Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V kontroverzní střílečce Homefront napadla Severní Korea USA

aktualizováno 
Očekávaná střílečka z velmi blízké budoucnosti měla konkurovat největším jménům v žánru. Daří se jí to ale jen částečně. Má výbornou hratelnost a chytlavý příběh, ale do absolutní špičky jí pořád něco chybí. Třeba snaha přijít alespoň s nějakou vlastní novinkou.
85

Homefront

Platforma: PC
Výrobce: Kaos Studios

  • Vynikající atmosféra a zajímavý příběh
  • Multiplayer
  • Neoriginální, ale fungující herní mechanismy
  • Krátká délka
  • Grafika by mohla být lepší

Spojené státy se v roce 2027 dostávají do děsivého snu. Po desetiletí energetické krize jejich zemi ovládla vojska Severní Koreje

Herní karta

Rýpnout si do Severní Koreje, není jen tak. Tamější politické špičky jsou na to dost háklivé, a pokud se o ně někdo otře, rády hrozí prstem. Ale toho se autoři z Kaos Studios nebojí a přináší hru, která už stačila vyvolat slušnou kontroverzi.

Homefront

Homefront se odehrává v roce 2027 a velmi pěkný úvodní film, který je poskládán z filmových scének, fotografií a dalších materiálů, nás poučí, že Severní a Jižní Korea vytvořily alianci. Využily ekonomického úpadku USA a zaútočily na ně.

Americká vojska nedokázala náporu odolat a invaze korejských sil byla úspěšná. Armáda USA byla rozprášena a proti Korejcům stojí pouze odboj, kterému nezbývá než spoléhat na záškodnickou taktiku, protože korejští vojáci mají masivní převahu.

Homefront

Je to vcelku provokativní téma. Politická situace je napjatá, laškovat s Koreou je vskutku riskantní krok a nezůstal bez odezvy. V Japonsku byla hra cenzurována a veškeré zmínky o Severní Koreji byly nahrazeny obecným termínem "jistá země na severu" a v Jižní Koreji byl prodej hry zakázán.

Ovšem my neřešíme ani tak politický dopad hry, jako její vlastnosti. A nutno říci, že scénář i jeho prezentace jsou zpracovány kvalitně, přestože vás asi víceméně žádné větší dějové překvapení nečeká. A přestože některé postavy jsou napsány trošku šablonovitě (superdrsný voják, supercitlivá vojanda), příběh patří k tomu nejlepšímu, co vám může Homefront nabídnout.

Jinak je to střílečka z pohledu první osoby, která nepřináší ani špetku inovace. Nečeká vás žádný výraznější nový nápad nebo netradiční herní mechanismus. Avšak abychom byli fér, tak musíme přiznat, že veškeré principy, i když byly viděny jindy a jinde, jsou zvládnuty na výbornou, a díky nim je Homefront velmi dobře hratelný.

Homefront

Homefront je hlavně o střílení. Většinu času likvidujete nepřátele jako člen odboje, párkrát usednete za kulomet v obrněném vozidle, použijete i helikoptéru nebo navigujete vozidlo zvané Goliath. Veškeré tyto aktivity nejsou vůbec problémové, ovládání je jednoduché, tedy až na řízení vrtulníku, které párkrát zazlobilo. Ale je to jen drobný nešvar.

Jádro Homefrontu je tvořeno střílečkou z pohledu první osoby a ta je zpracována naprosto běžným způsobem. Není tu systém krytí, takže pokud se chcete dostat z dosahu nepřátelské střelby, stojíte buď za překážkou, skrčíte se nebo se plazíte. Možnost skrýt se třeba za roh a vykukovat, tu není.

Hlavní hrdina není zrovna odolný, takže se schovávat musíte. Nejčastěji je nutné se skrčit, rychle se zvednout, někoho se zbavit a znovu. Na hrdinská vběhnutí do centra přestřelky se tu příliš nesází. Stačí pár zásahů a už se nahrává poslední automaticky uložená pozice.

Homefront

A není to úplně výjimečný případ, protože Homefront je hodně zběsilý, neustále se něco děje. Jste přepadáváni, něco vybuchuje, hoří, řítí se k zemi a než se nadějete, už zrudne obrazovka a je po vás. Tím ale nechceme říct, že by byla obtížnost přehnaná. Jen klade na hráče určité nároky, které kombinují špetku taktizování a dobré reflexy.

Důležité události jsou "nalajnovány", takže se odehrají ve chvíli, kdy někam dojdete nebo něco uděláte, což přispívá k určitému filmovému zážitku. Některé momenty jsou opravdu hodně monumentální a vtáhnou vás do děje jako nic. Skoro zapomenete, že vás tlačí, abyste dělali přesně to, co si ona žádá.

Ve většině případů to není žádný problém, ale zažili jsme i situace, kdy jsme až po určité chvíli pochopili, co máme vlastně provést. Mimo jiné bylo v misi potřeba dorazit na určité místo. My jsme se k němu vydali, ale cestu blokovalo množství vojáků a po chvíli jejich "čištění" jim opakovaně přicházely posily. Až po pár minutách jsme zjistili, že existuje dobře maskovaná cesta tam, kam potřebujete.

Homefront

Během misí nebudete skoro nikdy sami. Vždy budou po ruce umělou inteligencí ovládání spoluhráči. A nedá se říci, že by nepomáhali. Jsou vcelku šikovní, zabíjení jim jde jedna báseň, ale jsou tu i chvilky, kdy se vám postaví do cesty a nehodlají uhnout. Naštěstí to není často.

Inteligence nepřátel je kolísavá. Párkrát nás překvapilo, jak "uvažovali" a dostali se nám na kobylku, ale někdy zastřelíte jednoho vojáka a druhý těsně vedle něj se na vás ani neotočí.

Úrovně jsou lineární, jste nenápadně tlačeni kupředu určitým směrem, ale nějak se to tvůrcům podařilo zamaskovat, takže to člověku ani nepřijde. Měli jsme pocit určité volnosti a nestísněnosti. Sice víme, že to byl uměle vytvořený dojem, ale hlavně, že fungoval.

Technicky není Homefront špatný, exceluje především po zvukové stránce. Hudba je povedená a dotváří dění na obrazovce přesně tak, jak má. Během odstřelovací mise je napínavá a pomalá, během rychlých přestřelek rytmická a dynamická. Postavy jsou namluveny také kvalitně. Každá má dostatečně specifický a zajímavý hlas.

Homefront

Pokud jde o grafickou stránku, není to už tak jednoznačné. Homefront nevypadá špatně, ale modely hrdinů i protivníků by si zasloužily více detailů a některé předměty v okolí na tom také nejsou kdovíjak dobře. Naštěstí je Homefront tak rychlá hra, že nebudete mít čas se zajímat o několik obrazových nedostatků, které tu jsou.

Homefront je dokonce tak rychlá hra, že se na konec dostanete klidně za pět hodin. Je to docela málo, i když je pár projektů, které na tom byly hůře. Pravda, hra pro jednoho hráče je intenzivní a velmi atmosférický zážitek, ale také hodně krátký.

John Milius

Autorem příběhu Homefrontu je americký scénárista a režisér John Milius, který v mládí toužil stát se mariňákem. Ale jelikož se u něj objevilo astma, byl odmítnut. Přesto byl stále fascinován vojenstvím a zbraněmi. A svou lásku využil při psaní scénářů, například pro filmy Rudý úsvit, Let vetřelce nebo Apokalypsa.

Scénáristicky se podílel také na Čelistech nebo Drsném Harrym. Občas se pustí i do režie. Pravděpodobně nejznámějším filmem, na který dohlížel, je fantasy Barbar Conan. Díky němu se proslavil Arnold Schwarzenegger.

Sám Milius byl také inspirací pro postavu Waltera z kultovního snímku Big Lebowski. Jeho režiséři bratři Coenové jsou totiž Johnovi přátelé.

Homefront

Homefrontu na hodnotě přidává hra pro více lidí, která je zpracována výtečně. Módů není přehnané množství, ale jsou odvedeny dobře a hlavně pobaví. Nejen díky tomu, že můžete používat rozličná vozidla a jednotlivé scénáře jsou veskrze dobře zpracovány, ale také díky takzvaným Battle Points.

Jsou to body, které získáváte za svou aktivitu během multiplayeru (až pro 32 hráčů) a za ně poté vylepšujete svou postavu a získáváte další předměty. Jde to velmi jednoduchý vývojový systém, který ale hraní příjemně zpestřuje.

Homefront byl kandidátem na člena elitního klubu nejlepších stříleček. Měl dobře našlápnuto, ale je tu bohužel pár drobností, které hru sice nesrážejí do průměru, ale také ji znemožňují stát se absolutním herním klenotem.

Je tu jeden velký tahák: zajímavý příběh, spojený s vynikající atmosférou. Herní mechanismy fungují dobře, ale vysloveně nevyrazí dech, už jsme si je vyzkoušeli jinde a párkrát i o trošku lépe.

Homefront

Je tu přichystán zábavný, byť neoriginální, skoro filmový zážitek, který vás vtáhne do dění, ale než si ho naplno užijete, už sledujete závěrečné titulky. Naštěstí je tu dobře zvládnutá hra pro více lidí, která přidává Homefrontu na hodnotě a dělá z něj dobrou investici.

Homefront tak patří k tomu lepšímu, co žánr nabízí, ale už tu byly povedenější kousky. Není tu žádná výrazná chyba, ale pár menších nedokonalostí ano. Přesto jde ale o velmi povedenou zábavu, která má co nabídnout.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

85 %

Čtenáři

64 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 730 čtenářů

Témata: Přestřelka


Nejčtenější

Blackwood Crossing
RECENZE: Blackwood Crossing vypadá jako špičkový animák od Pixaru

Dětství sourozenců Finna a Scarlett bylo poznamenané tak dramatickými událostmi, že navždy změnily chod jejich životů. Celý Blackwood Crossing je jejich...  celý článek

Tomb Raider 1
Zahrajte si prvního Tomb Raidera v internetovém prohlížeči

Hra, která kdysi mačkala z počítačů naprosté maximum, je nyní bez problémů hratelná přímo ve vašem internetovém prohlížeči. A zdarma.  celý článek

Zaklínač 3:  O Víně a krvi
Autor knih o Zaklínači žárlí na úspěch hry

Spisovatel Andrzej Sapkowski tvrdí, že popularita jeho knížek pomohla hernímu zaklínači stát se hitem, nikoli naopak.  celý článek

Diablo 2 pacifist
Hráč dokončil Diablo 2 za 8 hodin, aniž by na někoho zaútočil

Bez toho, aby na někoho zaútočil, dokončil hráč legendární Diablo 2, a to ještě navíc v rekordním čase.  celý článek

Sims 4 - WickedWhims
Vytváří erotické úpravy hry Sims 4 a slušně se tím živí

Přes 4000 dolarů měsíčně posílají lidé výrobci erotických úprav do Sims 4, aby se mohl této činnosti věnovat na plný pracovní úvazek.   celý článek

Maserati Granturismo Sport
Maserati Granturismo Sport

r.v. 2014, naj. 33 550 km, benzín
2 541 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.