Rozhodně není pochyb, že je Killzone 2 jednou z nejlépe vypadajících her dnešní doby. Jako by přišla z budoucnosti s poselstvím, že grafika na konzoli PlayStation 3 bude brzy vypadat nějak takhle. To nicméně není poselstvím třetího dílu. Ten se soustředí na zlepšení těch stránek Killzone, jež ještě čekají na to, až je autoři udělají stejně skvělými jako ostatní aspekty hry.
Bylo nám slíbeno, že se tvůrci zaměří v prvé řadě na pestrost dějových zážitků, ale i na hratelnost a pokusí se i dále prohloubit bojový systém. Stačí se jen podívat na prezentovaná videa a je zjevné, že se série ubrala správným směrem.
Dějová linie Killzone 3 začíná tam, kde skončil druhý díl. Nukleární výbuch udělal z nepřátelského světa Helghan holou pustinu, přesto však válka stále pokračuje. Zatímco síla znepřátelených Helghastu zůstává nejistá a nezjištěná, my se znovu ujímáme role vojáka ISA Sevchenka. Ten se po boku parťáka Rica, jehož jistě z předchozích dílů znáte, vydává se svým týmem toulat po dalších děsivých prostředích na této nehostinné planetě.
Fyzické útoky by měly být daleko propracovanější.
To všechno tak trošku kompenzuje ne zrovna optimální variabilitu prostředí z Killzone 2, kde jsme většinu času strávili čistěním ulic od nepřátelských sil. V pokračování se ale dočkáme i pestřejších kolací, například ledových moří, radiací ozářené džungle a nakonec i vnějšího vesmíru.
Na již vypuštěných videích si můžeme prohlédnout část čtvrté kapitoly dějové linky, zasazené do mrazivého arktického prostředí na Helghanu, kde se věci dají do pohybu, jakmile hlavní hrdina nasedne na vznášející se loď a chopí se jednoho ze zabudovaných kulometů. S jeho pomocí pak udělá nemalé škody na Helghanských ropných vrtech.
Krátce nato je ale tento útočný tým sestřelen, takže si může prohlédnout nové nepřátelské jednotky pěkně zblízka a detailně. Nejprve upoutá pozornost zajímavý druh protivníka, příznačně pojmenovaný "Jumpack Trooper". Vypadá jako Boba Fett z Hvězdných Válek, tedy až na to, že nevyužívá jet-pack ale takzvaný "jumpack". Jumpack ovšem slovo "jump" neobsahuje jen tak pro nic za nic – tato hračka se může používat jen na omezenou dobu a slouží spíše ke vznášení se než k létání.
Celá akce s jumpackem tedy ve výsledku spíše jako prodloužený skok, jenž můžete ještě více prodloužit funkcí "dash", což vás výrazně popožene v horizontálním směru. Tento typ vojáka se tedy ve většině případů snaží hráče napadnout shora. Jakmile je jejich jumpack zničen, tak pro ně akce ale ještě nekončí. Pokusí se nasměrovat svůj pád zakončený explozí tak, aby napáchali co největší škody.
Po vypořádání se s párem dalších protivníků si hrdina bere jumpack sám, a jeho ovládání by překvapivě nemělo být nic složitého. Vše je řešeno třemi tlačítky pro vznesení se, zrychlení (zmíněná funkce dash) a střelbu ze zabudovaných kulometů. Jumpack se dá samozřejmě využit i překonávání různých překážek nebo aby se postava dostala na požadované místo. V okamžiku, kdy se objeví další nepřátelé, pak stačí vzlétnout a najít si příhodné vyvýšené místo, odkud se dá protivníky dobře a pohodlně zkosit.
Killzone 3 zatím vypadá jednoduše parádně.
Po vyvraždění většiny aktuálních obranných sil Helghastu mohou při menším počtu nepřátel přijít ke slovu i fyzické útoky na krátkou vzdálenost. Ty by tentokrát měly být daleko propracovanější než v dřívějších dílech. Nyní už totiž nejde jen o pouhé máchnutí pažbou, ale uvidíme zde různé, o dost brutálnější smrtonosné techniky, dané podle situace a předmětů kolem. Když se tedy s nepřítelem potkáte uprostřed pustiny, hrdina mu po udání příkazu zabodne nůž do oka, ale když jej napadnete blízko nízkého předmětu, Sev ho na něj shodí a probodne mu krk.
Jelikož vývoj druhého pokračování odstartoval bezprostředně po vydání jeho předchůdce v lednu 2009, tvůrci se mohli více soustředit na jeden z největších cílů Killzone 3 – dostat hru do plynulého běhu v plném stereoskopickém 3D zobrazení. A ačkoliv je hra ještě v alfa stadiu vývoje, její vizuální stránka je na skutečně vysoké úrovni, a to i bez efektů 3D. Několik chybiček se zde samozřejmě ještě najde, ale vše překrývá nenahraditelný dojem z grafických efektů, jako je už klasické rozmazání okolí či pohledné vykreslení různých explozí.
Killzone 3 tedy zatím vypadá jednoduše parádně. A to i přesto, že vše, co zatím bylo k vidění a vyzkoušení na prezentacích, je stále v raném stadiu vývoje. Tvůrci ale navíc slibují, že výsledný produkt bude po všech stránkách ještě značně kvalitnější. Mimochodem, je tu někdo, kdo se netěší na další skvělý zážitek z válečné sci-fi vřavy, v novém prostředí a s novými herními mechanismy?
Hra by měla vyjít v únoru roku 2010 a kromě jiného nabídne podporu Playstation Move.
Index očekávání: 90%