojáře. Ve hře se totiž mohou objevovat v nečekaných momentech, a bitva s nimi je jistá forma souboje s bossem. Hráč po jejich zabití vstřebá drakovu duši, čímž odemyká či vylepšuje rozličné dovednosti.

Ústřední dějová linie prý zabere okolo 25-30 hodin. Hra však nabídne i řadu postranních úkolů a více jak 150 kobek (dungeonů). Skyrim se také přizpůsobuje vaší hře. Vede proto v evidenci, které lokace jste navštívili, jaké úkoly splnili, a příběh se podle toho odvíjí.

Je možné ovlivňovat i chod světa. Řada nehráčských postav má svůj denní rozvrh a chodí pracovat například do pily. Herní ekonomiku pak můžete ovlivnit třeba sabotáží oné pily.

Předchozí (čtvrtý) díl Elder Scrolls s podtitulem Oblivion vyšel v roce 2006 a v Čechách i ve světě sklidil velmi pozitivní hodnocení (světový průměr 94 %). Pátý díl vyjde 11. listopadu 2011 pro PC, PlayStation 3, Xbox 360. Nezbývá než čekat, jestli se z něj stane důstojné pokračování.

SkyrimSkyrim
SkyrimSkyrim
Autor:


Témata: Playstation 3, Xbox


Nejčtenější

Resident Evil 7: Biohazard
Klíčem k úspěchu nového Resident Evilu byla 90. léta

Inspirací pro sedmý díl Resident Evilu bylo pojetí her v minulosti. Titul se přitom původně přikláněl k akčnějšímu stylu šestého dílu.  celý článek

World of Warcraft: Legion
Blizzard se po více než dvaceti letech rozloučil se sítí Battle.net

Společnost Blizzard Entertainment dostála svému prohlášení z loňského roku a službu Battle.net přejmenovala. Nově se aplikace jmenuje jednoduše Blizzard a...  celý článek

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

Kingsway
Hra vypadá jako operační systém, na který byste rádi zapomněli

Pomalé načítání, otravná vyskakující okna či zastaralé uživatelské rozhraní. Kingsway sice připomíná staré operační systémy, ve skutečnosti je to ovšem hra na...  celý článek

Zaklínač 3: Srdce z kamene
Nechte hráče na pokoji, obořil se australský politik na vládu

Australská cenzura přiměla senátora David Leyonhjelma k razantnímu vystoupení. Kritizoval v něm přístup státu k videohrám a volal po změnách.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.