Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V jedné z největších soudních bitev jde o miliardy a značku Modern Warfare

  16:00aktualizováno  16:00
Soud mezi společností Activision a duchovními otci značek Call of Duty a Modern Warfare je jedním z největších legálních sporů, které historie herního průmyslu zná. Soud proběhne příští rok 7. května v Los Angeles a jeho předmětem budou honoráře spojené se značkou Call of Duty i otázka jejího vlastnictví.

Vývoj Call of Duty titulů, které vznikly pod taktovkou Infinity Ward do loňského roku, vedla dvojice Jason West a Vince Zampella. Do jejich portfolia tak spadají první dva díly Call of Duty a Modern Warfare jedna i dvě.

Recenze

Modern Warfare 2 je zážitek jako ze tří třeskutých akčních filmů.
- číst recenzi (83 %)

Modern Warfare 2

Tito vývojáři loni zažalovali vydavatelskou společnost Activision, pro kterou tehdy dokončili Modern Warfare 2 (více o celé kauze). Říkají, že jim společnost předčasně vypověděla pracovní smlouvy, a připravila je tak o finanční bonusy, plynoucí ze zisků z prodeje hry.

Activision pro změnu tvrdí, že se West a Zampella tajně scházeli s konkurenčním vydavatelstvím Electronic Arts, a na základě toho jim v březnu 2010 vypověděl smlouvy.

Zisky, které měly činit bonusy pro Westa a Zampellu, pak po vydání hry rozděloval mezi vývojáře, kteří setrvali v týmu Infinity Ward. Část z nich však později přešla do nového studia Respawn Entertainment, jež West a Zampella založili po opuštění Infinity Ward.

Nové studio následně uzavřelo dohodu s vydavatelstvím Electronic Arts, pro které vyvíjí zcela novou značku, která však zůstane duchovním vlastnictvím jeho autorů. V tom se liší předchozí práce pro Activision, který je majitelem značek Call of Duty i Modern Warfare a právě o ty se v soudním sporu bude bojovat.

Bojuje se však také o peníze. Activision do žaloby loni v prosinci zahrnul i Electronic Arts, od kterých žádá 400 milionů dolarů (zhruba 6,8 miliardy korun). Tvrdí, že Electronic Arts připravovali plán jak "ukrást" vývojáře z Infinity Ward.

"Opravdu se těším na náš den u soudu," glosoval situaci Zampella pro časopis Forbes. V květnu se tedy rozhodne o budoucnosti jedné z největších herních značek.

Autor:




Nejčtenější

Zaklínač 3: Srdce z kamene
Nechte hráče na pokoji, obořil se australský politik na vládu

Australská cenzura přiměla senátora David Leyonhjelma k razantnímu vystoupení. Kritizoval v něm přístup státu k videohrám a volal po změnách.  celý článek

Resident Evil 7: Biohazard
Klíčem k úspěchu nového Resident Evilu byla 90. léta

Inspirací pro sedmý díl Resident Evilu bylo pojetí her v minulosti. Titul se přitom původně přikláněl k akčnějšímu stylu šestého dílu.  celý článek

Lego Worlds
Vysněnou virtuální hračku kazí bugy a špatné ovládání. Recenze Lego Worlds

Lego Worlds, vysněná virtuální hračka pro všechny milovníky slavných kostiček, se po dvou letech „válení“ v nedokončené verzi na Steamu konečně dostává na naše...  celý článek

Československo 38-89: Atentát
Hra českých vědců o atentátu na Heydricha bojuje o přízeň ve světě

Vylepšená verze edukativní hry Československo 38-89: Atentát se pod novým jménem Attentat 1942 uchází o přízeň hráčů na digitální distribuci Steam v rámci...  celý článek

Kingsway
Hra vypadá jako operační systém, na který byste rádi zapomněli

Pomalé načítání, otravná vyskakující okna či zastaralé uživatelské rozhraní. Kingsway sice připomíná staré operační systémy, ve skutečnosti je to ovšem hra na...  celý článek

Další z rubriky

Resident Evil 7: Biohazard
Klíčem k úspěchu nového Resident Evilu byla 90. léta

Inspirací pro sedmý díl Resident Evilu bylo pojetí her v minulosti. Titul se přitom původně přikláněl k akčnějšímu stylu šestého dílu.  celý článek

Ryse: Son of Rome
Dubnové hry zdarma s Xbox Live Gold: akce Ryse a seriál Walking Dead 2

V dubnu se majitelé s aktivním předplatným Xbox Live Gold mohou zdarma vydat ve hře Ryse: Son of Rome v kůži římského generála zabíjet barbary. Ale i zbylé hry...  celý článek

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.